• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-06-14 01:48:07 följande:

    Alltså, man stödjer och röstar på förslag, inte på personer eller partier som lagt fram dem.

    Hur kan man hitta en annan samverkanspartner när en part lagt fram ett förslag man tycker är bra/håller med om...lägga ett exakt likadant förslag, eller ett sämre förslag?

    Vad åstadkommer man för det folk som röstat fram en om man alltid röstar emot bra förslag från en viss part?
    Får politiker något vettigt gjort alls om alla gjorde så?

    Nej, det låter väldigt egocentriskt och ansvarslöst.


    Jag tycker det hade varit ansvarslöst att rösta på Hitler.
  • Wolt

    Aldrig i fucking livet jag har förtoenden för uslingarna i denna regeringen.

  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-06-15 01:39:37 följande:
    Jag tycker det hade varit ansvarslöst att rösta på Hitler.
    Jag tror inte Hitler, Löfvén, Birro eller satans moster någonsin kommer att finnas som alternativ att rösta när det motioneras och omröstas i riksdagen.
    Förslag om byggen, skolan, vården, finansiering, lagar mm lär dock komma upp och du försöker legitimera att inte rösta för den linje man tycker är bäst.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-06-15 12:08:41 följande:
    Jag tror inte Hitler, Löfvén, Birro eller satans moster någonsin kommer att finnas som alternativ att rösta när det motioneras och omröstas i riksdagen.
    Förslag om byggen, skolan, vården, finansiering, lagar mm lär dock komma upp och du försöker legitimera att inte rösta för den linje man tycker är bäst.
    Jag är av åsikten att man inte stödjer Hitler på NÅGOT sätt utan hittar andra samverkansparter. Typ någon som vill minska på barngruppers storlek minus judar i ugn.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-06-15 22:22:17 följande:
    Jag är av åsikten att man inte stödjer Hitler på NÅGOT sätt utan hittar andra samverkansparter. Typ någon som vill minska på barngruppers storlek minus judar i ugn.
    Ingick judar i ugn i det framlagda förslaget?
  • Digestive
    nihka skrev 2016-06-15 22:22:17 följande:
    Jag är av åsikten att man inte stödjer Hitler på NÅGOT sätt utan hittar andra samverkansparter. Typ någon som vill minska på barngruppers storlek minus judar i ugn.
    Folket stödjer riksdagsledamöter.

    Riksdagsledamöter stödjer förslag/motioner/propositioner.

    Politiska samverkanspartner bildas inte via voteringar i Riksdagen - riksdagsvoteringen är den demokratiska kärnan som ska upprätthålla folkets intressen.

    Att bluffa i Riksdagen och låtsas som att förslag i linje med ens politik inte är förslag i linje med ens politik, försvagar enbart den politiska linjen i fråga. Vilket i slutändan går ut över folkets sakliga intressen.

    Det är lätt att bära ett pokerfejs i drygt 6 år när man spelar med andras insatser.
  • nattuv
    Digestive skrev 2016-06-15 03:41:12 följande:

    När det har blivit viktigare att känna sig god än att göra gott.


    I vissa fall tycks det dock snarare handlar om en förvriden fanatisk övertygelse än om en önskan att känna sig god.
  • nihka
    nattuv skrev 2016-06-16 17:25:56 följande:
    I vissa fall tycks det dock snarare handlar om en förvriden fanatisk övertygelse än om en önskan att känna sig god.
    Jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv. Allt du skriver är faktiskt inte fanatiskt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?