• Äldre 21 Mar 14:27
    1457339 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457339

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sat 18 Sep 2021 22:41
    pyssel skrev 2021-09-18 22:13:18 följande:

    Att det är reserverat dig att vara krass vet jag redan att du tycker. Det brukar dock ha liten koppling till barndom.

    Så nu likställer du starka släktband med klan, men bara om man är invandrare. Ja, jag hävdar bestämt att du behöver bilda dig både om klaner och hur du likställer det med att vara invandrare med starka släktband. Det är kanske obekant för dig att alla invandrare med familj och stor släkt inte lever i en klan. Etymologin behöver du inte utbilda mig om, inte heller att klansystem är vanliga världen över och även är föregångare till rättsstaten. Utöver de klaner man identifierat som kriminella i meningen utbredd organiserad kriminalitet, är alla klaner som sysslar med hedersförtryck och interna "rättsprocesser" - "vi löser problem själva", kriminella i en rättsstat. Dvs alla klaner, då detta alltid kännetecknar en klan.


    Alltid svart-vitt. Inga mellanlägen. Idag är det klan som svart. Inga undantag. Samma mönster i alla frågor och att andra ska bilda sig för att komma upp till din nivå. Och otrevlig när någon säger emot dig. Alltid samma respons.

    Så du tänker dig att det finns klaner och där är alla kriminella och sedan finns släkter och familjer och där är ingen kriminell eller tänker du dig att det finns både kriminella och icke-kriminella släkter och familjer? Är det du som bestämmer om människor tillhör en klan, en släkt eller en familj eller har de själva någon säg i saken?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 18 Sep 2021 22:50
    pyssel skrev 2021-09-18 22:15:07 följande:

    Det har jag inte påstått.


    Eftersom klan bara är ett annat ord för släktbaserad grupp så har du ju kallat alla släktbaserade grupper för kriminella, vilket du förstås inte får stöd för någonstans.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 18 Sep 2021 23:02
    +1
    nihka skrev 2021-09-18 22:41:33 följande:

    Alltid svart-vitt. Inga mellanlägen. Idag är det klan som svart. Inga undantag. Samma mönster i alla frågor och att andra ska bilda sig för att komma upp till din nivå. Och otrevlig när någon säger emot dig. Alltid samma respons.

    Så du tänker dig att det finns klaner och där är alla kriminella och sedan finns släkter och familjer och där är ingen kriminell eller tänker du dig att det finns både kriminella och icke-kriminella släkter och familjer? Är det du som bestämmer om människor tillhör en klan, en släkt eller en familj eller har de själva någon säg i saken?


    Du saknar argument och du visar på noll läsförståelse. På tal om svart/vitt och hur du langar ut ogrundade anklagelser. Bestämmer du dig alltid för att ge det du citerar ett annat innehåll? Nej det är ingen fråga, det är nämligen fullständigt uppenbart hur det går till när du ska "diskutera". Du har "alltid rätt", fast för det mesta fel när du hetsigt driver det du anklagar andra för: En svart/vit argumentation. Alltid personangrepp. Först med undertoner om rasism, sedan lite mer om person.
  • Sat 18 Sep 2021 23:09
    nihka skrev 2021-09-18 22:50:42 följande:

    Eftersom klan bara är ett annat ord för släktbaserad grupp så har du ju kallat alla släktbaserade grupper för kriminella, vilket du förstås inte får stöd för någonstans.


    Historiskt, ja. Klan är inte längre ett ord som i modernt språkbruk används för vilken släkt eller vilket familjenamn som helst. Ogrundade anklagelser igen från dig.

    Det är alltid kriminellt i en fungerande rättsstat att förtrycka. I klanstrukturen ingår en kollektivism som innefattar ett förtryck för att kontrollera individen och kollektivets heder. Det är kriminellt i Sverige, vilket jag vet att även du vet.
  • Sat 18 Sep 2021 23:29
    pyssel skrev 2021-09-18 23:09:39 följande:

    Historiskt, ja. Klan är inte längre ett ord som i modernt språkbruk används för vilken släkt eller vilket familjenamn som helst. Ogrundade anklagelser igen från dig.

    Det är alltid kriminellt i en fungerande rättsstat att förtrycka. I klanstrukturen ingår en kollektivism som innefattar ett förtryck för att kontrollera individen och kollektivets heder. Det är kriminellt i Sverige, vilket jag vet att även du vet.


    Nice one. "Modernt språkbruk". Så nu är du FLs egen företrädare för Svenska akademin. Klan betyder släktgrupp eller möjligtvis (nomad)stam och olika släktgrupper världen över fungerar på olika sätt. Några fungerar som du beskriver och andra inte. I länder utan en fungerande stat kan sådana grupperingar ta över välfärden, men det är inte alls säkert att den strukturen lever vidare i ett välfärdssamhälle. När den ändå gör det är förstås ett problem.

    Men varifrån kommer det här behovet att dra alla över en kam? När du tänker efter, har du någonsin sett någonting som är exakt lika överallt?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 18 Sep 2021 23:42
    pyssel skrev 2021-09-18 23:02:49 följande:

    Du saknar argument och du visar på noll läsförståelse. På tal om svart/vitt och hur du langar ut ogrundade anklagelser. Bestämmer du dig alltid för att ge det du citerar ett annat innehåll? Nej det är ingen fråga, det är nämligen fullständigt uppenbart hur det går till när du ska "diskutera". Du har "alltid rätt", fast för det mesta fel när du hetsigt driver det du anklagar andra för: En svart/vit argumentation. Alltid personangrepp. Först med undertoner om rasism, sedan lite mer om person.


    Jo, men så är det. Jag har noll läsförståelse. Analfabet. Du kanske kunde försöka kommunicera med mig med hjälp av färger och rytmik. Fast till vilken nytta, jag har ju ändå ingen att komma med. Saknar fullständigt argument. Det bästa jag har att komma med är ogrundade anklagelser och personangrepp. För alla klaner är kriminella, annars jävlar i min låda. Hahahaha!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 18 Sep 2021 23:52
    pyssel skrev 2021-09-18 23:02:49 följande:

    Du har "alltid rätt",


    Klart jag alltid har rätt när min utgångspunkt gällande olika grupper är att det aldrig är alltid eller aldrig som gäller förutom att det alltid är just så att det aldrig är alltid eller aldrig som gäller och aldrig tvärtom.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sun 19 Sep 2021 20:59
    KillBill skrev 2021-09-18 13:49:07 följande:
    Hennes poäng är ju att man inte kan dra alla klaner över en kam.
    Fast nu var det just det hon gjorde. I ett försök till populism drog hon alla klaner över samma kam. Att hon inte förstår vad en klan är och att hon av politiska skäl inte vill låtsas om att det finns släktbaserade kriminella nätverk ändrar inte på den saken.
  • Sun 19 Sep 2021 21:18
    nattuw skrev 2021-09-19 20:59:28 följande:

    Fast nu var det just det hon gjorde. I ett försök till populism drog hon alla klaner över samma kam. Att hon inte förstår vad en klan är och att hon av politiska skäl inte vill låtsas om att det finns släktbaserade kriminella nätverk ändrar inte på den saken.


    Nej det har faktiskt fått om bakfoten. Syftet med hennes exempel var förstås att belysa att man inte kan dra alla klaner under samma kam.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sun 19 Sep 2021 21:42
    +2
    KillBill skrev 2021-09-19 21:18:20 följande:
    Nej det har faktiskt fått om bakfoten. Syftet med hennes exempel var förstås att belysa att man inte kan dra alla klaner under samma kam.
    Syftet med hennes uttalande var ett försök till populistiskt uttalande som skulle släta över problemet med släktbaserade kriminella nätverk.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?