• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-04-17 00:15:40 följande:
    Rasister fattar ju sällan att de är just rasister och gnäller över "åsiktscensur" när deras rasistiska inlägg plockas bort.
    Haha.

    Under en period tog jag för vana att aldrig citera inlägg av personangrepps- eller rasistkaraktär utan i stället skriva "Till XXX". Detta efter att jag fått mängder av egna inlägg som citerade smörjan borttagna.

    Något jag borde ha gjort även i den här tråden eftersom jag även här har fått mängder av inlägg borttagna då jag citerat någon som inte klarat av att följa FL:s regler.

    Spelar ju egentligen inte så stor roll, men det blir meningslöst att svara utförligt när man vet att någon säkert kommer att anmäla inlägget man citerar och man bara "skrivit för kråkorna".
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-04-17 09:32:06 följande:
    Haha.

    Under en period tog jag för vana att aldrig citera inlägg av personangrepps- eller rasistkaraktär utan i stället skriva "Till XXX". Detta efter att jag fått mängder av egna inlägg som citerade smörjan borttagna.

    Något jag borde ha gjort även i den här tråden eftersom jag även här har fått mängder av inlägg borttagna då jag citerat någon som inte klarat av att följa FL:s regler.

    Spelar ju egentligen inte så stor roll, men det blir meningslöst att svara utförligt när man vet att någon säkert kommer att anmäla inlägget man citerar och man bara "skrivit för kråkorna".
    Jag har också gjort så att jag inte citerat rasistiska kommentarer utan bara hänvisat till inläggets nummer eller inläggsskrivaren. Men det verkar mer lugnt från den fronten än på länge. Kanske är de värsta exemplaren avstängda eller så har luften generellt gått ur SDs fotsoldater efter SDs tillbakagång i opinionssiffrorna?

    Förtroendet för SD minskar och förtroendet för regeringen (och alliansen) ökar - om man får tro opinionssiffrorna.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-04-17 09:05:35 följande:

    För övrigt kan man notera att de båda politiska blocken är ungefär lika stora i dagens Sifo, vilket som är störst beror på om man räknar in KD:s siffror trots att de inte skulle klara riksdagsspärren.

    M och S är ungefär likstora och SD cirka hälften så stora, kring 15 procent.

    Det är ganska långt kvar till valet och det är inte alls osannolikt att SD fortsätter sin negativa utveckling och att det efter nästa val blir omöjligt för Åkessons parti att försöka sabotera regeringsbildningen.

    www.svd.se/sd-har-slutat-skicka-valjare-till-m-och-s/om/opinionsmatningar


    En rolig detalj är att siten www.status.st/ som under ett par år har lyft fram SDs framgångar i opinionen genom att sammanställa resultat från alla opinionsinstitut har blivit väldigt långsam på att uppdatera diagrammen.  Tidigare skedde  uppdateringarna i princip alltid samma dag som ett opinionsinstitut publicerade en ny undersökning. Nuförtiden kan det ta dagar/veckor innan det sker en uppdatering?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-04-17 10:59:05 följande:
    Jag har också gjort så att jag inte citerat rasistiska kommentarer utan bara hänvisat till inläggets nummer eller inläggsskrivaren. Men det verkar mer lugnt från den fronten än på länge. Kanske är de värsta exemplaren avstängda eller så har luften generellt gått ur SDs fotsoldater efter SDs tillbakagång i opinionssiffrorna?

    Förtroendet för SD minskar och förtroendet för regeringen (och alliansen) ökar - om man får tro opinionssiffrorna.
    Haha. Det är inte särskilt länge sedan var och varannan tråd handlade om att SD är största partiet och att de får egen majoritet efter nästa val.

    Nu är vi tillbaka vid synpunkterna att de övriga partierna borde integrera den särskilda "SD-kulturella rasistessensen" i de egna politiska agendorna - annars är det snudd på mobbning gentemot dem som är bärare av SD-essensen  .
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-04-17 11:09:38 följande:

    En rolig detalj är att siten www.status.st/ som under ett par år har lyft fram SDs framgångar i opinionen genom att sammanställa resultat från alla opinionsinstitut har blivit väldigt långsam på att uppdatera diagrammen.  Tidigare skedde  uppdateringarna i princip alltid samma dag som ett opinionsinstitut publicerade en ny undersökning. Nuförtiden kan det ta dagar/veckor innan det sker en uppdatering?


      
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-17 00:08:17 följande:
    Först tvärsäker, sedan "inte stämmer till hundra procent" och slutligen "gällde alltså inte på något generellt plan". 

    Vad sägs om att avrunda med "totalt jävla fel".
    Citatet är taget ur sitt sammanhang. Ur sitt sammanhang stämmer det inte. Men i den kontexten som diskussionen fördes stämmer det.

    Jag svarade dig som undrade varför i hela friden vi ska ha statistik över brottslighet baserat på etnicitet. Du skrev också något om att kriminalitet inte har med etnicitet att göra.

    Idag vet de flesta människor att våldskriminalitet är överrepresenterat hos socioekonomiska utsatta grupper. Och att det också är orsaken att invandrargrupper är överrepresenterade. Det finns visserligen En del vill göra gällande att det handlar om kultur. Ytterst få menar att det är något genetiskt.

    Men

    Orsaken till att man har den typen av statistik i Sverige idag är inte att någon tror det. Orsaken att man delar in i undergrupper som kön, ålder, ursprungsland är för att se tendenser, utveckling över tid, mönster.

    Indelning efter ursprungsland handlar oftast om att kunna se hur väl olika grupper integreras i Sverige. Till exempel på arbetsmarknaden.

    Indelning i undergrupper efter ursprungsland vad gäller kriminalitet har/hade liknande orsaker.
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-04-16 20:22:09 följande:
    Ja, det är olyckligt med "brunmålning" om det inte finns fog för detta. Men är inte företeelsen mest bara vanligt SD-gnäll, alltså en del av just den subkulturella åsiktskorridoren.

    Däremot har det funnits en tendens bland de politiska partierna att utan eftertanke distansera sig från ett rasistiskt parti, vilket inneburit att de trängts ihop på samma lilla invandringsåsiktspolitiska fläck, tack och lov är det inte längre så.

    Jämför man Alliansens förra mandatperiod med S&MP-regeringen så stöter man för övrigt på en lustig paradox. Med MP i regeringen är det S som styr invandringspolitiken, medan MP utanför regeringen till stor del kom att prägla Alliansens invandringspolitik.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Vad företeelsen "mest är" beror på var man läser och vilka man läser. Det är jag övertygad om

    Brunmålning av offentliga debattörer utan någon som helst rasistisk koppling sker ständigt. Nyligen var det Rebecca Weidmo-Uvell som råkade ut för det. Esaiasson råkade ut för det. Ja, jag behöver inte räkna upp alla röster som är kritiska mot den förda invandringspolitiken som blivit brunmålade.

    Ja, det är en intressant paradox.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-17 00:40:52 följande:
    Har ännu inte stött på en rasist som själv anser sig vara rasist när den hävdar sådant som att "såna är ju negrer" utan känner sig utsatta för "brunmålning".
    Det kan bero på vad och var du läser.
  • nihka
    KillBill skrev 2016-04-17 11:09:38 följande:

    En rolig detalj är att siten www.status.st/ som under ett par år har lyft fram SDs framgångar i opinionen genom att sammanställa resultat från alla opinionsinstitut har blivit väldigt långsam på att uppdatera diagrammen.  Tidigare skedde  uppdateringarna i princip alltid samma dag som ett opinionsinstitut publicerade en ny undersökning. Nuförtiden kan det ta dagar/veckor innan det sker en uppdatering?


    Ja, jag har också undrat över vad det kan bero på och har fått plocka resultat från de olika instituten istället.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-17 11:40:45 följande:
    Citatet är taget ur sitt sammanhang. Ur sitt sammanhang stämmer det inte. Men i den kontexten som diskussionen fördes stämmer det.
    You really crack me up!  Vilket " sammanhang"??? Du skrev en oneliner:



    "Ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst" betyder ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst.

    Om du menar något annat så skriv det eller skriv inte alls.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?