• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-04-15 17:56:53 följande:
    Jag skojade bara. Jag tycker att det är bättre att den som har sådana behov anmäler inlägg som inte håller sig till ämnet - i stället för att inte hålla sig till ämnet i och med att de anmärker på dem som de anser inte håller sig till ämnet.

    Inte bryr jag mig om att Tom skickade en länk till något som skrevs 2009 här eller att tråden stundtals handlat om allt annat än förtroendet för regeringen.

    Jag får inte dina synpunkter om att S å ena sidan borde ingå i en regering med M å andra sidan att M och KD borde samarbeta med SD att gå riktigt ihop.

    Jag tror inte att MP:s opinionssiffror kommer att ligga lågt så särskilt mycket länge till - men det är nog väldigt personberoende - jämfört med de förra språkrören är knappast de nuvarande någon större succé.

    MP har för övrigt drabbats av samma fenomen som drabbar nästan alla småpartier som ingår i en regering som domineras av ett stort, de tvingas kompromissa ihjäl sig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Orsaken till att du inte får ihop det är mkt enkel; jag har aldrig skrivit att jag hoppas att KD och M ska samarbeta med SD. Det är en vantolkning från din sida. (Något jag påpekat ett oändligt antal ggr.) Problem solved.

    Jag tror att MP:s problem är mkt djupare än så. Men framtiden får utvisa.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-04-15 17:31:10 följande:
    Hur kommer det sig att du länkar till en artikel från 2009? Vill du med inlägget kritisera Sveriges förra statsminister?
     Att artikeln är från 2009 tar inte udden av det artikeln förmedlar.
    Vad gör nuvarande regeringen för att motverka detta?
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-04-15 18:37:05 följande:
    Orsaken till att du inte får ihop det är mkt enkel; jag har aldrig skrivit att jag hoppas att KD och M ska samarbeta med SD. Det är en vantolkning från din sida. (Något jag påpekat ett oändligt antal ggr.) Problem solved.

    Jag tror att MP:s problem är mkt djupare än så. Men framtiden får utvisa.
    Åjo, jag har lite smått om tid just nu, men jag kan leta rätt på ditt inlägg om du vill.

    Kan ju knappast vara bortmodererat. Jag återkommer med ditt inlägg, även om det kan ta lite tid, men helgen har ju precis bara börjat smile2.gif
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-15 11:30:06 följande:
    Spekulationer kring mina ordval har ingenting med ämnet "har du förtroende för regeringen" att göra.
    Du har full rätt att dela uttryckssätt med fan själv, men det påverkar naturligtvis hur innehållet i dina inlägg uppfattas samt hur mycket du associeras med hin/hen.

    Du kanske ska lägga nästa röst på trolldemokraterna.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-04-15 18:38:41 följande:
     Att artikeln är från 2009 tar inte udden av det artikeln förmedlar.
    Vad gör nuvarande regeringen för att motverka detta?
    Om det handlar om kritik av den sittande regeringen så tar det verkligen udden av allt eftersom det har varit ett regeringsbyte sedan artikeln du länkade till publicerades.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-04-15 18:37:05 följande:
    Orsaken till att du inte får ihop det är mkt enkel; jag har aldrig skrivit att jag hoppas att KD och M ska samarbeta med SD. Det är en vantolkning från din sida. (Något jag påpekat ett oändligt antal ggr.) Problem solved.

    Jag tror att MP:s problem är mkt djupare än så. Men framtiden får utvisa.
    Kollade lite snabbt. Jag kan ta ett bättre exempel senare. Det här är från tråden där du säger att man knappt kan säga något nuförtiden om invandring utan att kallas rasist. Du skriver att du hoppas att Alliansen ska splittras i frågan om de ska samarbeta med SD eller inte. Om du tänker ett steg längre så innebär ju det att du önskar att SD hittar samarbetspartners i riksdagen.

    Själv anser jag att det är ytterst osannolikt att Alliansen spricker på grund av SD-frågan. Enligt min mening är det så gott som bara personer som anser att man inte kan säga något utan att bli kallad rasist som tror att M och KD skulle kunna tänka sig ett samarbete med SD
     Ons 17 feb 12:46#404CiteraAnmäl
    FDFMGA skrev 2016-02-17 02:17:24 följande:
    Tja, Sara ger ju uttryck för sin förhoppning att SD och några av de borgerliga partierna ska börja samarbeta.

    Det är hon inte ensam om att tycka här på FL och de som tycker så brukar också anse att begreppet rasism har förlorat sin betydelse eftersom minsta kritik mot invandring eller integrationspolitik avfärdas som rasistisk.

    Intet nytt under solen, alltså.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Nej.... Det där är ju rent hittepå (inte en medveten lögn hoppas jag?) Så har jag inte skrivit. 

    Jag hoppas alliansen sk spricka pga att de inte kan komma överens om huruvida de ska samarbeta med SD eller inte. 
    Jag kan inte avgöra hur stor sannolikhet det är för det. Men det verkar inte helt omöjligt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-04-15 18:59:39 följande:
    Om det handlar om kritik av den sittande regeringen så tar det verkligen udden av allt eftersom det har varit ett regeringsbyte sedan artikeln du länkade till publicerades.
    Rådande förhållanden är självklart en fråga vi kan ta upp i förhållande till nuvarande styre - är detta något ni stödjer eller vill ni ändra på?
    Kanske är det t.o.m. av beslut tagna av en tidigare s-regering...
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-04-15 18:59:39 följande:
    Om det handlar om kritik av den sittande regeringen så tar det verkligen udden av allt eftersom det har varit ett regeringsbyte sedan artikeln du länkade till publicerades.
    Men länken till Toms aktietips var väl spännande. Särskilt djärvt att satsa på Nordea.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-03-15 21:50:51 följande:
    Jag tror ju då, att om man varit öppen med all brottsstatistik, alltså inte slutat redovisa i Brå hur stor andel som utgörs av invandrare till exempel, eller försökt släta över som DN, så hade folk inte kastat sig över de här siffrorna på detta sättet. Bättre att vara ärlig och öppen från början.
    Och VARFÖR ska man lägga upp statistik över just invandrare??? Det vill ju SD väldigt gärna och att det även ska upprättas register över vem som ska räknas som invandrare och hur många generationer man måste ha bott här för att inte längre räknas som invandrare och "klarhet" i frågan om man ska räknas som invandrare om man har en utländsk och en svensk förälder och vad som krävs för att den svenska föräldern ska få räknas som svensk.

    Jag drar mig till minnes begrepp som hel-, halv-, kvarts-, och ...en tolftedels jude  och intresset för hur de skilde sig åt från andra. Var det också för att man ville vara "ärlig" och "öppen" från början? 

    Det finns i stort sett INGET som invandrare som grupp har gemensamt mer än att de kommer från någon annan stans och det gör inte människor kriminella. De invandrare som begår brott gör det inte för att de är kriminellt lagda som någon slags etnisk/nationellt predisposition precis som de svenskar som begår brott inte gör det av någon slags etnisk/nationellt predisposition.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-04-15 18:38:41 följande:
     Att artikeln är från 2009 tar inte udden av det artikeln förmedlar.
    Vad gör nuvarande regeringen för att motverka detta?
    Jag har läst de två länkarna som du har publicerat.

    Den första länken verkar handla om en bloggares aktieinnehav och den andra länken är kritisk mot Fredrik Reinfeldt för att han inte tagit avstånd från en tidningsartikel och kritisk mot en kvinna som heter Fatima Doubakil. Kan du förklara vad det är som den nuvarande regeringen ska motverka?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?