• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-20 15:54:48 följande:
    Jag tror du har missuppfattat mitt inlägg som var riktat till Digestive. Det har absolut ingenting med diskussionen om brottsstatistik att göra.
    Jodå. Det kan jag få det till - med hjälp av din metod.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-20 23:43:35 följande:
    Dessa "alla gånger" ligger på dig att bevisa så länge du för fram anklagelsen.
    Det behöver jag inte alls göra. Jag nöjer mig med att berätta för dig och om du vill leta upp dessa inlägg får du göra det själv, eller vad dog din förra slav av?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-20 23:37:36 följande:
    Mm jag har läst artikeln och den handlar om flyktingar.

    Man får vara riktigt observant för att se det eftersom det är lätt att tro att ord i artikeln som "flyktinglagen", "flyktingsmugglarna", "återförenas med familjen", "flykting", "flykting" och "söka asyl" handlar om Heidi från Schweiz. Joddeladiho! 
    Jaså? Den handlar om flyktingar i allmänhet då menar du? Inte om ett system för att förvandla TUT till PUT medelst anställningskontrakt? På vilket sätt handlar artikeln om flyktingar enligt dig?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-20 23:42:46 följande:
    Jag menar att du får släppa ditt lilla freudian slip/hjärnsläpp och gå vidare.
    Du skrev att jag ljög eller hade undanflykter; förklara vad du menar med det. Vad är lögn? Vad är en undanflykt?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-20 23:47:23 följande:
    Det behöver jag inte alls göra. Jag nöjer mig med att berätta för dig och om du vill leta upp dessa inlägg får du göra det själv, eller vad dog din förra slav av?
    Nej du kan naturligtvis anklaga i allmänhet utan att hänvisa eller citera inlägg.

    Det normala är dock att man citerar det inlägg man vill aha något om; inte kastar utan grundlösa anklagelser.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-20 23:47:28 följande:
    Jaså? Den handlar om flyktingar i allmänhet då menar du? Inte om ett system för att förvandla TUT till PUT medelst anställningskontrakt? På vilket sätt handlar artikeln om flyktingar enligt dig?
    Nej, den handlar inte om flyktingar i allmänhet utan om risken att flyktingar ska köpa fuskanställningar för att omvandla sina TUT till PUT om ungefär ett år. 

    Mannen på bilden heter Stefan Löfven och tanten bredvid är artikelförfattaren. På skylten över bildtexten om "den svenska signalpolitiken" står det "Migrationsverket". Fler frågor?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-20 23:45:19 följande:
    Jodå. Det kan jag få det till - med hjälp av din metod.
    Ok. Förklara sambandet för mig då så som jag brukar göra.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-20 23:50:40 följande:
    Nej du kan naturligtvis anklaga i allmänhet utan att hänvisa eller citera inlägg.

    Det normala är dock att man citerar det inlägg man vill aha något om; inte kastar utan grundlösa anklagelser.
    Varför ska jag "anklaga dig" två gånger för varje gång du använder högerextremistisk retorik? Känns lite onödigt att först säga till och sedan tala om var jag sa till.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-21 00:02:46 följande:
    Nej, den handlar inte om flyktingar i allmänhet utan om risken att flyktingar ska köpa fuskanställningar för att omvandla sina TUT till PUT om ungefär ett år. 

    Mannen på bilden heter Stefan Löfven och tanten bredvid är artikelförfattaren. På skylten över bildtexten om "den svenska signalpolitiken" står det "Migrationsverket". Fler frågor?
    Ja;
    De flesta frågor kvarstår:
    Menar du att det inte föreligger risk för fusk?

    Menar du att jämförelsen med fusk med anställningskontrakt vad gäller arbetskraftsinvandring inte har någon bäring alls på denna nya regel? Varför i så fall?

    Känner du till att långt ifrån alla som får uppehållstillstånd i Sverige räknas som flyktingar? Regeln kan alltså inte bara gälla flyktingar i ordets rätta bemärkelse.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?