• Äldre 21 Mar 14:27
    1457038 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1457038

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 19 Apr 21:29
    nattuv skrev 2016-04-19 18:22:12 följande:
    Är det något som Löfven inte framstår som så är det handlingskraftig. Visserligen tycks han köra över MP som han vill men det gör inte att han framstår som mer handlingskraftig. Vad Löfven skulle behöva är revolutionär glöd och visioner. Nu framstår han, trotts Kaplans avgång, som en trött kompromiss..

    Det värsta med hela historien Kaplan är inte att en minister umgåtts med tvivelaktiga figurer utan hur det politiska etablissemanget har handskats med hela historien. De gör verkligen allt för att köra förtroendet för regeringen i botten. Det är förvånande att ingen har börjat begära Romsons huvud på ett fat.
    Det är Dagens Industri som anser att Stefan Löfven har visat rimlig handlingskraft och kan gå vidare, något stärkt.
  • Äldre 19 Apr 21:39
    +1
    Rataxes skrev 2016-04-19 20:52:08 följande:
    Dockteatern fortsätter, en blivande partistyrelseledamot vägrar ta kvinnlig reporter i handen.

    www.tv4.se/nyheterna/artiklar/framtidsnamn-i-...

    för säkerhets skull: tinyurl.com/z2eqh97
    - Men du kandiderar till miljöpartiets partistyrelse och de vill bryta upp de patriarkala strukturerna i samhället, vill du också göra det?

    - Ja, absolut. Grejen är så här.... vad är patriarkala strukturer? Det är normer... Normer som vissa majoriteter uppbär.

    ----------------

    Det där med "patriarkala strukturer" kan man alltså bekvämt distansera sig ifrån, oavsett hur man själv agerar, så länge man inte är en otäck vit medelålders heterosexuell man.
  • Äldre 19 Apr 21:43
    -1 +1

    förstår inte hur romson kan vara vise statsminister, senast idag skämmer hon ut hela sverige utomlands inte första gången 

  • Äldre 19 Apr 22:29
    Tom Araya skrev 2016-04-19 01:04:25 följande:
    Almqvist fick sparken, beslutet att han skulle gå var partiets/Jimmys, inte Almqvist eget och kritiken mot Almqvist var rak och hård.
    Skillnaden mot fallet Kaplan är markant, varken mp eller Löfvén har uttryckt något som antyder att Kaplan gjort fel och därmed borde gå eller rentav sparkas från sitt uppdrag i regeringen.
    nihka skrev 2016-04-19 00:48:27 följande:
    www.dn.se/nyheter/politik/sparkade-sd-toppen-fick-nytt-jobb-i-hemlighet/

    Undrar om Kaplan också kommer få 3 miljoner för besväret?
    Klart är i alla fall att mp har fortsatt förtroende för att ge Kaplan nya uppdrag inom partiet.Inget som sagts har antytt att ens Löfvén tycker att Kaplan borde gå, så du får ge en källa till det påståendet att Kaplan fick kicken.

    Nope. Almqvist "uppmanades" att lämna sina uppdrag och gick med på det först efter han lovats rundligt betalt för att göra det.

    http://www.expressen.se/nyheter/akesson-vi-har-agerat-sa-kraftfullt-vi-kan/

    http://www.expressen.se/nyheter/almqvists-pengakrav-efter-jarnrorsskandalen/
  • Äldre 19 Apr 22:42
    SmalaSara skrev 2016-04-19 09:21:09 följande:
    Anna Dahlberg syftar på systemet för arbetskraftsinvandring; där fusk har varit utbrett.
    Alltså inget med flyktingar att göra öht.
  • Äldre 19 Apr 22:47
    SmalaSara skrev 2016-04-19 09:22:29 följande:
    Det var inte ogenomtänkt; det var däremot inte utbroderat. Jag tror säkert du förstår skillnaden mellan dessa två grader av generalitet.
    Generell lögn eller generell undanflykt?
  • Äldre 19 Apr 22:49
    SmalaSara skrev 2016-04-19 09:28:42 följande:
    Hur i hela friden kan du få för dig att just detta inlägg berör det?!

    Här är mitt inlägg du citerar:
    SmalaSara skrev 2016-04-18 13:00:00 följande:
    Ja, inte bara ett svek utan också fullkomligt verkningslöst. Sk negative campaigning riskerar alltid att slå tillbaka mot avsändaren.

    Men något håller på att hända; "t.o.m." Aftonbladets ledarsida tycks ha insett att skambeläggning och att ge nedvärderande epitet inte är rätt väg att gå.

    När det gäller diskussionsklimatet här så är jag övertygad om att den som saknar intellektuell hederlighet i debatten kommer att förlora i längden; åtminstone förtroende från de som är intresserade av att diskutera.
    Lägg till valfri "utbrodering" så får du nog ihop kopplingen rent generellt Skrattande
  • Äldre 19 Apr 22:55
    SmalaSara skrev 2016-04-19 09:33:35 följande:
    Jaså det har jag? Jag föreslår att du hänvisar till vilka inlägg du syftar på i så fall; det vore också bra om du kunde citera hela inlägg så att man kan se i vilket S a m m a n h a n g som dessa uttryck non grata har använts; det är nämligen viktigt.
    Föreslå på du. Jag tänker inte sitta och leta upp alla inlägg där du begagnar dig av högerextremistisk retorik utan du får komma ihåg S j ä l v när du får det påpekat för dig.
  • Äldre 19 Apr 23:02
    Flash Gordon skrev 2016-04-19 10:51:16 följande:
    Hon säger faktiskt "olyckorna" i plural. World Trade Center, Pentagon och det där planet som kraschade på en åker. Tre stycken "olyckor".

    Inte "olyckan" (singular) som i den "olyckliga efterföljande debatten".
    Hon verkar ha gjort en Sara av S a m m a n h a n g e t
  • Äldre 19 Apr 23:10

    Här var i alla fall en miljöpartist som opponerade sig mot handskakningsdebaclet:


Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?