• Äldre 21 Mar 14:27
    1457426 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457426

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sat 18 Sep 2021 21:34
    -2
    pyssel skrev 2021-09-18 21:17:18 följande:
    Varför skulle vi det? Släkt eller familj kan vara odelat positivt för alla berörda, klan kan inte det. Förstår du inte skillnaden? Klanliv innefattar alltid ett internt rättssamhälle och en hederskultur. I rättstater innebär det att det existerar flera parallella, för utomstående dolda, rättssamhällen till det legitima, oavsett om det i klanen finns en utbredd ekonomisk brottslighet eller infiltrerande av våra legitima samhällsinstitutioner och politiska partier. Är detta för komplicerat att förstå?
    Se där. lite postkolonial identitetspolitik

    Jag tror att klan-teorin du för fram är en ensidig bild och en förenkling av en mer mångfacceterad verklighet.
  • Sat 18 Sep 2021 21:48
    -2 +1
    pyssel skrev 2021-09-18 21:17:18 följande:

    Varför skulle vi det? Släkt eller familj kan vara odelat positivt för alla berörda, klan kan inte det. Förstår du inte skillnaden? Klanliv innefattar alltid ett internt rättssamhälle och en hederskultur. I rättstater innebär det att det existerar flera parallella, för utomstående dolda, rättssamhällen till det legitima, oavsett om det i klanen finns en utbredd ekonomisk brottslighet eller infiltrerande av våra legitima samhällsinstitutioner och politiska partier. Är detta för komplicerat att förstå?


    Har du inte blivit lyssnad på som liten? Tror du inte att någon kommer att läsa dina inlägg om du inte kryddar dem med otrevligheter som "Är detta för komplicerat att förstå"?

    Naturligtvis kan en klan vara odelat positivt för alla berörda. En klan kan vara samma sak som en släkt (engelska clan, av gaeliska clann ?familj?, ?släkt?, ?avkomma?. Sedan kan vissa släkter och klaner vara starkt styrande och även kriminella.

    Polisen uppskattar att vi har ca 40 kriminella klaner i Sverige. Det är ett problem, men vi behöver inte dra in alla invandrare med starka släktband i den diskussionen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 18 Sep 2021 21:54
    Padirac skrev 2021-09-18 21:34:41 följande:

    Se där. lite postkolonial identitetspolitik

    Jag tror att klan-teorin du för fram är en ensidig bild och en förenkling av en mer mångfacceterad verklighet.


    Se där ha, kulturrelativisten slår till med ett innehållslöst "antirasistiskt" slagträ. Magnus Ranstorp kan utveckla det ert "slå-sig-för-bröstet-gäng" inte har tillräcklig kunskap om. Så behöver du inte tro, utan veta vad som stämmer istället.
  • Sat 18 Sep 2021 22:07
    pyssel skrev 2021-09-18 21:54:42 följande:

    Se där ha, kulturrelativisten slår till med ett innehållslöst "antirasistiskt" slagträ. Magnus Ranstorp kan utveckla det ert "slå-sig-för-bröstet-gäng" inte har tillräcklig kunskap om. Så behöver du inte tro, utan veta vad som stämmer istället.


    Magnus Ranstorp har väl aldrig påstått att alla invandrarsläkter är kriminella eller är negativa för individen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 18 Sep 2021 22:08
    pyssel skrev 2021-09-18 21:54:42 följande:
    Se där ha, kulturrelativisten slår till med ett innehållslöst "antirasistiskt" slagträ. Magnus Ranstorp kan utveckla det ert "slå-sig-för-bröstet-gäng" inte har tillräcklig kunskap om. Så behöver du inte tro, utan veta vad som stämmer istället.
    Menar du att mina ord om att klantoeierna är endimensionella är 'antirasistiska'?

    Ranstad kan säkert utveckla sina tanker, jag tror att det är första träffen på gogole om du söker efter postkolonial identitetspolitik - men det finns mycket mer att läsa om post-kolonial teori och om identitetspolitik är Ranstads tweet som inte alls utvecklar teori eller begrepp.
  • Sat 18 Sep 2021 22:13
    nihka skrev 2021-09-18 21:48:46 följande:

    Har du inte blivit lyssnad på som liten? Tror du inte att någon kommer att läsa dina inlägg om du inte kryddar dem med otrevligheter som "Är detta för komplicerat att förstå"?

    Naturligtvis kan en klan vara odelat positivt för alla berörda. En klan kan vara samma sak som en släkt (engelska clan, av gaeliska clann ?familj?, ?släkt?, ?avkomma?. Sedan kan vissa släkter och klaner vara starkt styrande och även kriminella.

    Polisen uppskattar att vi har ca 40 kriminella klaner i Sverige. Det är ett problem, men vi behöver inte dra in alla invandrare med starka släktband i den diskussionen.


    Att det är reserverat dig att vara krass vet jag redan att du tycker. Det brukar dock ha liten koppling till barndom.

    Så nu likställer du starka släktband med klan, men bara om man är invandrare. Ja, jag hävdar bestämt att du behöver bilda dig både om klaner och hur du likställer det med att vara invandrare med starka släktband. Det är kanske obekant för dig att alla invandrare med familj och stor släkt inte lever i en klan. Etymologin behöver du inte utbilda mig om, inte heller att klansystem är vanliga världen över och även är föregångare till rättsstaten. Utöver de klaner man identifierat som kriminella i meningen utbredd organiserad kriminalitet, är alla klaner som sysslar med hedersförtryck och interna "rättsprocesser" - "vi löser problem själva", kriminella i en rättsstat. Dvs alla klaner, då detta alltid kännetecknar en klan.
  • Sat 18 Sep 2021 22:15
    -1 +1
    nihka skrev 2021-09-18 22:07:53 följande:

    Magnus Ranstorp har väl aldrig påstått att alla invandrarsläkter är kriminella eller är negativa för individen.


    Det har jag inte påstått.
  • Sat 18 Sep 2021 22:18
    Padirac skrev 2021-09-18 22:08:18 följande:

    Menar du att mina ord om att klantoeierna är endimensionella är 'antirasistiska'?

    Ranstad kan säkert utveckla sina tanker, jag tror att det är första träffen på gogole om du söker efter postkolonial identitetspolitik - men det finns mycket mer att läsa om post-kolonial teori och om identitetspolitik är Ranstads tweet som inte alls utvecklar teori eller begrepp.


    Du får gärna utveckla varför du citerar mig för att komma med en illa riktad känga att du tror att klan-teorier är endimensionella. Vad är det för dimension du tror du behöver tillföra och i så fall varför du tror det?
  • Sat 18 Sep 2021 22:24
    pyssel skrev 2021-09-18 22:18:14 följande:
    Du får gärna utveckla varför du citerar mig för att komma med en illa riktad känga att du tror att klan-teorier är endimensionella. Vad är det för dimension du tror du behöver tillföra och i så fall varför du tror det?
    Om du upplevde att det var en illa riktad känga så är det bara att ösa på med kritiken mot endimensionella klan-teorier.  
  • Sat 18 Sep 2021 22:37
    Padirac skrev 2021-09-18 22:24:21 följande:

    Om du upplevde att det var en illa riktad känga så är det bara att ösa på med kritiken mot endimensionella klan-teorier.  


    Varför skulle jag. Men om du istället riktar kängan rätt mot någon okunnig endimensionell klanteoretiker, t.ex i MP, kan du säkert sparka in en dörr som inte redan är öppen. Personligen har redan riktat min kritik mot den endimensionella Stenevi och hennes, enligt icke gängse definition, "klan".
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?