• Äldre 21 Mar 14:27
    1457378 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457378

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 17 Jun 13:41
    Gert skrev 2016-06-17 11:16:02 följande:
    Det behöver ingen berätta för mig, jag vet att alliansen kommer sammarbeta med SD efter valet. Titta bara på den senaste partiledardebatten i riksdagen. Annie Lööf och Jan Björklund ler och har det roligt tillsammans med Jimmie Åkesson när han sätter dit islamistkramaren Gustav Fridolin. Även Stefan Löfven gillar egentligen Jimmie Åkesson, det märks i dessa situationer. Det är bara spel gör gallerierna när Löfven kallar Åkesson för en massa hemskheter.
    Jag reagerade också på det breda skrockandet när stenar i glashus togs upp men det var långt ifrån en unik händelse. Sådant händer påtagligt ofta och mellan parter som skulle få de flesta att lyfta på ögonbrynen.

    Man får en knäpp på näsan av hur nära politikerna står varandra rent socialt när man följer riksdagsarbetet.

    Personligen så upplever jag det här spelet för galleriet direkt obehagligt - medan de själva gnuggar varandra varma i en sociala liten bubbla så underblåser de och hetsar fram sociala konflikter i hela samhället.

    Varför ska folket bråka med varandra medan deras främsta företrädare i sak rullar skratt sinsemellan och önskar varandra en trevlig semester vid riksdagsårets slut?

    Folket borde också leka politik.
  • Äldre 17 Jun 16:26

    Grattis, alla såssar och kommunister i Norrland, ni får vad ni röstar på.

    Vi andra inser att det här är vansinne.

    www.atl.nu/skog/kilometerskatten-kan-sla-hart/


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 17 Jun 18:59
    +1
    Tom Araya skrev 2016-06-17 12:42:32 följande:
    Berördes judar ens i det förslag sd hade?
    Vilket förslag pratar du om? JAG har aldrig pratat om något specifikt förslag utan pratar generellt om att jag inte stödjer något som SD ligger  bakom.
  • Äldre 17 Jun 19:02
    +1
    FDFMGA skrev 2016-06-17 13:03:12 följande:
    Jag har ärligt talat inte en susning hur motioner från enskilda SD-ledamöter har bemötts i riksdagen.
    SDs förslag om hunddagis i riksdagsdagshuset behandlades så som sig bör  
  • Äldre 17 Jun 19:04
    +1
    FDFMGA skrev 2016-06-17 11:37:26 följande:

    Mm, för att vara FL så är dina analyser minst lika stringenta som skrikhögerns.

    Alliansen kommer alltså att samarbeta med SD och Stefan Löfven gillar innerst inne ÅkessonSkrattande


    ALLA gillar "innerst inne" SD - enligt lite lätt psykotiska SDare.

    Intet nytt under solen där
  • Äldre 17 Jun 19:15
    nihka skrev 2016-06-17 19:02:24 följande:
    SDs förslag om hunddagis i riksdagsdagshuset behandlades så som sig bör smile2.gif  
    Aha, fanns det plats för blandraser och utomeuropeiska hundraser i förslaget?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    Äldre 17 Jun 19:15

    Nu har SD-hatarna börjat med att ställa diagnoser på SDare. Det brukade vara tvärtom, men jag har ju varit borta i ett halvår så saker har visst förändrats.


    Give ´em Hell!
  • Äldre 17 Jun 19:24
    Gert skrev 2016-06-17 19:15:40 följande:
    Nu har SD-hatarna börjat med att ställa diagnoser på SDare. Det brukade vara tvärtom, men jag har ju varit borta i ett halvår så saker har visst förändrats.
    Det var illa. 

    Jag tycker man ska vara försiktig med diagnoser och bara nöja sig med att sverigedemokrater ofta tror sig ha paranormala förmågor.

    Min personliga favorit är sverigedemokraten som avläste folks medvetanden och konstaterade att de flesta med pk-åsikter i själva verket hade andra åsikter innerst inne - men några få tyckte precis som de själva trodde att de tyckte.

    Var det hen som berättade för dig att alla gillar Åkesson och att alliansen planerar samarbete med SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 17 Jun 19:31
    FDFMGA skrev 2016-06-17 19:15:25 följande:
    Aha, fanns det plats för blandraser och utomeuropeiska hundraser i förslaget?
    Hahahaha! Ingen aning hur man tänkte där. Förslaget kastades ut långt före diskussionen hamnade där, eller "avslag" som det så artigt heter:

    https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/dagpassning-av-riksdagsledamoternas-hundar_H2022609
  • Äldre 17 Jun 19:40
    FDFMGA skrev 2016-06-17 13:26:50 följande:
     iom att Löfven kan komplettera med påståendet att alla partier var mycket tydliga med att understryka att allt samarbete med SD var uteslutet så finns det fog för hans påstående.
    Mycket, mycket svårförstått textavsnitt rent generellt för personer i ett psykotiskt tillstånd.
    FDFMGA skrev 2016-06-17 19:24:02 följande:
    Det var illa. 

    Jag tycker man ska vara försiktig med diagnoser och bara nöja sig med att sverigedemokrater ofta tror sig ha paranormala förmågor.

    Min personliga favorit är sverigedemokraten som avläste folks medvetanden och konstaterade att de flesta med pk-åsikter i själva verket hade andra åsikter innerst inne - men några få tyckte precis som de själva trodde att de tyckte.

    Var det hen som berättade för dig att alla gillar Åkesson och att alliansen planerar samarbete med SD.
    Jo, SNART kommer ALLA partier genom sina partiledare att tillkännage att de EGENTLIGEN älskar SD - enligt psykotiska källor på Avpixlat och Petterssons blogg.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?