• Äldre 21 Mar 14:27
    1457310 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457310

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 4 Apr 00:08
    FDFMGA skrev 2016-04-03 23:37:26 följande:
    Snyggt, Digestive. Ibland förvånar du mig verkligen positivt.

    Jag tog för givet att du skulle vara en del av pojkarna i 4B-syndromet. Det vill säga man tillrättavisar inte kompisarna även när de uppfört sig väldigt illa.

    Och så har du civilkurage nog att gå in i Hata MP-tråden och ställa till räfst och rättarting där.

    Kudos!

    Ska bli intressant att se vad du möter för reaktioner. Prioriterar du det senaste inlägget eller går du direkt på de grövsta exemplen? Flört
    Av vad du visade mig av den tråden är jag glad att jag inte engagerat mig i den. Värsta anhopningen av namnförvrängare där. De tävlar ju med varandra om vem som kan hitta på de mest föraktfulla namnen för alla inom politiken bortsett från SD-politikerna förstås.
  • Äldre 4 Apr 00:15
    FDFMGA skrev 2016-04-03 23:37:26 följande:

    Snyggt, Digestive. Ibland förvånar du mig verkligen positivt.

    Jag tog för givet att du skulle vara en del av pojkarna i 4B-syndromet. Det vill säga man tillrättavisar inte kompisarna även när de uppfört sig väldigt illa.

    Och så har du civilkurage nog att gå in i Hata MP-tråden och ställa till räfst och rättarting där.

    Kudos!

    Ska bli intressant att se vad du möter för reaktioner. Prioriterar du det senaste inlägget eller går du direkt på de grövsta exemplen? 


    Jag önskar att jag hade någonting med öknamn att göra för det verkar väldigt viktigt för "skrikhögern".

    Civilkurage nog för att rätta kompisar? Jag antar att du menar Rataxes och om du någonstans i dessa forum kan se mig ta Rataxes parti angående öknamn så som du och nihka tar varandras parti i fråga om name calling, just let me know!

    Tills dess så bör nog "skrikhögern" dämpa sig något om 4B-syndromet.
  • Äldre 4 Apr 00:16
    nihka skrev 2016-04-04 00:08:35 följande:
    Av vad du visade mig av den tråden är jag glad att jag inte engagerat mig i den. Värsta anhopningen av namnförvrängare där. De tävlar ju med varandra om vem som kan hitta på de mest föraktfulla namnen för alla inom politiken bortsett från SD-politikerna förstås.
    En av mina absoluta favorittrådar.

    En tråd som till det yttre handlar om MP,  men som har sitt värde i att det utgör en studie i skrikhögerpsykologi.

    Till på råga på allt startad av Runes för åtskilliga år sedan men fortfarande öser skrikhögern på.

    Till att börja med var det faktiskt några vettiga kritiker av MP och några miljöpartister som deltog i tråden, men det var för längesedan :)

    Det ska bli intressant att se hur Digestive bemöts när han går in och ber dem sansa sig med tillmälen som "bostadsislamisten"
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 4 Apr 00:17
    nihka skrev 2016-04-04 00:08:35 följande:

    Av vad du visade mig av den tråden är jag glad att jag inte engagerat mig i den. Värsta anhopningen av namnförvrängare där. De tävlar ju med varandra om vem som kan hitta på de mest föraktfulla namnen för alla inom politiken bortsett från SD-politikerna förstås.


    Känner du till 4B-syndromet?
  • Äldre 4 Apr 00:24
    FDFMGA skrev 2016-04-04 00:16:40 följande:
    En av mina absoluta favorittrådar.

    En tråd som till det yttre handlar om MP,  men som har sitt värde i att det utgör en studie i skrikhögerpsykologi.

    Till på råga på allt startad av Runes för åtskilliga år sedan men fortfarande öser skrikhögern på.

    Till att börja med var det faktiskt några vettiga kritiker av MP och några miljöpartister som deltog i tråden, men det var för längesedan :)

    Det ska bli intressant att se hur Digestive bemöts när han går in och ber dem sansa sig med tillmälen som "bostadsislamisten"
    Vet du hur det är ställt med lagen när det gäller den typen av tillmälen? Kan det sortera under förtal?
  • Äldre 4 Apr 00:27
    Digestive skrev 2016-04-03 23:33:51 följande:
    Har inte bett om att få ställa några regler. Halmgubbar verkar också vara "skrikhögerns" kort.

    Jag visar mest hur trevlig debattmiljön blir om alla beter sig som "skrikhögern" och "skrikhögertänkare" - och precis som du själv har kommit fram till så är name calling OK.

    Det är bara "snyftdemokrater" som klagar på eget grepp.

    Kan du förklara vad jag har med öknamn att göra? Om inte så har du och nihka uppenbarligen en tråd som passar bättre för eran "skrikhöger"-diskussion än den här.
    Nej, jag sysslar inte med att försöka tolka dina inlägg. Jag besvarar dem antingen direkt i tråden eller ber dig starta en språktråd ute i öppna forumet för att du ska få möjlighet att förkovra dig.

    Du kan inte begära att jag ska bry mig särskilt mycket om varför du blandar dig i diskussionen om skrikhögerns vurmande för öknamn, tja såtillvida att du inte ansluter dig till oss vuxna som anser att "pojkarna i 4B" bör tas i örat, bildligt talat.

    Romsås, Lille Fritjof, Rövhår, Rööf och bostadsislamisten. Ja herregud så de beter sig inom skrikhögern.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 4 Apr 00:31
    nihka skrev 2016-04-04 00:24:07 följande:
    Vet du hur det är ställt med lagen när det gäller den typen av tillmälen? Kan det sortera under förtal?
    Ja, jag skulle gissa att det går under förtal och skulle kunna bli föremål för åtal - eller åtminstone att åklagare prövade om man kan väcka åtal.

    Det är ju oerhört grovt om man tänker efter. Han ville väl bräcka kompisarna, och det lyckades han verkligen göra med besked.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 4 Apr 00:43
    FDFMGA skrev 2016-04-04 00:27:51 följande:

    Nej, jag sysslar inte med att försöka tolka dina inlägg. Jag besvarar dem antingen direkt i tråden eller ber dig starta en språktråd ute i öppna forumet för att du ska få möjlighet att förkovra dig.

    Du kan inte begära att jag ska bry mig särskilt mycket om varför du blandar dig i diskussionen om skrikhögerns vurmande för öknamn, tja såtillvida att du inte ansluter dig till oss vuxna som anser att "pojkarna i 4B" bör tas i örat, bildligt talat.

    Romsås, Lille Fritjof, Rövhår, Rööf och bostadsislamisten. Ja herregud så de beter sig inom skrikhögern.


    Det är synd att du inte ens försöker tolka mina inlägg men det är väl rätt typiskt för "skrikhögern", för då hade du sett hur många gånger jag förkastar såväl öknamn som name calling.

    Du sysslar dock frenetiskt med name calling och får jag lov att fråga; vem tror du att jag skriver med nu angående den saken? Ibland kan det vara nödvändigt att reda ut vad som överhuvudtaget händer för "skrikhögertänkare".

    "Skrikhögern", "SD-kramare", "snyftdemokrater", "skrikhögertänkare". Ja herregud så de beter sig inom "skrikhögern".
  • Äldre 4 Apr 00:53
    nihka skrev 2016-04-04 00:24:07 följande:

    Vet du hur det är ställt med lagen när det gäller den typen av tillmälen? Kan det sortera under förtal?


    FDFMGA skrev 2016-04-04 00:31:38 följande:

    Ja, jag skulle gissa att det går under förtal och skulle kunna bli föremål för åtal - eller åtminstone att åklagare prövade om man kan väcka åtal.

    Det är ju oerhört grovt om man tänker efter. Han ville väl bräcka kompisarna, och det lyckades han verkligen göra med besked.


    Varför söker inte "snyftdemokraterna" sig vidare till en mer lämpad tråd med sina funderingar?

    Civilkurage dök upp lite tidigare och det är väl läge att sluta tala bakom folks ryggar även för "SD-kramare". Tycker ni inte?
  • Äldre 4 Apr 01:02

    "Snyftdemokraterna" erbjuder väl en slags gemenskap för folk med särskilda behov - en slags regredierad människa som utstöter läten som "skrikhögern".

    Ja, visst har vi trevligt om alla skriver sådant här! Name calling är det bästa sedan färdigskivat bröd.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?