• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2016-06-17 19:24:02 följande:
    Det var illa. 

    Jag tycker man ska vara försiktig med diagnoser och bara nöja sig med att sverigedemokrater ofta tror sig ha paranormala förmågor.

    Min personliga favorit är sverigedemokraten som avläste folks medvetanden och konstaterade att de flesta med pk-åsikter i själva verket hade andra åsikter innerst inne - men några få tyckte precis som de själva trodde att de tyckte.

    Var det hen som berättade för dig att alla gillar Åkesson och att alliansen planerar samarbete med SD.
    Tycker du inte att sia om framtiden är en helt annan sak än att ställa diagnoser på folk?
    Give ´em Hell!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-06-17 19:24:02 följande:
    Jag tycker man ska vara försiktig med diagnoser och bara nöja sig med att sverigedemokrater ofta tror sig ha paranormala förmågor.
    Jag skulle ALDRIG ställa någon diagnos på någon, men rent generellt så har ju gruppen personer som tror att alla älskar dem bara lite problem med verklighetsuppfattningen.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-06-17 20:12:53 följande:
    Är källan Sean Banan måntro? Svart, vit, brun, röd eller gul smile2.gif
    " target="_blank">

    Är inte Sean Banans framtoning alldeles för intellektuell för att enkelt ska kunna smälta in bland sverigedemokrater?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-06-17 18:59:16 följande:
    Vilket förslag pratar du om? JAG har aldrig pratat om något specifikt förslag utan pratar generellt om att jag inte stödjer något som SD ligger  bakom.
    Du försöker motivera det detaljer som inte finns, pratar om hitler, judeutrotning mm...

    Du är alltså i själva verket mot vad som helst, om det är sd som står bakom förslaget.
    Sällan har jag upplevt sådant förakt för demokratin!
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-06-17 21:07:41 följande:
    Du försöker motivera det detaljer som inte finns, pratar om hitler, judeutrotning mm...

    Du är alltså i själva verket mot vad som helst, om det är sd som står bakom förslaget.
    Sällan har jag upplevt sådant förakt för demokratin!
    Bara för att du inte har ordning på vad du gafflar om...

    Och jag som trodde att man fick stödja och låta bli att stödja precis vad man vill i en demokrati - men tydligen inte i DIN variant av "demokrati".
  • Speakers Corner
    Eonimi skrev 2016-06-17 12:55:52 följande:

    Jag är inte så insatt insatt i politik, men det är kanske dags, så bra initiativ till tråd, blir intressant att följa.


    Jag skulle inte rekommendera den här tråden eller ens familjeliv för att lära dig om politik.
    Här dräller det av äckliga rasister som sprider sin hatpropaganda, tro inte ett ord dom skriver. 
    Det är i regel alltid lögn eller vinklat till oigennkännlighet.

    Vill du veta mer om politik, gå in partiernas hemsidor och läs vad dom vill.
    Gå på öppna möten och lyssna .
    Och när du finner ett parti som stämmer väl överens med dina åsikter och värdegrund, gå med och påverka.
    Då kommer du lära dig väldigt mycket om politik och hur det funkar och om samhället du lever i. 
  • Rataxes
    Eonimi skrev 2016-06-17 12:55:52 följande:

    Jag är inte så insatt insatt i politik, men det är kanske dags, så bra initiativ till tråd, blir intressant att följa.


    Du blir nog besviken på denna tråd. Som du ser här ovanför består den mest av hejaramsor och videolänkar till värdelösa artister. Inte om vare sig politik eller förtroende för regeringen.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2016-06-17 21:16:42 följande:
    Jag skulle inte rekommendera den här tråden eller ens familjeliv för att lära dig om politik.
    Här dräller det av äckliga rasister som sprider sin hatpropaganda, tro inte ett ord dom skriver. 
    Det är i regel alltid lögn eller vinklat till oigennkännlighet.

    Vill du veta mer om politik, gå in partiernas hemsidor och läs vad dom vill.
    Gå på öppna möten och lyssna .
    Och när du finner ett parti som stämmer väl överens med dina åsikter och värdegrund, gå med och påverka.
    Då kommer du lära dig väldigt mycket om politik och hur det funkar och om samhället du lever i. 
    Nej, det blir som att suga på en gnällkaramell.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Rataxes skrev 2016-06-17 21:27:57 följande:
    Du blir nog besviken på denna tråd. Som du ser här ovanför består den mest av hejaramsor och videolänkar till värdelösa artister. Inte om vare sig politik eller förtroende för regeringen.
    Du glömde hälsningar från en och annan surgubbe som aldrig har något gott att säga om något.
  • K Markatta

    Regeringen har svängt i frågan om medicinska ålderstester av asylsökande som uppger att de är minderåriga och utan vårdnadshavare i landet. Det var ju inte speciellt länge sedan som det ansågs totalt förkastligt med sådana tester. Nu låter det så här:

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6456228

    Regeringen vill att Rättsmedicinalverket ska förbereda sig på att genomföra över 18 000 åldersbedömningar på ensamkommande ungdomar i år och nästa år.

    Regeringens besked innebär att myndigheten på kort tid ska gå från att utföra i stort sett inga åldersbedömningar till omkring 1 500 per månad. Enligt migrationsminister Morgan Johansson (S) vill man med kravet ta höjd för stora mängder flyktingar.

    - När man planerar det här ska man ta höjd för det högsta scenariot. Det är en klar signal från regeringen, att planera för det högsta, säger Morgan Johansson.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?