• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-21 00:06:15 följande:
    Ok. Förklara sambandet för mig då så som jag brukar göra.
    Jag kan ge ett exempel,  och det är när någon säger att "Ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst och sedan säger att det inte betyder att ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst utan jo, lite grann men inte så mycket fast inte alls i ett S a m m a n h a n g

    Snälla, snälla släpp det här nu. Mina magmuskler tål inte mer
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-21 00:08:20 följande:
    Varför ska jag "anklaga dig" två gånger för varje gång du använder högerextremistisk retorik? Känns lite onödigt att först säga till och sedan tala om var jag sa till.
    Ja. Du kanske ska nöja dig med att anklaga mig en gång per inbillat överträdelsetillfälle? Jag minns att du påpekat det som enligt dig är ord non grata vid ca två tillfällen. Vad har du för anledning att återkomma till det nu?
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-21 00:13:52 följande:
    Ja;
    De flesta frågor kvarstår:
    Menar du att det inte föreligger risk för fusk?

    Menar du att jämförelsen med fusk med anställningskontrakt vad gäller arbetskraftsinvandring inte har någon bäring alls på denna nya regel? Varför i så fall?

    Känner du till att långt ifrån alla som får uppehållstillstånd i Sverige räknas som flyktingar? Regeln kan alltså inte bara gälla flyktingar i ordets rätta bemärkelse.
    Jag har inga fler frågor. Det var ingen jämförelse utan personen påstod att han kände flera som redan hade gjort så - före regelverket som skulle kunna tillåta att flyktingar med TUT skulle kunna försöka fuska sig till PUT.

    Känner du till att om det regnar imorgon så kommer det uppifrån?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-21 00:16:25 följande:
    Jag kan ge ett exempel,  och det är när någon säger att "Ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst och sedan säger att det inte betyder att ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst utan jo, lite grann men inte så mycket fast inte alls i ett S a m m a n h a n g

    Snälla, snälla släpp det här nu. Mina magmuskler tål inte mer
    Nej. Det liknar inte alls mitt modus operandi. Du får öva lite till.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-21 00:22:10 följande:
    Ja. Du kanske ska nöja dig med att anklaga mig en gång per inbillat överträdelsetillfälle? Jag minns att du påpekat det som enligt dig är ord non grata vid ca två tillfällen. Vad har du för anledning att återkomma till det nu?
    Eller hur! Hittat "asylant" i någon svensk ordbok än - ja bortsett från Avpixlats lilla bruna?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-21 00:25:27 följande:
    Eller hur! Hittat "asylant" i någon svensk ordbok än - ja bortsett från Avpixlats lilla bruna?
    Jag har aldrig använt det ordet! Jag tycker att du nu passerat anständighetens gräns.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-21 00:23:20 följande:
    Nej. Det liknar inte alls mitt modus operandi. Du får öva lite till.
    Jodå. Det är bara att du inte ser det själv.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-21 00:25:39 följande:
    Jag bad inte om en språklig definition. Vari består denna lögn eller undanflykt?
    Att du påstår att "Ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst" inte betyder att Ingen tror att kriminalitet beror på etnisk härkomst.

    Hur många gånger ska du fråga samma sak?
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-04-21 00:27:19 följande:
    Jag har aldrig använt det ordet! Jag tycker att du nu passerat anständighetens gräns.
    Lugn, lugn! Har jag påstått det? Så du tycker det är ett upprörande ord. Det används flitigt tillsammans med "illegala invandrare" som du använder och försvarar användningen av tillsammans med brukare av nordfront, avpixlat, exponerat och annan brunpress:

    https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=asylanter+illegala+invandrare
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?