• Äldre 21 Mar 14:27
    1457576 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457576

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 15 Apr 19:46
    +1
    Tom Araya skrev 2016-04-15 19:20:22 följande:
    Rådande förhållanden är självklart en fråga vi kan ta upp i förhållande till nuvarande styre - är detta något ni stödjer eller vill ni ändra på?
    Kanske är det t.o.m. av beslut tagna av en tidigare s-regering...
    Kanske? Så du vet inte vem som kom med det, men det är regerings fel eller iaf någon av regeringarnas fel.

    Förstår hur du tänker dig att det är relevant utifrån hur sittande regering ser på saken, men utan den förklaringen verkar artikeln minst sagt malplacerad i tråden.
  • Äldre 15 Apr 19:49
    KillBill skrev 2016-04-15 19:44:22 följande:
    Jag har läst de två länkarna som du har publicerat.

    Den första länken verkar handla om en bloggares aktieinnehav och den andra länken är kritisk mot Fredrik Reinfeldt för att han inte tagit avstånd från en tidningsartikel och kritisk mot en kvinna som heter Fatima Doubakil. Kan du förklara vad det är som den nuvarande regeringen ska motverka?
    Ja, det är en hel del som behöver förklaras för att man ska få klart för sig var den tänkta ingången till tråden finns.
  • Äldre 15 Apr 19:52
    FDFMGA skrev 2016-04-15 19:34:43 följande:
    Men länken till Toms aktietips var väl spännande. Särskilt djärvt att satsa på Nordea.
    Det här kan mirakulöst lösa sig i en koppling ingen annan kunde se och då får jag tugga i mig min gamla hatt.
  • Äldre 15 Apr 19:57
    +1
    KillBill skrev 2016-04-15 19:44:22 följande:
    Jag har läst de två länkarna som du har publicerat.

    Den första länken verkar handla om en bloggares aktieinnehav och den andra länken är kritisk mot Fredrik Reinfeldt för att han inte tagit avstånd från en tidningsartikel och kritisk mot en kvinna som heter Fatima Doubakil. Kan du förklara vad det är som den nuvarande regeringen ska motverka?
    Det var svårt att hänga med i Toms resonemang, Nordeatipsen lyckas jag inte få någon ordning på.

    Men Tom vill förmodligen tillkännage att hans förtroende för regeringen växer och växer.

    Fatima:

    www.aftonbladet.se/debatt/article19427509.ab
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 15 Apr 20:00
    FDFMGA skrev 2016-04-15 19:57:51 följande:
    Det var svårt att hänga med i Toms resonemang, Nordeatipsen lyckas jag inte få någon ordning på.

    Men Tom vill förmodligen tillkännage att hans förtroende för regeringen växer och växer.

    Fatima:

    www.aftonbladet.se/debatt/article19427509.ab
    Hm. Jag kanske var lite Tomskt diffus.

    Den nuvarande regeringen har ju tagit hotet från återvändande krigare på största möjliga allvar.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 15 Apr 20:02
    nihka skrev 2016-04-15 19:52:11 följande:
    Det här kan mirakulöst lösa sig i en koppling ingen annan kunde se och då får jag tugga i mig min gamla hatt.
    Nä, aktietipsen är svårbegripliga.

    Hoppas inte Tom gör den länken till en cliffhanger utan förklarar för oss oförstående hur sammanhangen ter sig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 15 Apr 20:04
    FDFMGA skrev 2016-04-15 20:02:30 följande:
    Nä, aktietipsen är svårbegripliga.

    Hoppas inte Tom gör den länken till en cliffhanger utan förklarar för oss oförstående hur sammanhangen ter sig.
    Alltså, jag menar inte att det är svårt att förstå att Tom anser att vi ska satsa på Nordea - men kopplingen till regeringen undflyr mig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 15 Apr 21:41
    SmalaSara skrev 2016-04-15 10:25:06 följande:
    För att återgå till ämnet; tycker du att vi behöver en regeringsombildning? Hur ska den se ut i så fall?
    Jag vill se en helt ny och en mer flexibel plattform inom politiken. Island kan stå som ett exempel på bredden utav förnyelse som jag vill se i Sverige.

    Ideologisk dogmatism är passé för min del. Nu behövs det politik som fungerar effektivt och värdigt utifrån de förutsättningar som uppstår och inte ett land - eller för den delen en värld - som anpassar sig efter en viss politik.

    I riksdagsläget som vi har så vore Kristdemokraterna ett gott alternativ då de helt enkelt har en välarbetat och stadig politik samt arbetar väldigt hårt i allmänhet. Jag håller sådant högre än färger. Annars så hade nog Sverige mått allt bättre av en mer ordentlig vänstersväng.

    Du har säkert redan svarat på frågorna men i en lång tråd så får du gärna svara lite kort på dem igen!
  • Äldre 15 Apr 21:52
    FDFMGA skrev 2016-04-15 19:02:16 följande:
    Kollade lite snabbt. Jag kan ta ett bättre exempel senare. Det här är från tråden där du säger att man knappt kan säga något nuförtiden om invandring utan att kallas rasist. Du skriver att du hoppas att Alliansen ska splittras i frågan om de ska samarbeta med SD eller inte. Om du tänker ett steg längre så innebär ju det att du önskar att SD hittar samarbetspartners i riksdagen.

    Själv anser jag att det är ytterst osannolikt att Alliansen spricker på grund av SD-frågan. Enligt min mening är det så gott som bara personer som anser att man inte kan säga något utan att bli kallad rasist som tror att M och KD skulle kunna tänka sig ett samarbete med SD
     Ons 17 feb 12:46#404CiteraAnmäl
    Nej.... Det där är ju rent hittepå (inte en medveten lögn hoppas jag?) Så har jag inte skrivit. 

    Jag hoppas alliansen sk spricka pga att de inte kan komma överens om huruvida de ska samarbeta med SD eller inte. 
    Jag kan inte avgöra hur stor sannolikhet det är för det. Men det verkar inte helt omöjligt.
    Låt nu folk få diskutera utifrån det som DE SJÄLVA menar att de skriver och inte utifrån det som DU tolkar in i andras skrift.
  • Äldre 15 Apr 22:16
    Digestive skrev 2016-04-15 21:52:45 följande:
    Låt nu folk få diskutera utifrån det som DE SJÄLVA menar att de skriver och inte utifrån det som DU tolkar in i andras skrift.
    Nja,

    Varför startar du inte en tråd där du ber om hjälp med att förstå innebörden av att att Alliansen spricker för att de inte kommer överens om huruvida de ska samarbeta med SD eller inte. Alltså vilka förändringar i det  politiska landskapet detta skulle få till konsekvens

    Lycka till, Digestive!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?