• Äldre 21 Mar 14:27
    1480988 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1480988

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 21 Apr 11:52
    -1

    Den uppenbara inkonsekvens inom regeringens påstådda politik får mig att tappa allt mer av förtroendet.

    Här har man jämrat sig över assimilationspolitik i flera år men om en manlig muslim inom ett regeringsparti inte vill hälsa en kvinna i handen - då får han avgå.

    När en stat, som till namnet kallar sig för mångkulturell och som på pappret för integrationspolitik, signalerar att människor borde förlora jobbet redan vid harmlösa hälsningsfraser - bara för att de krockar med Sveriges hälsningsfraser - så undrar iallafall jag vad vart gränsen till assimilationspolitik går.

    Någon regeringsvänlig här som kan förklara vart gränsen till assimilationspolitik går?

    Personligen finner jag det ynkligt att först brösta upp sig som ett tolerant föredöme och sedan agera på ett sådant här vis. Jag är mer tolerant innan morgonkaffet.

    Patetiskt. 

  • Äldre 21 Apr 12:13
    +1
    Digestive skrev 2016-04-21 11:52:09 följande:
    Den uppenbara inkonsekvens inom regeringens påstådda politik får mig att tappa allt mer av förtroendet.

    Här har man jämrat sig över assimilationspolitik i flera år men om en manlig muslim inom ett regeringsparti inte vill hälsa en kvinna i handen - då får han avgå.

    När en stat, som till namnet kallar sig för mångkulturell och som på pappret för integrationspolitik, signalerar att människor borde förlora jobbet redan vid harmlösa hälsningsfraser - bara för att de krockar med Sveriges hälsningsfraser - så undrar iallafall jag vad vart gränsen till assimilationspolitik går.

    Någon regeringsvänlig här som kan förklara vart gränsen till assimilationspolitik går?

    Personligen finner jag det ynkligt att först brösta upp sig som ett tolerant föredöme och sedan agera på ett sådant här vis. Jag är mer tolerant innan morgonkaffet.

    Patetiskt. 
    Tolerans ska aldrig innebära att man faller efter för vissas behov att uppföra sig så att de kränker andra människor. 

    En tradition som innebär att en man inte kan skaka hand med en kvinna för att det är för intimt eller för att hon kan vara oren på grund av mens ska självklart inte integreras med ett riksdagsparti.

    Det tycks även MP ha förstått nu - och förhoppningsvis har de lämnat medeltiden bakom sig nu.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 21 Apr 12:21
    -1
    Digestive skrev 2016-04-21 11:52:09 följande:
    Här har man jämrat sig över assimilationspolitik i flera år men om en manlig muslim inom ett regeringsparti inte vill hälsa en kvinna i handen - då får han avgå.
    Det där är ganska ynkligt ja. Det var ju inte så att detta inte var känt. Tydligen står de inte för sina värderingar.
  • Äldre 21 Apr 12:33
    FDFMGA skrev 2016-04-21 12:13:51 följande:
    Det tycks även MP ha förstått nu - och förhoppningsvis har de lämnat medeltiden bakom sig nu.
    Mycket av MPs politik bygger ju på deras oförmåga att förstå saker och ting så för MP väljare att lämna sin medeltidssyn på dylika ting innebär väl bara att de istället röstar på något mer verklighetsbaserat parti. 
  • Äldre 21 Apr 12:47
    FDFMGA skrev 2016-04-21 10:40:54 följande:
    Ingen orsak.

    Ska du eller jag starta en tråd där temat är att vi önskar varandra trevlig helg.

    Den skulle ju kunna bli lite rolig: Typ - här önskar alla vi miljöpartister en trevlig helg till alla FL:s deltagare med ett symboliskt handslag för männen och en symbolisk bugning av respekt till kvinnorna. Eller här önskar alla vi politiskt inkorrekta en synnerligen god helg till alla journalister trots att ni alltid vinklar journalistiken till förmån för MPSolig

    Trevlig helg, så småningom!
    Haha, vilken bra idé! 
    Imorgon är väl en utmärkt idé att sätta din plan i verket, vem av oss som startar tråden spelar väl ingen roll egentligen, låt oss se vad morgondagen bjuder...
  • Äldre 21 Apr 12:53
    Digestive skrev 2016-04-21 11:52:09 följande:

    Den uppenbara inkonsekvens inom regeringens påstådda politik får mig att tappa allt mer av förtroendet.

    Här har man jämrat sig över assimilationspolitik i flera år men om en manlig muslim inom ett regeringsparti inte vill hälsa en kvinna i handen - då får han avgå.

    När en stat, som till namnet kallar sig för mångkulturell och som på pappret för integrationspolitik, signalerar att människor borde förlora jobbet redan vid harmlösa hälsningsfraser - bara för att de krockar med Sveriges hälsningsfraser - så undrar iallafall jag vad vart gränsen till assimilationspolitik går.

    Någon regeringsvänlig här som kan förklara vart gränsen till assimilationspolitik går?

    Personligen finner jag det ynkligt att först brösta upp sig som ett tolerant föredöme och sedan agera på ett sådant här vis. Jag är mer tolerant innan morgonkaffet.

    Patetiskt. 


    Nu handlar det inte om att inte acceptera vissa personers egenheter, utan om att när sagda SJÄLVVALDA egenheter till så stor del krockar med gängse hyfs och beteende hos de människor man är satt att representera så gör man sig helt enkelt omöjlig i de sociala sammanhang som uppdraget som politiker oundvikligen innebär på ett sätt som gör att man inte kan arbeta som politiker. 

    Inget konstigt heller om till exempel en arbetsgivare skulle kräva att man skakar hand med alla kunder man möter oavsett kön, så det finns garanterat fler yrken som man också väljer bort med ett sådant udda beteende. 
  • Äldre 21 Apr 13:27
    Digestive skrev 2016-04-21 11:52:09 följande:

    Den uppenbara inkonsekvens inom regeringens påstådda politik får mig att tappa allt mer av förtroendet.

    Här har man jämrat sig över assimilationspolitik i flera år men om en manlig muslim inom ett regeringsparti inte vill hälsa en kvinna i handen - då får han avgå.

    När en stat, som till namnet kallar sig för mångkulturell och som på pappret för integrationspolitik, signalerar att människor borde förlora jobbet redan vid harmlösa hälsningsfraser - bara för att de krockar med Sveriges hälsningsfraser - så undrar iallafall jag vad vart gränsen till assimilationspolitik går.

    Någon regeringsvänlig här som kan förklara vart gränsen till assimilationspolitik går?

    Personligen finner jag det ynkligt att först brösta upp sig som ett tolerant föredöme och sedan agera på ett sådant här vis. Jag är mer tolerant innan morgonkaffet.

    Patetiskt. 


    Jag tror att det delvis kan vara begreppet tolerans som ställer till det för MP. Att det innebär ett intellektuellt arbete, inte att gå runt och vara snäll i största allmänhet. Det är att försöka förstå och och utifrån förståelsen av hur den andre ser på tillvaron bilda sig en uppfattning. Det är inte tolerant att alltid anpassa varje fråga till det trånga perspektiv man själv behärskar.

    Samtidigt finns det inget intolerant i att ta avstånd från en ståndpunkt man förstår. MP borde kunna dra en linje och inse när man ska ta ett sådant avstånd. Och nu talar jag inte om en hälsningsritual.
  • Äldre 21 Apr 14:14
    FDFMGA skrev 2016-04-21 12:13:51 följande:
    Tolerans ska aldrig innebära att man faller efter för vissas behov att uppföra sig så att de kränker andra människor. 

    En tradition som innebär att en man inte kan skaka hand med en kvinna för att det är för intimt eller för att hon kan vara oren på grund av mens ska självklart inte integreras med ett riksdagsparti.

    Det tycks även MP ha förstått nu - och förhoppningsvis har de lämnat medeltiden bakom sig nu.
    Kränkt av att någon hälsar med handen på hjärtat istället för i handen? Pfft.. löjligt. Det hela bygger på att man som person tolkar det negativt utifrån sin egen kultur - medan gesten i sig är en hälsning med samma innebörd som vilken annan hälsningsgest som helst.

    Skulle det bero på att kvinnan är oren av sin mens? Jag undrar vilken spännande källa du har på det påståendet.
  • Äldre 21 Apr 14:16
    nihka skrev 2016-04-21 00:54:08 följande:
    Lugn, lugn! Har jag påstått det? Så du tycker det är ett upprörande ord. Det används flitigt tillsammans med "illegala invandrare" som du använder och försvarar användningen av tillsammans med brukare av nordfront, avpixlat, exponerat och annan brunpress:

    https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=asylanter+illegala+invandrare
    En grundlös och flagrant insinuation är fullt tillräcklig för att den gränsen ska kunna passeras.
  • Äldre 21 Apr 14:23
    Ascendere skrev 2016-04-21 12:53:54 följande:
    Nu handlar det inte om att inte acceptera vissa personers egenheter, utan om att när sagda SJÄLVVALDA egenheter till så stor del krockar med gängse hyfs och beteende hos de människor man är satt att representera så gör man sig helt enkelt omöjlig i de sociala sammanhang som uppdraget som politiker oundvikligen innebär på ett sätt som gör att man inte kan arbeta som politiker. 

    Inget konstigt heller om till exempel en arbetsgivare skulle kräva att man skakar hand med alla kunder man möter oavsett kön, så det finns garanterat fler yrken som man också väljer bort med ett sådant udda beteende. 
    Politikerna i Sverige företräder även folk ifrån Mellanöstern.

    Kan man inte göra sitt arbete för att man inte får sin hand skakad så bör man inte arbeta överhuvudtaget.

    Jag är en sådan person som känner min kultur på det viset att den är min. Vilket är mer än fullgott. Skulle jag kräva att alla omkring mig ska anamma min kultur för att blott kunna känna mig tillfreds med det sociala mötet så hade jag sett mig själv som kultursvag.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?