• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • mr babelino
    Padirac skrev 2018-01-06 23:53:32 följande:
    Det är i första hand inte en etnisk fråga. Det är interna uppgörelser mellan kriminella nätverk. Det är således en sociologisk och kriminologisk fråga.
    Vad bra för er, då behöver inget göras.
  • TotteE

    Nu driver Wallström en egen försvarspolitik.

    Nåt dravel om kärnvapenförbud som retat upp storebror NATO.

  • TotteE

    Kärnvapen kanske var det bästa som hände 1900-talet men det tycker inte Wallström

  • Padirac
    mr babelino skrev 2018-01-07 00:08:53 följande:

    Vad bra för er, då behöver inget göras.


    Vad säger att inget behöver göras? Bara för att det inte är en etnisk fråga så betyder det inte att inget behöver göras. Kanske inte bara det den med etniska problemglasögon tror behöver göras.
  • mr babelino
    Padirac skrev 2018-01-07 00:17:04 följande:
    Vad säger att inget behöver göras? Bara för att det inte är en etnisk fråga så betyder det inte att inget behöver göras. Kanske inte bara det den med etniska problemglasögon tror behöver göras.
    Jag såg inget förslag på åtgärd. Vilka kraftåtgärder anser du man behöver ta till då? Och när gjorde man senast något åt saken? Problemen är väl inte helt nya har jag hört.
  • Padirac
    mr babelino skrev 2018-01-07 00:21:02 följande:

    Jag såg inget förslag på åtgärd. Vilka kraftåtgärder anser du man behöver ta till då? Och när gjorde man senast något åt saken? Problemen är väl inte helt nya har jag hört.


    Observant, jag skrev inget om åtgärder. Jag såg inte heller några förslag på kraftåtgärder i ditt inlägg.
  • mr babelino
    Padirac skrev 2018-01-07 00:25:13 följande:
    Observant, jag skrev inget om åtgärder. Jag såg inte heller några förslag på kraftåtgärder i ditt inlägg.
    Men nu frågade jag vilka kraftåtgärder du anser behövs och när man senast försökte åtgärda.

    Tycker du regeringen gör ett bra jobb här? Jag tycker de verkar blunda och hoppas.
  • Padirac
    mr babelino skrev 2018-01-07 00:27:30 följande:

    Men nu frågade jag vilka kraftåtgärder du anser behövs och när man senast försökte åtgärda.

    Tycker du regeringen gör ett bra jobb här? Jag tycker de verkar blunda och hoppas.


    Jag är säker på att de inte blundar o hoppas, det är inget enkelt problem som kank lösas med ett populistiskt drag liknande det SD förepråkar.

    Tvärtor har en tysk utredning just visat att brottsligheten bland de asylsökande som beviljats asyl är underrepresenterad, medans brottsligheten bland de som inte beviljats asyl är underrepresenterad. Man menar i undersökningen att de senare är utelämnade till de en försörjning utanför det lagliga samhället. Dessa konklusioner ligger i linje med att en viss typ av brottslighet har en grogrund i utanförskap, där brist på skola, utbildning, arbete och meningsfull sysselsättning är en central del av problematiken.
  • HelaGotland

    Bättre visning av pollen:

    HAR DU FÖRTROENDE FÖR REGERINGEN
    J A - - - 63 st [|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||]
    SÅDÄR 50 st [||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||]
    NEJ - 606 st [||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||]

  • Padirac
    Padirac skrev 2018-01-07 00:37:08 följande:

    Jag är säker på att de inte blundar o hoppas, det är inget enkelt problem som kank lösas med ett populistiskt drag liknande det SD förepråkar.

    Tvärtor har en tysk utredning just visat att brottsligheten bland de asylsökande som beviljats asyl är underrepresenterad, medans brottsligheten bland de som inte beviljats asyl är underrepresenterad. Man menar i undersökningen att de senare är utelämnade till de en försörjning utanför det lagliga samhället. Dessa konklusioner ligger i linje med att en viss typ av brottslighet har en grogrund i utanförskap, där brist på skola, utbildning, arbete och meningsfull sysselsättning är en central del av problematiken.


    Autocorrect skojar visst med mig. Underrepresenterad brottslighet bland asylbeviljade. Överrepresenterad brottslighet bland ej asylbeviljade. ska det vara enligt den tyska utredningen.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?