• Äldre 21 Mar 14:27
    1457118 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457118

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Thu 6 May 2021 12:01
    Bäst i stan skrev 2021-05-06 00:14:09 följande:
    Jag skulle vilja att det rapporteras i media varje gång någon går mot röd gubbe, kör för fort eller cyklar med en trasig ringklocka. Alla brott ska väl rapporteras?
    Du skulle kanske gilla den kinesiska kommunistdiktaturens kontroll och rating av sin befolkning

    www.dn.se/nyheter/varlden/ga-mot-rod-gubbe-ett-brott-att-skammas-for-i-kina/

    "Invånare som går mot röd gubbe i städer i fyra kinesiska provinser fotograferas, filmas och identifieras sedan i maj med högteknologiska övervakningskameror. Bilderna på dem publiceras omedelbart på en allmän skärm. Kort senare visas även personliga uppgifter _ för att syndarna ska skämmas över sitt brott."

  • Thu 6 May 2021 17:58
    KN75 skrev 2021-05-06 09:57:42 följande:
    Men du har ju blandat in dig själv, det var inte jag som skrev det jag citerade.

    Eller har jag fel i något jag skrev gällande det citerade?

    Jag skrev till dig nihka:
    "Om du t ex av dina personliga skäl känner dig missnöjd med att Aftonbladet har varit så taskiga mot Åkesson och SD,
    du påpekar att, citat "Åkesson till exempel hamnade på delad jumboplats trots sitt och partiets stabila stöd från sina väljare",   
    då kanske du ska påpeka för dem att du personligen önskar att de är lite mera reko och snälla mot Åkesson och SD i sina artiklar?

    Men jag har tyvärr vare sig lust eller möjlighet hjälpa dig att göra något åt Aftonbladets artiklar."
    Dra inte in mig i din förvirrade soppa har jag ju sagt. Det var inte dig jag pratade med och jag har verkligen inte lust att lotsa dig igenom text du varken har lust eller möjlighet att förstå. Att döma av din förvirrade respons. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Thu 6 May 2021 18:13
    KN75 skrev 2021-05-06 08:48:20 följande:
    Nej nu har du fel och du har missat igen.
    Kanske du behöver öva lite på läsförståelsen?

    För att hjälpa dig kopierar jag trådrubriken:
    Har du förtroende för regeringen?

    För att hjälpa dig ytterligare att kanske komma rätt och för att förtydliga just för dig visar jag vad jag skrev, citat: 
    "Jag har bara refererat till Aftonbladets rapportering och jag har reflekterat över deras artikel, särskilt då med utgångspunkt i trådämnet."

    Så där ja, då är du välkommen försöka igen.
    Lycka till!

    Du blandar ihop betyget för partiledarnas insatser i partiledardebatten med stödet för respektive parti. Undersökningen undersökte ENBART personers inställning till partiledardebatten. Inget annat. Det betyder att de inte undersökte personers inställning till partierna.

    Dina och andra personers spekulationer om hur inställningen till partierna möjligen kan kopplas till den undersökta inställningen till deltagarnas insatser i partiledardebatten är enbart spekulationer. Capish?


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Thu 6 May 2021 18:17
    Bäst i stan skrev 2021-05-06 00:43:19 följande:
    Ja, om någon går mot röd gubbe i Uganda så överrider ju det ett mord i Stockholm. Självklart.

    Givetvis får du tycka så, men jag skulle tro att du inte får särskilt mycket medhåll.


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Thu 6 May 2021 18:54
    Bäst i stan skrev 2021-05-06 00:14:09 följande:
    Jag skulle vilja att det rapporteras i media varje gång någon går mot röd gubbe, kör för fort eller cyklar med en trasig ringklocka. Alla brott ska väl rapporteras?
    Inte ens kvällsblaskorna har den nivån på sin krim-journalistik - det är möjligt att det finns bland alternativa media? Annars är det väl ett av kvällsblaskornas fokus, ja och SDs svans och vurmares fokus då de ska framhålla hur illa ställt det är i Sverige här och nu. 
  • Thu 6 May 2021 20:39
    nihka skrev 2021-05-06 18:13:56 följande:

    Du blandar ihop betyget för partiledarnas insatser i partiledardebatten med stödet för respektive parti. Undersökningen undersökte ENBART personers inställning till partiledardebatten. Inget annat. Det betyder att de inte undersökte personers inställning till partierna.

    Dina och andra personers spekulationer om hur inställningen till partierna möjligen kan kopplas till den undersökta inställningen till deltagarnas insatser i partiledardebatten är enbart spekulationer. Capish?


    Nej, återigen lyckas du missförstå. Konstigt att du har så himla svårt att förstå saker som ändå är relativt enkla.
    Jag refererar inte till själva undersökningen och dess resultat utan jag refererar till artikeln i Aftonbladet.
    Om du försöker igen så måste du väl klara av att se skillnaden på dessa två?

    Trådrubriken handlar om:
     Har du förtroende för regeringen?

    Jag liksom väldigt många verkar ha tappat förtroende för regeringen och väldigt många människor som tidigare har haft stort förtroende för Socialdemokraterna, Stefan Löfven och regeringen verkar nu alltmera tappa förtroendet.
    Till detta finns stöd och flera anknytningar i Aftonbladets artikel och omkring detta resonerar jag i mitt inlägg.
    Capish?

    Detta tror jag att du innerst inne håller med om, jag tror inte ens du känner lika stort förtroende för regeringen som du kanske gjorde tidigare?
    Även om du verkar känna att du är i någon sorts position där du är skyldig att ständigt försöka dölja och förneka att ditt eget likväl som väljarnas förtroende för regeringen och för Stefan Löfven är kraftigt sjunkande.

    Ärligt talat nihka, är det din egen personliga åsikt och har du förtroende för att Stefan Löfven skulle vara en utmärkt statsminister?
  • Fri 7 May 2021 11:24
    +2

    Men för i h*lvete!

    Per Bolund påstår FORTFARANDE att han har suttit i ett toppmöte med John Kerry.

    Lögner, lögner, lögner ... Till slut tröttnar motståndaren och då kan din lögn stå som "sanning"

    twitter.com/Rosencrantz_J/status/1390388925294862336

    Och han försöker trycka ned en kvinnlig motståndare med härskarteknik.


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Fri 7 May 2021 18:54
    -2 +1
    KN75 skrev 2021-05-06 20:39:02 följande:
    Nej, återigen lyckas du missförstå. Konstigt att du har så himla svårt att förstå saker som ändå är relativt enkla.
    Jag refererar inte till själva undersökningen och dess resultat utan jag refererar till artikeln i Aftonbladet.
    Om du försöker igen så måste du väl klara av att se skillnaden på dessa två?

    Trådrubriken handlar om:
     Har du förtroende för regeringen?

    Jag liksom väldigt många verkar ha tappat förtroende för regeringen och väldigt många människor som tidigare har haft stort förtroende för Socialdemokraterna, Stefan Löfven och regeringen verkar nu alltmera tappa förtroendet.
    Till detta finns stöd och flera anknytningar i Aftonbladets artikel och omkring detta resonerar jag i mitt inlägg.
    Capish?

    Detta tror jag att du innerst inne håller med om, jag tror inte ens du känner lika stort förtroende för regeringen som du kanske gjorde tidigare?
    Även om du verkar känna att du är i någon sorts position där du är skyldig att ständigt försöka dölja och förneka att ditt eget likväl som väljarnas förtroende för regeringen och för Stefan Löfven är kraftigt sjunkande.

    Ärligt talat nihka, är det din egen personliga åsikt och har du förtroende för att Stefan Löfven skulle vara en utmärkt statsminister?
    Jaha. Du refererar inte till själva undersökningen och dess resultat utan en ARTIKEL om själva undersökningen och dess resultat

    Denna artikel spekulerar även i saker som inte täcks av undersökningen. Nä, jag har fortfarande inget att tillägga där. Fortfarande samma gamla spekulationer.

    du, du, du, du, du, du, du, du, du, du, du, ditt, nihka, din, du.

    Do you have a crush on me?

    Jag är inte trådens ämne.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 8 May 2021 10:12

     


    I Finland är det svenska exemplet med friskolor som Moderaterna drev igenom på 90-talet så avskräckande att inte ens högern i Finland skulle komma på tanken om något liknande. Den finska skolan bygger i stället på de principer som gällde i Sverige på 80- och 90 -talet.

    I Sverige försvaras systemet med aktiebolagsdrivna friskolor som delar ut hundratals miljoner i vinster till aktieägare (pengar som var tänkta för skolverksamheten) av de borgerliga partierna och SD..


    www.dn.se/kultur/darfor-blir-finlandare-forfarade-av-den-svenska-skolan/


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sat 8 May 2021 10:20

    Högerns och SDs larmande döljer skolans verkliga problem


    www.hallandsposten.se/%C3%A5sikter/ledare/h%C3%B6gerns-larmande-d%C3%B6ljer-skolans-verkliga-problem-1.46347303
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?