• Äldre 21 Mar 14:27
    1457639 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457639

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 20 Apr 19:00
    SmalaSara skrev 2016-04-20 18:20:23 följande:
    Det inlägg du citerar har inget med ordval att göra. Alls. Men angående din anmärkning; Jag ser att han även skriver "journalistkår", ""maktmissbrukande" "navelskådande" mm. Anser du att alla ord som någonsin använts av en sverigedemokrat är ord non grata? Oavsett vad de betyder? Eller hur många ggr ska en sverigedemokrat använda ett ord för att det - alldeles oavkortat sin betydelse -ska bli ett fall för... Ja vadå? Personligen anser jag att det är hans grovt generaliserande och ganska märkliga omdöme om svenska journalister som är problemet. Inte ordet "syltrygg". Men jag har förstått att du är av en annan åsikt.
    Nej, jag anser att du kan se ord som mer eller mindre starka markörer för exempelvis en politisk inriktning.

    En mycket stark sådan är "kulturmarxism" medan syltryggar inte är fullt lika stark. Det är inte så märkvärdigt. Ta benämningen "kulturberikad" som en synonym för våldtagen. Det är ytterligare en mycket stark markör, nästan lika stark som "kulturmarxism".

    Vad tycker du förresten om Bylunds synpunkter?

    www.expressen.se/nyheter/sd-topp-journalister-ar-nationens-fiender/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 20 Apr 19:14

    Att MP:s valberedning kände till att tomten vägrade skaka hand med kvinnor och ändå föreslog honom till partistyrelsen det får mig att tappa förtroendet för MP.

    Jag anser att det bästa vore att MP lämnade regeringen och lät S regera på egen hand och därmed kunna söka kompromisser även med andra partier än V och MP.

    För MP:s del vore det på tiden att de frågade sig vad fan de sysslar med.

    tinyurl.com/z2m857v


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 20 Apr 19:19
    SmalaSara skrev 2016-04-20 18:49:56 följande:
    Var ska det sluta? www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-forsokte-miljop... Vågar man hoppas på en regeringsombildning med bara S?
    Ja, jag kan inte annat än hålla med dig.

    Och hur kan man vara så jävla korkad. Nästan som att han trott på dumhögerns eviga tjat om att medierna blundar om det handlar om MP.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 20 Apr 20:18
    SmalaSara skrev 2016-04-20 18:49:56 följande:

    Var ska det sluta?

    www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-forsokte-miljopartiet-utova-patryckningar-mot-aktuellt

    Vågar man hoppas på en regeringsombildning med bara S?


    Nu börjar den miljöpartistiska dockteatern bli riktigt otrevlig. Håller med om det sista.

    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 20 Apr 23:08
    +1
    Tom Araya skrev 2016-04-20 01:28:24 följande:
    Mig veterligen skulle han inte bara lämna posten i riksdagen utan även alla poster i partiet, inkl medlemsskap, närmare sparken än så går nog inte att komma och definitivt långt ifrån hur mp agerat mot Kaplan.
    Ja, han ombads lämna samtliga, vilket han också gjorde så småningom - när han själv tyckte det passade. Han fasade ut sig själv under ett antal månader, men inte slutgiltigt tills det var klart med pengarna. Kalla det för vad du vill.
  • Äldre 20 Apr 23:37
    SmalaSara skrev 2016-04-20 15:32:44 följande:
    För det första så räknas inte alla som får uppehållstillstånd som flyktingar. Långt ifrån. Det finns även andra asylskäl.

    Har du läst Anna Dahlbergs ledare? Den har ingenting alls att göra med huruvida någon är flykting eller inte; den kritiserar ett system där Som regeringen planerar att införa där ett anställningskontrakt ger möjlighet till permanent uppehållstillstånd. Eftersom handel med anställningskontrakt redan sker, och inga andra krav ställs n att visa upp ett sådant kontrakt, finns det skäl att se över systemet.
    Mm jag har läst artikeln och den handlar om flyktingar.

    Man får vara riktigt observant för att se det eftersom det är lätt att tro att ord i artikeln som "flyktinglagen", "flyktingsmugglarna", "återförenas med familjen", "flykting", "flykting" och "söka asyl" handlar om Heidi från Schweiz. Joddeladiho! 
  • Äldre 20 Apr 23:40
    SmalaSara skrev 2016-04-20 15:38:01 följande:
    Du har alltså inget att backa upp din anklagelse med?
    Nope. Inget alls bortsett från alla gånger du använt högerextremistisk retorik och någon sagt till dig. Tror du klarar av att hitta det själv.
  • Äldre 20 Apr 23:42
    FDFMGA skrev 2016-04-20 19:00:05 följande:
    Nej, jag anser att du kan se ord som mer eller mindre starka markörer för exempelvis en politisk inriktning.

    En mycket stark sådan är "kulturmarxism" medan syltryggar inte är fullt lika stark. Det är inte så märkvärdigt. Ta benämningen "kulturberikad" som en synonym för våldtagen. Det är ytterligare en mycket stark markör, nästan lika stark som "kulturmarxism".

    Vad tycker du förresten om Bylunds synpunkter?

    www.expressen.se/nyheter/sd-topp-journalister-ar-nationens-fiender/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Inte fullt lika stark? Är du allvarlig?

    "Syltrygg" och "kulturmarxism" är öht inte jämförbara.

    Syltrygg betyder ryggradslös eller kappvändare.

    Är det egentligen den kontroversiella S-märkta debattören Johan westerholm som irriterar dig? :

    ledarsidorna.se/2015/02/syltryggarnas-parad/
  • Äldre 20 Apr 23:42
    SmalaSara skrev 2016-04-20 15:50:21 följande:
    Menar du att du inte kan se skillnaden mellan olika grader av generalisering? Om inte så får vi helt enkelt utgå från det du ser; en lögn eller en undanflykt alltså? Från vad? Vad är det du menar att jag ljuger om eller vill undfly?
    Jag menar att du får släppa ditt lilla freudian slip/hjärnsläpp och gå vidare.
  • Äldre 20 Apr 23:43
    nihka skrev 2016-04-20 23:40:27 följande:
    Nope. Inget alls bortsett från alla gånger du använt högerextremistisk retorik och någon sagt till dig. Tror du klarar av att hitta det själv.
    Dessa "alla gånger" ligger på dig att bevisa så länge du för fram anklagelsen.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?