• Äldre 21 Mar 14:27
    1456984 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456984

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 18 Apr 23:34
    FDFMGA skrev 2016-04-17 16:29:46 följande:
    För somliga är gränsen mellan fantasi och verklighet vidöppen.
    Verkligen!
  • Äldre 18 Apr 23:41
    -1
    SmalaSara skrev 2016-04-17 16:35:39 följande:
    Det finns två olika grader Av generalitet:

    1. Att generellt tala om statistik om kriminalitet och ursprungsland.

    Är inte samma sak som

    2. Generellt om kriminalitet och ursprungsland

    Du kan ju inte på fullt allvar tro ett någon tror att biologisk rasism inte existerar öht?

    Ändå går din diskussion ut på att övertyga mig om att jag visst tror något så befängt. Istället för att diskutera själva sakfrågan.

    Jag påstår inte att inlägget var genomtänkt, däremot påstår jag att det syftade till just det inlägg som jag citerade; det gällde alltså statistik i relation till ursprungsland. Inget annat.

    Du behöver inte diskutera med mig. Jag får heller inte särskilt mkt ut av det.
    När du skriver ogenomtänkta korkade saker på morgonkvisten efter fester gör du bäst att bara ursäkta det och sedan låta det falla i glömska, men käfta gärna på för att påminna alla
  • Äldre 18 Apr 23:45
    SmalaSara skrev 2016-04-17 16:41:47 följande:
    Det finns redan idag ett liknande system som det Anna Dahlberg kritiserar.
    Nej, det finns inga flyktingar som får stanna för att de har ett jobb. De får stanna för att de är flyktingar.
  • Äldre 19 Apr 00:02
    Rataxes skrev 2016-04-18 06:41:16 följande:
    Det är troligast ett medvetet val. Det ska märkas att hästarna är höga.
    Ingen satt på någon hög häst när det inlägget skrevs utan det handlade nog mer om marknära förflyttningar:

    "Ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst".
  • Äldre 19 Apr 00:05
    Rataxes skrev 2016-04-18 06:47:15 följande:
    Det kommer inte att ske.
    Du hade fel. Igen.
  • Äldre 19 Apr 00:11
    nihka skrev 2016-04-19 00:05:36 följande:
    Du hade fel. Igen.
    Vad var det han inte begrep den här gången då - att Kaplan skulle få gå?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 19 Apr 00:14
    SmalaSara skrev 2016-04-18 13:00:00 följande:
    Ja, inte bara ett svek utan också fullkomligt verkningslöst. Sk negative campaigning riskerar alltid att slå tillbaka mot avsändaren.

    Men något håller på att hända; "t.o.m." Aftonbladets ledarsida tycks ha insett att skambeläggning och att ge nedvärderande epitet inte är rätt väg att gå.

    När det gäller diskussionsklimatet här så är jag övertygad om att den som saknar intellektuell hederlighet i debatten kommer att förlora i längden; åtminstone förtroende från de som är intresserade av att diskutera.
    Kan du släppa megaförsvaret över att att du ha skrivit så korttänkta saker som att "Ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst."  Det finns gott om rasister som hävdar just exakt det.
  • Äldre 19 Apr 00:23
    +1
    nihka skrev 2016-04-19 00:14:05 följande:
    Kan du släppa megaförsvaret över att att du ha skrivit så korttänkta saker som att "Ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst."  Det finns gott om rasister som hävdar just exakt det.
    Ja, det är såklart personen som redan har förklarat sig men som inte får sin förklaring accepterad, som ska släppa saker.
  • Äldre 19 Apr 00:29
    SmalaSara skrev 2016-04-18 14:55:38 följande:
     Det borde varit uppenbart för dig att jag inte trodde på någon konspirationsteori utan av slarv och brist på inblick i högerextrem retorik använde ett kontroversiellt begrepp.
    Du har ju gjort detta till en vana och och avfärdar dem som påpekar det. 
  • Äldre 19 Apr 00:33
    FDFMGA skrev 2016-04-19 00:11:47 följande:
    Vad var det han inte begrep den här gången då - att Kaplan skulle få gå?
    Ja.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?