• Äldre 21 Mar 14:27
    1481782 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1481782

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 17 Apr 14:20
    nihka skrev 2016-04-17 14:01:25 följande:
    Jo, det var generellt. Så trött på dina slingringar.
    Nej det var inte generellt om kriminalitet och etnicitet. Det handlade om statistik i relation till dessa frågor.

    Ska du svara på det längre inlägget då? Om inte, så visar det ju precis varför det inte är någon mening att svara med något annat än meningslösa one-liners.
  • Äldre 17 Apr 14:43
    KarlaVonRymden skrev 2016-04-17 12:58:15 följande:

    Läs detta bedrövliga...länk under texten.

    Känner flera invandrare som betalat sina invandrar arbetsgivare och fusk"arbetat" hos dem och har sedan fått alla papper för att kunna stanna permanent i Sverige. Idag går alla dessa på bidrag. Bedrövligt system.

    Läs:www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/i-sverige-ska-det-lona-sig-att-fuska/


    Ja, detta känns verkligen inte genomtänkt. Man får hoppas att de tar sitt förnuft till fånga.
  • Äldre 17 Apr 15:01
    +1
    SmalaSara skrev 2016-04-17 14:17:51 följande:
    Jag har mycket svårt att se på vilket sätt det inlägget förklarar att du, trots alla bevis på motsatsen, har uppfattningen att människor som röstar på samma parti kan vara olika sinsemellan. Det inlägget handlade om helt andra saker. Men visst är det alldeles självklart; alla socialdemokrater är inte likadana. Alla centerpartister är inte likadana osv. Men det är inte jag som i mängder av inlägg dragit vissa partiers väljare över en kam. Eller haft utläggningar om hur en äkta väljare ska vara. Eller sätter nedvärderande epitet på stora grupper väljare. (Inte särskilt socialdemokratiskt beteende enligt mig)
    Jag vet inte riktigt vad du svarar på, och ärligt så spelar det inte så stor roll.

    Jag anser att risken för radikalisering minskar i miljöer där man inte tror på konspirationer. Det faktum att en person byter partisympatier från SD till S eller M innebär sannolikt inte någon större förändring av personens åsikter men i och med att personen byter till ett parti med en annan förklaringsmodell än att allt är invandringens fel är bytet inte desto mindre ett stort steg för mänskligheten.

    Det finns en värdegemenskap där man inte anser att man är rasist om man kritiserar invandringen, där man inte kallar andra för syltryggar, där man inte använder sig av kulturmarxism som förklaringsmodell för hur samhället ser ut och där man inte påstår att det inte finns några (biologiskt orienterade) rasister längre.

    Jag är socialdemokrat, SmalaSara. Det är därför vi har så svårt att förstå varandra. Vi tillhör olika värdegemenskaper.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 17 Apr 15:05
    +1
    FDFMGA skrev 2016-04-17 15:01:00 följande:
    Jag vet inte riktigt vad du svarar på, och ärligt så spelar det inte så stor roll.

    Jag anser att risken för radikalisering minskar i miljöer där man inte tror på konspirationer. Det faktum att en person byter partisympatier från SD till S eller M innebär sannolikt inte någon större förändring av personens åsikter men i och med att personen byter till ett parti med en annan förklaringsmodell än att allt är invandringens fel är bytet inte desto mindre ett stort steg för mänskligheten.

    Det finns en värdegemenskap där man inte anser att man är rasist om man kritiserar invandringen, där man inte kallar andra för syltryggar, där man inte använder sig av kulturmarxism som förklaringsmodell för hur samhället ser ut och där man inte påstår att det inte finns några (biologiskt orienterade) rasister längre.

    Jag är socialdemokrat, SmalaSara. Det är därför vi har så svårt att förstå varandra. Vi tillhör olika värdegemenskaper.
    Det finns en värdegemenskap där man inte anser att man blir utpekad som rasist om man kritiserar invandringen.

    Jag tillhör den, SmalaSara. Det innebär att jag bara har kallats rasist av sverigedemokrater och personer med liknande åsikter.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 17 Apr 15:21
    SmalaSara skrev 2016-04-17 14:20:23 följande:
    Nej det var inte generellt om kriminalitet och etnicitet. Det handlade om statistik i relation till dessa frågor.

    Ska du svara på det längre inlägget då? Om inte, så visar det ju precis varför det inte är någon mening att svara med något annat än meningslösa one-liners.
    Jo, mitt inlägg var generellt. Väldig, väldigt  generellt om varför man öht ska ha statistik baserad på just invandrare och innehöll ingen specifik statistik om någonting alls - något man lättare märker om man har huvudet med sig när man svarar.

    Tack för du just erkände att du svarar med meningslösa oneliners - den aktuella dessutom tillkommen runt  kl 04.00 efter en fest med okänd promillehalt i blodet. Men fortsätt samtidigt att hävda att detta var ett i sak rätt och genomtänkt inlägg med ett adekvat innehåll i förhållande till inlägget du svarade på ihop med diverse halvpudlar om att det du skrev inte riktigt stämmer, jadajaadajada *fler oförenliga påståenden*.

    Det går inte att diskutera med dig för du svänger som en jävla saloonsdörr Skål
  • Äldre 17 Apr 15:31
    KarlaVonRymden skrev 2016-04-17 12:58:15 följande:

    Läs detta bedrövliga...länk under texten.

    Känner flera invandrare som betalat sina invandrar arbetsgivare och fusk"arbetat" hos dem och har sedan fått alla papper för att kunna stanna permanent i Sverige. Idag går alla dessa på bidrag. Bedrövligt system.

    Läs:www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/i-sverige-ska-det-lona-sig-att-fuska/


    Känner du flera som har gjort det artikelförfattaren befarar kommer bli konsekvensen av nya beslut om ungefär ett år?

    Det var minsann inte dåligt!
  • Äldre 17 Apr 15:44
    nihka skrev 2016-04-17 15:31:07 följande:
    Känner du flera som har gjort det artikelförfattaren befarar kommer bli konsekvensen av nya beslut om ungefär ett år?

    Det var minsann inte dåligt!
    Man borde få låna von Rymdens tidsmaskin.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 17 Apr 16:16
    +1
    FDFMGA skrev 2016-04-17 15:44:47 följande:
    Man borde få låna von Rymdens tidsmaskin.
    Och åka med vonRymden till Uranus 2017.
  • Äldre 17 Apr 16:21
    +1
    FDFMGA skrev 2016-04-17 15:01:00 följande:
    Jag vet inte riktigt vad du svarar på, och ärligt så spelar det inte så stor roll.

    Jag anser att risken för radikalisering minskar i miljöer där man inte tror på konspirationer. Det faktum att en person byter partisympatier från SD till S eller M innebär sannolikt inte någon större förändring av personens åsikter men i och med att personen byter till ett parti med en annan förklaringsmodell än att allt är invandringens fel är bytet inte desto mindre ett stort steg för mänskligheten.

    Det finns en värdegemenskap där man inte anser att man är rasist om man kritiserar invandringen, där man inte kallar andra för syltryggar, där man inte använder sig av kulturmarxism som förklaringsmodell för hur samhället ser ut och där man inte påstår att det inte finns några (biologiskt orienterade) rasister längre.

    Jag är socialdemokrat, SmalaSara. Det är därför vi har så svårt att förstå varandra. Vi tillhör olika värdegemenskaper.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Jag är övertygad om att du förstår precis vad jag menar. Problemet är inkonsekvensen i resonemanget; man kan inte anse att väljare till ett parti är korkade, obildade, rasister och Sveriges svar på Boko Haram, SAMTIDIGT, som man är övertygad om att en majoritet av dessa väljare plötsligt ska ändra sig och byta parti i nästa val.

    Orsaken till denna inkonsekvens är att det inte existerar några vattentäta skott mellan olika väljargrupper på det sätt som du presenterar; istället finns skalor och grader. Vissa åsikter är vanligast i en väljargrupp, men inte exklusiva för den gruppen. Samma gäller olika begrepp.

    Att ha en negativ syn på kulturmarxism (vilket inte jag har f.ö., jag har en blandad syn) är vanligast bland debattörer till höger. Men det finns socialdemokrater som tycker att nedgrottandet i identitetspolitik inte är bra. Till exempel Aida Hadzialic och Widar Andersson:
    www.folkbladet.se/opinion/aida-hadzialic-genombrott-om4082715.aspx

    Att öht NÅGON skulle tro att biologisk rasism är utrotad är fullständigt befängt! Jag beskrev en trend mot mer kulturinriktad rasism.
  • Äldre 17 Apr 16:29
    nihka skrev 2016-04-17 16:16:58 följande:
    Och åka med vonRymden till Uranus 2017.
    Ja, vad säger man annat än att det åtminstone inte är något fel på fantasin bland de som vurmar för att SD:s ska bjudas in till den svenska värdepolitiska gemenskapen.

    Och det oavsett om det handlar om att bosätta sig i vindskydd i de norrländska skogarna eller att flyktingar vandrade genom Sverige med risk för att frysa ihjäl, vilket då skulle förtigas av pk-media - eller att man känner till flera stycken som utnyttjat en regel som ännu inte trätt i kraft eller att ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst.

    För somliga är gränsen mellan fantasi och verklighet vidöppen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?