• Äldre 21 Mar 14:27
    1481763 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1481763

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 22 Apr 16:31
    Digestive skrev 2016-04-22 16:28:02 följande:
    FDFMGA är sverigedemokrat.

    Sök information om saken på egen hand.
    Jag föreslår att du startar en tråd angående din frågeställning.

    Lycka till, Digestive!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 22 Apr 16:33
    nattuv skrev 2016-04-21 17:21:57 följande:
    Jodå du skulle visst låta din eventuella religionstillhörighet vara en del av politiken även om du själv kanske inte skulle vara medvetet om det.

    Att man går kurser i andra kulturer innebär inte att man blir neutral utan bara att man (i bästa fall) får en förståelse för den andra kulturen och kan undvika de största klavertrampen. Men du kommer ändå alltid att vara en produkt av din egen kultur (och religionstillhörighet).
    Nu blandar du ihop religion och kultur, nåt som ligger väldigt långt ifrån varandra i mitt fall.
    Religion är inget jag ens ägnar en tanke i mitt vardagliga liv, då jag inte finner nån mening med att hänga upp det på sagor.
    Att det sen alltid finns delar från en religion som kan vare en del av kulturen eller tvärtom, det är givet.
    En religion skulle ö.h.t inte ens existera, om den inte satts samman så att den funnit gehör i den del av Välden den skapats.
    Även om den alltid tillkommit av makthavare för att skrämma skiten ur undersåtarna.

    Dessutom så är kultur alltid under förändring och följer den pågående utvecklingen, medans religioner ofta är mer eller mindre statiska.

    Därmed inte sagt att jag inte respekterar de troende, åtminstone så länge dom inte börjar tvinga på andra sin övertygelse, då mister dom min respekt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 22 Apr 16:37
    oOOo oOOo skrev 2016-04-22 12:38:58 följande:
    Den där logiken är lika bristfällig som vanlig tyvärr.

    Men lägg ner dumheterna, t.o.m Åkesson själv säger att SD består av ca 10% gamla högerextremister med välkänt och mer än tvivelaktigt förflutet.


    Och så här går det när man slänger skit på andra, utan att själv först ha sopat framför sin egen dörr: http://www.di.se/artiklar/2016/4/21/har-laxar-lofven-upp-sd-toppen/


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 22 Apr 16:40
    Ascendere skrev 2016-04-22 13:13:27 följande:
    Precis, vi försöker hålla den tonen!

    (It's the Internet, what could possibly go wrong? :D) 

    Ni andra i tråden: Passa på att önska era med- och motdebattörer trevlig helg ni med! (men se ovan..)

    www.familjeliv.se/forum/thread/76558583-trade...

    Och trevlig helg på er allihop! 
    Blev kanske inte någon större succéGlad

    Inte desto mindre skiner solen och helgen är härSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 22 Apr 16:43
    Digestive skrev 2016-04-22 16:24:03 följande:
    Att hälsa är inte att bedriva politik. Hur man hälsar påverkar inte politiken man för. Muslimen har inte skapat ett problem, han har hälsat på någon som problemförklarade hälsningen.

    Att du vill misstro varenda religiös människa i världen med en plats inom politiken, gör inte din misstro befogad per automatik.

    Sverigedemokraterna? Du utgår från exakt samma grund av skrot och korn som dessa gör i ditt resonemang - fördomar ska trumfa allt annat, för det är säkrast så.
    Det spelar ingen roll vad du säger, problemet finns där, men kan lätt undvikas.
    Religion är och kommer att förbli stekhett varje gång det kopplas ihop med politik, så den/de som gör det, dom får räkna med att hamna i hetluften.
    Och med det helt flytta fokus från det politiska till skitsaker, som t.ex det här med att hälsa.

    Spelar ingen roll om du kallar det fördomar eller nåt annat, håll politiken fri från religiösa gester och beteenden, så slipper vi tramset.

    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 22 Apr 17:00
    Världsmedborgare skrev 2016-04-22 16:43:35 följande:
    Det spelar ingen roll vad du säger, problemet finns där, men kan lätt undvikas.
    Religion är och kommer att förbli stekhett varje gång det kopplas ihop med politik, så den/de som gör det, dom får räkna med att hamna i hetluften.
    Och med det helt flytta fokus från det politiska till skitsaker, som t.ex det här med att hälsa.

    Spelar ingen roll om du kallar det fördomar eller nåt annat, håll politiken fri från religiösa gester och beteenden, så slipper vi tramset.
    Problemet är att till och med de mest frenetiska motståndarna till Sverigedemokraterna verkar ställa upp mer och mer på samma intoleranta mentalitet.

    Det finns fortfarande ingen som helst politik i verket när man hälsar på en reporter eller hälsar överhuvudtaget.

    Det är vackert att även du ställer dig bakom fördomarnas leva och låta vara. När det passar så verkar det smaka riktigt bra.
  • Äldre 22 Apr 17:07
    Digestive skrev 2016-04-22 16:24:03 följande:
    Att hälsa är inte att bedriva politik. Hur man hälsar påverkar inte politiken man för. Muslimen har inte skapat ett problem, han har hälsat på någon som problemförklarade hälsningen.

    Att du vill misstro varenda religiös människa i världen med en plats inom politiken, gör inte din misstro befogad per automatik.

    Sverigedemokraterna? Du utgår från exakt samma grund av skrot och korn som dessa gör i ditt resonemang - fördomar ska trumfa allt annat, för det är säkrast så.
    Det är rätt enkelt, 
    Hans ovilja att ta kvinnor i hand visar på hans kvinnosyn som är oacceptabel i ett samhälle som strävar efter jämställdhet mellan könen.
    Han behandlar människor olika beroende på kön, 
    Det är inte ok i Sverige, har man inte ens förstått något så grundläggande i Sverige så har man inget i svensk politik att göra. 
  • Äldre 22 Apr 17:16
    Digestive skrev 2016-04-22 14:32:14 följande:
    Här kommer dock den lustiga delen; hur många år har denna muslim figurerat inom Miljöpartiet och hur många kvinnor har inte fått sin hand skakad under den tiden?

    Det handlar säkerligen om uppemot hundra kvinnor eller fler inom den politiska och mediala sfären som han har kunnat arbeta problemfritt med och som uppenbarligen inte har känts sig kränkta överhuvudtaget - men så stötte han på en (1) kvinnlig reporter som kände sig kränkt och hela helvetet bröt lös.
    Det kan ha funnits massor av kvinnor som känt sig kränkt fast det inte framkommit på samma sätt. Reportern är både utomstående och har de verktyg som  behövs för att kommunicera ut kränkningen. Det är inte säkert att övriga som eventuellt känt sig kränkta har haft samma möjligheter. Ditt resonemang är alltså i grunden felaktigt.
  • Äldre 22 Apr 17:16
    -1
    FDFMGA skrev 2016-04-22 16:21:11 följande:
    Men tror du verkligen att de muslimer som anser att en kvinna är oren när hon har mens bryr sig om vad du tycker.

    Jag föreslår att du startar en tråd där du frågar om vilket inflytande du har på islams olika synsätt på kvinnor.

    Jag är övertygad om att det finns hjälpsamma personer som tar sig an dig och dina funderingar.

    Annars kan du få ett tips av mig, lär dig söka information på egen hand.

    Som du kanske har noterat så har jag inga som helst ambitioner att bidra till att folkbilda dig.

    Men lycka till, Digestive!
    Vad har dessa muslimer med vare sig hälsningen eller aktuell muslim att göra? Du gräver stadigt ner dig allt djupare.

    Om du förstår hur man talar för sin sak så visa gärna prov på det nu - istället för att hålla på med det här, ja, vad det nu än må vara som du försöker med.

    Klarar du inte av saken så är det bara att ställa sig i ledet bland övriga som fördomsfullt svartmålar främmande grupper som främmande individer ur samma grupp.
  • Äldre 22 Apr 17:19
    -1
    Speakers Corner skrev 2016-04-22 17:07:56 följande:
    Det är rätt enkelt, 
    Hans ovilja att ta kvinnor i hand visar på hans kvinnosyn som är oacceptabel i ett samhälle som strävar efter jämställdhet mellan könen.
    Han behandlar människor olika beroende på kön, 
    Det är inte ok i Sverige, har man inte ens förstått något så grundläggande i Sverige så har man inget i svensk politik att göra. 
    Berätta mer om den här kvinnosynen och vad den har med aktuell hälsning att göra.

    Tomma påståenden om muslimer verkar vara dagens lott.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?