• Äldre 21 Mar 14:27
    1479261 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1479261

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 4 Apr 11:59
    Digestive skrev 2016-04-04 11:47:13 följande:

    Personligen tycker jag att Socialdemokraternas politik inom LO ger som mest förtroende i dessa tider och när de motar förslag om att utländska byggaktörer borde få verka på den svenska arbetsmarknaden - medan vi knappt har en enda byggarbetare som inte är i arbete samt behöver ~700 000 bostäder snarast.

    "LO samverkar politiskt med Socialdemokraterna eftersom vi delar samma grundvärderingar om frihet och jämlikhet."

    Det ante mig!


    Ännu en poäng där!
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 4 Apr 22:38
    FDFMGA skrev 2016-04-04 08:19:43 följande:
    Jag tror jag ska spara ner en del av skrikhögerns uttryck och skicka till de berörda politikerna.

    Då blir det deras sak att agera om de anser det angeläget att ett offentligt forum ska stävja de värsta ofogen.
    Jag skulle applådera om mobbarna klämdes åt.
  • Äldre 4 Apr 22:46
    +1

    För att gå åter till ts rubrik så får jag nog säga att de börjat skärpa till sig. Nya budgeten känns ju som en frisk fläkt.

  • Äldre 4 Apr 23:49
    +1

    Varit rätt intreserad av politik under hela mitt liv och tro mig att trolla igång sånt här är inte svårt ;) Min rätt LÅNGA erfarenhet är att samtliga regeringar alltid har haft svårt för att hålla sina vallöften Höger som Vänster Röd som Blå :) Oftast mot sin vilja och via kohandel och liknande. Skrämmande att folk skall försöka att alltid klanka ner på sittande regeringar ja det hände förra perioden med och perioden före det. Jag tycker så här att det borde kunna driva en bättre politik än de blåa gjorde :( och defenetivt en bättre politik än sittande regering.
    Jag hoppas alla kan inse att hur som haver så krävs det Arbetsgivaravgifter Läs om dem vart det går till innan ni orerar om dessa och skatt för att få Sverige att gå runt så som Vägar, Daghem, Sjukhus, Skolor, Ålderdomshem, så jo det behövs skatt osv men dessa kan ej betalas av bara kommunalarbetare och stadstjänstemän se Mom22. nej det behövs Folk som tjänar Pengar hyffsade löner så dessa personer kan köpa Tjänster och tllverkande inom Sverige inte så dåliga löner så de bara köper importerat Griskött från denmark, bilar från korea, elektronik från Hongkong..

    Nej vad vi behöver är en inte Lands-tärande ekonomi där folk tjänar så mycket att de kan köpa svensk Mjölk svenska Bilar, Svenska hantverkare, Svenska transporter det vill säga en Lands-gynnande ekonomi där det är balans dvs inte lägre skatter inte lägre löner utan en Ekonomi där vi kan köpa en Atterfalksstuga utav den lille stugsnickaren och inte så pengarna accumulerar inkomster inom sverige inte ta lån av USA, Kina, osv Lånen måste betalas detta är ststens ansvar avsluta alla lån NU!. Här tycker jag de svenska storbankerna är riktigt ruttna för de bästa kunderna de har DVS Låntagarna är de som behandlas sämst och deras räntor och aammorteringar skall inte gå till att lägga lök på chefernas Laxer utan Ekonomierna måste ligga i balans Företagarnas, arbetarnas , och statens ekonomier måste balanseras.. Vi har idag en konstig övertro på aktiemarknadens magiska självläkande styrkraft vilken inte finns, det är fel ände att börja i, Börja i Löntagarnas och småföretagarnas ände och se till att det blir jämnvikt på ekonomierna inte som i dag då det bara lånas vi måste se till att bli självförsörjande rädda Mjökbönderna Köttbönderna, så att vi kan köpa vårt eget fläsk och nötkött med våra egna pengar inkänade på svenska välmåeende företag.. Rädda de svenska företagen gör så att de som arbetar tjänar så de kan börja köpa svenska varor igen...

    Synonymen Salhströms efterföljare ;)     

  • Äldre 5 Apr 18:00
    nihka skrev 2016-04-04 22:38:17 följande:
    Jag skulle applådera om mobbarna klämdes åt.
    Självfallet.

    Det är viktigt med gränssättning.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 5 Apr 19:57
    Digestive skrev 2016-04-03 19:26:51 följande:
    Att påstå att den som reagerar på name calling är den provokativa parten är lika hållbart som..

    "[...] alltså att man har anslutit sig till den skara av personer som beter sig så [...]"

    ..tidigare påståenden om att "skrikhögern" anbelangar åsikter.

    Du kommer inte att lyckas måla ut mig som provokatör för du saknar helt enkelt rätten på din sida. Dina försök sätter enbart färg på dig själv.
    Vänligen sluta skriva paranoida inlägg tlll mig. Jag talar inte om dig, Det är ett sjukligt beteende att ständigt tro att man är ämnet för diskussionen.
  • Äldre 5 Apr 20:05
    FDFMGA skrev 2016-04-05 18:00:40 följande:
    Självfallet.

    Det är viktigt med gränssättning.
    Det kan bli kostsamt framöver för mobbarna. 

    ? Rätten till brottsskadeersättning utvidgas till att även gälla kränkningar som sker genom grovt förtal.

    Ingår i regeringens  förslag på ny lagstiftning mot näthat:

    http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2016/02/forslag-pa-ny-lagstiftning-mot-nathat/
  • Äldre 5 Apr 20:18
    nihka skrev 2016-04-05 20:05:32 följande:
    Det kan bli kostsamt framöver för mobbarna. 

    Rätten till brottsskadeersättning utvidgas till att även gälla kränkningar som sker genom grovt förtal.

    Ingår i regeringens  förslag på ny lagstiftning mot näthat:

    www.regeringen.se/pressmeddelanden/2016/02/fo.../
    Bra!

    Det gör att mitt förtroende för regeringen ökar.

    Det kan inte nog understrykas att det är viktigt att visa nätmobbarna att sådana tilltag kan konsekvenser.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 6 Apr 21:27
    -1

    Man får scrolla ner lite på sidan för att hitta rubriken...


    Sosseeliten sitter i 30-miljonersvillor i Saltsjöbaden medan ojämlikheten ökar rekordsnabbt

    www.politism.se/story/sosseeliten-sitter-i-30-miljonersvillor-i-saltsjobaden-medan-ojamlikheten-okar-rekordsnabbt/
  • Äldre 6 Apr 22:45
    +1

    Sista delen är värd att citera:

    Men alla vinner inte i det nuvarande systemet och politikerelitens vilja att förändra det verkar allt mindre. Anders Sundström vinner dock på det nuvarande systemet. Tidigare Kommunalkassören Anders Bergström vinner. Jan Emanuel Johansson vinner. Göran Persson, Björn Rosengren, Thomas Östros och Per Nuder vinner. Den politiska eliten vinner, och de vinner stort. Grattis!

    ...

    De här rika sossepamparnas lyxliv kombinerat med de många bakslagen för löntagarna gör att det framstår som att politiken allt mer är ett tillfälligt jobb där du bygger ovärderliga kontaktnät inför kommande mer kapitalackumulerande uppdrag.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?