• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-01-06 15:54:34 följande:
    Artikel är låst så jag har inte läst den men vad är det som är skulle vara nytt med att säga att Sveriges stora asylmottagande de senaste åren kan bli ett stort bekymmer om det hanteras fel? Allt blir väl problematiskt om det hanteras fel, det behöver man inte vara Einstein för att förstå..
    Märkligt att den är låst, det är inte tidningens eget material utan en TT-intervju.

    tt.omni.se/stort-mottagande-fel-skott-kan-ge-problem/a/ka36B9
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • mr babelino
    KillBill skrev 2018-01-06 16:05:31 följande:
    Det är man visst. Sett till diplomatiska termer så är man mycket kritisk. Har du ens läst uttalandet från FNs säkerhetsråd? Kan du citera var i detta uttalande Sverige påstår att det är demonstrationen som är våldsam?

     


    Personligen har jag svårt att tänka mig mildare termer inför det faktum att demonstranter mördas.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-01-06 15:54:34 följande:
    Artikel är låst så jag har inte läst den men vad är det som är skulle vara nytt med att säga att Sveriges stora asylmottagande de senaste åren kan bli ett stort bekymmer om det hanteras fel? Allt blir väl problematiskt om det hanteras fel, det behöver man inte vara Einstein för att förstå..
    Nej precis, man behöver inte vara någon Einstein för att förstå, men att erkänna det är snudd på "över sin döda kropp" för många.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2018-01-06 15:35:43 följande:
    Vad vi är överens om är det stycke text jag citerade. Att lägga ytterligare ord i munnen på mig på detta sätt för att försöka ge det en annan betydelse är inget annat än patetiskt.


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hursomhelst är det trevligt att du har ändrat dig och uppskattar att politikerna kopplar ihop kravresonemang med resursresonemang.
    Att jag har ändrat mig är en ren missuppfattning från din sida.
    Det är vad jag hävdat hela tiden och även som en del av de fel man gjort. Ett annat fel är att man tagit emot fler än vad man klarar av.
  • mr babelino
    KillBill skrev 2018-01-06 16:05:31 följande:
    Det är man visst. Sett till diplomatiska termer så är man mycket kritisk. Har du ens läst uttalandet från FNs säkerhetsråd? Kan du citera var i detta uttalande Sverige påstår att det är demonstrationen som är våldsam?

     


    Snälla berätta hur du tycker asylmottagningen fungerat hittills. Finns det spår av lyckad integration numera?
  • Tom Araya
    Fridolin hävdar att finansminister Magdalena Anderssons uttalande inte motsvarar regeringens syn.

    Fridolin tar avstånd från Anderssons asyluttalande

    "Inte regeringens syn." Gustav Fridolin (MP) kritiserar Magdalena Andersson för uttalandet om att flyktingar och migranter borde söka sig till andra länder än Sverige.


    ? Faran är att om alla säger så, så finns det snart ingen fristad kvar för den som verkligen behöver fly, säger han.


    Magdalena Andersson (S) målar upp en mörk bild av svenskt flyktingmottagande i en DN-intervju. Hon säger att integrationen av asylsökande inte fungerar. Finansministern menar att läget är så illa att asylsökande borde söka skydd i andra länder än Sverige.
    ...

    www.svd.se/s-kritik-mot-anderssons-uttalanden-om-flyktingpolitik
  • mr babelino
    Tom Araya skrev 2018-01-06 22:10:23 följande:
    Fridolin hävdar att finansminister Magdalena Anderssons uttalande inte motsvarar regeringens syn.

    Fridolin tar avstånd från Anderssons asyluttalande

    "Inte regeringens syn." Gustav Fridolin (MP) kritiserar Magdalena Andersson för uttalandet om att flyktingar och migranter borde söka sig till andra länder än Sverige.


    ? Faran är att om alla säger så, så finns det snart ingen fristad kvar för den som verkligen behöver fly, säger han.


    Magdalena Andersson (S) målar upp en mörk bild av svenskt flyktingmottagande i en DN-intervju. Hon säger att integrationen av asylsökande inte fungerar. Finansministern menar att läget är så illa att asylsökande borde söka skydd i andra länder än Sverige.
    ...

    www.svd.se/s-kritik-mot-anderssons-uttalanden-om-flyktingpolitik
    Det vore ju klädsamt om någon från regeringen kan redogöra för vad regeringens syn på saken faktiskt är.
  • KillBill
    mr babelino skrev 2018-01-06 22:05:37 följande:

    Snälla berätta hur du tycker asylmottagningen fungerat hittills. Finns det spår av lyckad integration numera?


    Det är självklart utmanande att ta emot så många flyktingar som Sverige gjorde fram till hösten 2015 och det är också anledningen till att regeringen skärpte asyllagstiftningen men i jämförelse med andra länder så är Sverige rätt duktigs på integration.

    www.sydsvenskan.se/2017-01-17/sverige-bast-i-skandinavien-pa-integration

    www.svd.se/sveriges-integrationspolitik-bast-i-europa
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • mr babelino
    KillBill skrev 2018-01-06 23:04:48 följande:
    Det är självklart utmanande att ta emot så många flyktingar som Sverige gjorde fram till hösten 2015 och det är också anledningen till att regeringen skärpte asyllagstiftningen men i jämförelse med andra länder så är Sverige rätt duktigs på integration.

    www.sydsvenskan.se/2017-01-17/sverige-bast-i-skandinavien-pa-integration

    www.svd.se/sveriges-integrationspolitik-bast-i-europa
    Låter bra att vi är så duktiga. De skjutningar de rapporteras om antar man härrör från etniska svenskar?
  • Padirac
    mr babelino skrev 2018-01-06 23:44:27 följande:

    Låter bra att vi är så duktiga. De skjutningar de rapporteras om antar man härrör från etniska svenskar?


    Det är i första hand inte en etnisk fråga. Det är interna uppgörelser mellan kriminella nätverk. Det är således en sociologisk och kriminologisk fråga.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?