• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-04-04 00:31:38 följande:
    Ja, jag skulle gissa att det går under förtal och skulle kunna bli föremål för åtal - eller åtminstone att åklagare prövade om man kan väcka åtal.

    Det är ju oerhört grovt om man tänker efter. Han ville väl bräcka kompisarna, och det lyckades han verkligen göra med besked.
    Ja, visst är det oerhört grovt. De eldar väl på varandra och glömmer att det handlar om en livs levande människa.

    Känner du till något fall av den här typen av förtal som har lett till en fällande dom?
  • Digestive

    Tänk att se sig själv i spegeln som en av de ur "skrikhögern" som kallar ~20% av vår befolkning för en slags regredierad människa och som hetsar neurotiska och årsrika människor för deras orimliga rädslor i flera dagar. Hatet som "skrikhögern" bär på måste vara förtärande på varenda nivå men utan någonting annat än "skrikhögertänkare" omkring sig så lär det inte ens märkas av. Det relativa kan vara lika förgörande som det kan vara uppbyggande.

    Det ska bli skönt att borsta tänderna med någonting annat framför sig. Riktigt. Riktigt. Skönt.

  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-04-04 01:48:10 följande:
    Tänk att se sig själv i spegeln som en av de ur "skrikhögern" som kallar ~20% av vår befolkning för en slags regredierad människa och som hetsar neurotiska och årsrika människor för deras orimliga rädslor i flera dagar. Hatet som "skrikhögern" bär på måste vara förtärande på varenda nivå men utan någonting annat än "skrikhögertänkare" omkring sig så lär det inte ens märkas av. Det relativa kan vara lika förgörande som det kan vara uppbyggande.

    Det ska bli skönt att borsta tänderna med någonting annat framför sig. Riktigt. Riktigt. Skönt.
    Nja, neurotisk är väl en lite grov benämning på skrikhögern.

    Men årsrik är ju nästan en poetisk omskrivning för gammal. Nu anser nog jag att en del av skrikhögerns hojtande snarare är så ungdomlig till sin karaktär att vi nog får vänta ett spass till den når puberteten.

    Den här är ju nästan gullig i sin kverulans:

    "Vad har de kära klorofyllkommunisterna sagt om Kung Anti-Midas utnämning av Ylva som dadda åt inbillningsministern och bostadsislamisten"


     


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-04-04 01:10:26 följande:
    Ja, visst är det oerhört grovt. De eldar väl på varandra och glömmer att det handlar om en livs levande människa.

    Känner du till något fall av den här typen av förtal som har lett till en fällande dom?
    Jag tror jag ska spara ner en del av skrikhögerns uttryck och skicka till de berörda politikerna.

    Då blir det deras sak att agera om de anser det angeläget att ett offentligt forum ska stävja de värsta ofogen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta

    Tycker du att det vore bättre med en ny tråd om idioti inom miljöpartiet? Du klagar ganska ofta på den befintliga tråden men det är ju ett intressant ämne som förtjänar att uppmärksammas. Kan starta en sådan tråd om du vill,

  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-04-04 09:57:39 följande:

    Om Kaplan upplever att han blivit förtalad får han i så fall driva ärendet själv i domstol. Det är rimligtvis inget som en åklagare tar sig an.

    Den förste som offentligt kallade Kaplan för islamist var så vitt jag vet Nalin Pekgul (S):

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5990432

    Nalin Pekgul, sjuksköterska och före detta socialdemokratisk riksdagsledamot riktar i en debattartikel idag skarp kritik mot Sveriges bostads- och statsutvecklingsminister Mehmet Kaplan. I ett inlägg i Dagens Industri anklagar Pekgul Mehmet Kaplan för att ha en dold islamistisk agenda och att vara islamist.

    Vad anser du om hennes synpunkter?


    Det är inte det enda exemplet. Kaplans samröre med diverse suspekta personer och Organisationer skulle om det rört sig om det där andra partiet förmodligen ha resulterat i krigsrubriker, vilket var fallet med Björn Söders kopplingar till f.d. ss - medlemmar. Uttalandet om is-krigare och frivilliga i vinterkriget visar på tänkandet hos den stackars missförstådda ministern.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-04-04 10:46:33 följande:
    Tycker du att det vore bättre med en ny tråd om idioti inom miljöpartiet? Du klagar ganska ofta på den befintliga tråden men det är ju ett intressant ämne som förtjänar att uppmärksammas. Kan starta en sådan tråd om du vill,
    Jag tycker att tråden har stagnerat. För några år sen fanns det en hel del intressanta diskussioner mellan kritiker och miljöpartister, framförallt om energifrrågor.

    Frågan är ju vilket syfte du vill ha. Om du önskar en dialog eller om det ska vara en exempelsamling på miljöpartistiska dumheter, något det onekligen finns en del av.

    Önskar du dialog så finns det nog en något större chans om du startar en ny tråd. Den befintliga besöks väl bara av sådana som jag, som vill konfirmera min uppfattning om skrikhögern och få småle en smula och av dem som vill ge exempel på MP-tokigheter.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes

    Om man nu ska hålla sig.till trådämnet så kan man ju konstatera att förtroendet för regeringen knappast kommer att öka i o m avslöjandet att densamma har använt biståndspengar i syfte att lisma för diverse ambassadörer för att tigga till sig röster när nya medlemmar ska väljas in i säkerhetsrådet.


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2016-04-04 10:58:28 följande:

    Om man nu ska hålla sig.till trådämnet så kan man ju konstatera att förtroendet för regeringen knappast kommer att öka i o m avslöjandet att densamma har använt biståndspengar i syfte att lisma för diverse ambassadörer för att tigga till sig röster när nya medlemmar ska väljas in i säkerhetsrådet.


    Personligen tycker jag att Socialdemokraternas politik inom LO ger som mest förtroende i dessa tider och när de motar förslag om att utländska byggaktörer borde få verka på den svenska arbetsmarknaden - medan vi knappt har en enda byggarbetare som inte är i arbete samt behöver ~700 000 bostäder snarast.

    "LO samverkar politiskt med Socialdemokraterna eftersom vi delar samma grundvärderingar om frihet och jämlikhet."

    Det ante mig!


Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?