• Äldre 21 Mar 14:27
    1458272 visningar
    23131 svar
    -17 +24
    23131
    1458272

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Mon 20 Sep 2021 02:06
    -1 +1
    nattuw skrev 2021-09-19 20:59:28 följande:

    Fast nu var det just det hon gjorde. I ett försök till populism drog hon alla klaner över samma kam. Att hon inte förstår vad en klan är och att hon av politiska skäl inte vill låtsas om att det finns släktbaserade kriminella nätverk ändrar inte på den saken.


    Det är väl INGEN som förnekar att det finns släktbaserade kriminella nätverk. Verkligen ingen. Vilket förstås inte är detsamma som att alla släktbaserade nätverk är kriminella. Vilket väl var hennes poäng även om jag inte ställer mig bakom hur hon försökte föra fram den.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 07:23
    nihka skrev 2021-09-18 22:50:42 följande:

    Eftersom klan bara är ett annat ord för släktbaserad grupp så har du ju kallat alla släktbaserade grupper för kriminella, vilket du förstås inte får stöd för någonstans.


    Det är det inte bara. Och varför ljuger du? Som jag upplyst dig behöver du inte undervisa mig om ordets ursprung, egentligen "clann" - "barn", och etymologin är inte ett argument för att klaner är/kan vara enbart positivt för de berörda. Klaner definieras bl.a genom att förutom allt det positiva som starka släktband, ekonomisk och social omsorg innebär, också tydliga hierarkier med sträng social kontroll som bryter svensk lag och även innefattar ett parallellt rättssystem. Detta oavsett om klanen är bland de 40 som sysslar med organiserad brottslighet och infiltrerar de legitima samhällsinstitutionerna.

    För övrigt, som du spårar ur nattetid, Stol 19. Mer än så är det inte värt att kommentera hur du langar ur dig ännu fler anklagelser.
  • Mon 20 Sep 2021 07:34
    nattuw skrev 2021-09-19 21:42:30 följande:

    Syftet med hennes uttalande var ett försök till populistiskt uttalande som skulle släta över problemet med släktbaserade kriminella nätverk.


    Så är det (och helt enligt partilinjen).

    Att jämställdhetsministern sedan koketterar med ojämställdhet kanske är det hon menar med "olyckligt".
  • Mon 20 Sep 2021 07:52
    nattuw skrev 2021-09-19 21:42:30 följande:
    Syftet med hennes uttalande var ett försök till populistiskt uttalande som skulle släta över problemet med släktbaserade kriminella nätverk.

    Kristdemokraterna är idag det enda parti med en riksdagsman som kopplas till ett kriminellt klannätverk. Riksdagsmannen fortsätter att representera KD efter att det hela blivit allmänt känt.  


    Själv anser jag att det är ytterst allvarligt om kriminella klaner infiltrerar politiken men i fallet med KD politikern så antar jag att KD granskat politikern och kommit fram att han inte har kopplingar till kriminalitet och att han därför kan fortsätta att representera KD.


     


    Vad tycker du om fallet med den KD-topp som kopplas till ett kriminellt nätverk? Gör KD rätt som låter honom fortsätta att representera partiet eller gör släktbanden att han enligt dig har diskvalificerat sig från att arbeta politiskt?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mon 20 Sep 2021 07:56
    KillBill skrev 2021-09-20 07:52:32 följande:

    Kristdemokraterna är idag det enda parti med en riksdagsman som kopplas till ett kriminellt klannätverk. Riksdagsmannen fortsätter att representera KD efter att det hela blivit allmänt känt.  


    Själv anser jag att det är ytterst allvarligt om kriminella klaner infiltrerar politiken men i fallet med KD politikern så antar jag att KD granskat politikern och kommit fram att han inte har kopplingar till kriminalitet och att han därför kan fortsätta att representera KD.


    Vad tycker du om fallet med den KD-topp som kopplas till ett kriminellt nätverk? Gör KD rätt som låter honom fortsätta att representera partiet eller gör släktbanden att han enligt dig har diskvalificerat sig från att arbeta politiskt?


    Här är info om KD politikern om du glömt bort bakgrunden till min fråga.

    www.expressen.se/nyheter/kd-toppen-robert-halef-pekas-ut-som-klanpolitiker/


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mon 20 Sep 2021 10:14
    -2 +1
    pyssel skrev 2021-09-20 07:23:51 följande:

    Det är det inte bara. Och varför ljuger du? Som jag upplyst dig behöver du inte undervisa mig om ordets ursprung, egentligen "clann" - "barn", och etymologin är inte ett argument för att klaner är/kan vara enbart positivt för de berörda. Klaner definieras bl.a genom att förutom allt det positiva som starka släktband, ekonomisk och social omsorg innebär, också tydliga hierarkier med sträng social kontroll som bryter svensk lag och även innefattar ett parallellt rättssystem. Detta oavsett om klanen är bland de 40 som sysslar med organiserad brottslighet och infiltrerar de legitima samhällsinstitutionerna.

    För övrigt, som du spårar ur nattetid, Stol 19. Mer än så är det inte värt att kommentera hur du langar ur dig ännu fler anklagelser.


    Nej, en klan bryter inte mot svensk lag enbart genom att existera. Om det vore så skulle svensk polis kunna arrestera alla som ingår i en klan/släkt. Vilket man förstås inte gör. Ditt resonemang hör hemma hos de extrema krafter som vill döma människor efter ursprung och är alltid lika obehagligt. Du har verkligen hittat rätt politiska hemvist. Fast det betyder förstås inte att alla utanför den bruna geggan kommer att se på saken på samma sätt, varken din syn på olika grupper eller ditt näthatande.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 10:22
    KillBill skrev 2021-09-20 07:56:44 följande:

    Här är info om KD politikern om du glömt bort bakgrunden till min fråga.

    www.expressen.se/nyheter/kd-toppen-robert-halef-pekas-ut-som-klanpolitiker/


    Vi kanske ska arrestera Sabuni också Hon har ju gått ut med att hon tillhör en klan, men hon valde jobbet som partiledare framför klanledare:

    bloggar.aftonbladet.se/politikerkollen/2010/08/sabuni-nobbar-jobbet-som-klandhovding/
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 10:59

    Sabuni varnar för hur begreppet klaner används i debatten:

    www.dn.se/sverige/sabuni-mitt-folk-ar-ocksa-en-klan-inte-klanerna-som-ar-problemet/


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 11:45
    nattuw skrev 2021-09-19 20:59:28 följande:

    Fast nu var det just det hon gjorde. I ett försök till populism drog hon alla klaner över samma kam. Att hon inte förstår vad en klan är och att hon av politiska skäl inte vill låtsas om att det finns släktbaserade kriminella nätverk ändrar inte på den saken.


    På vilket sätt menar du att hon drog alla klaner över en kam? Hur kan ett uttalande om att man själv tillhör något bli synonymt med att alla är lika? Jag tillhör det svenska folket, men i det ingår inte att jag menar alla svenskar är likadana, eller uppfattar du det så?

    Själv uppfattade jag det som hon ville få fram att alla INTE är likadana genom att referera till sin egen släkt som jag då utgår ifrån att hon menar inte är kriminell och det i sig är inte att låtsas att det inte finns andra kriminella släktbaserade nätverk.

    Jag tycker man ska rikta resurserna mot de kriminella nätverken och då är det viktigt att man håller isär begreppen så man inte skickar polisen på alla som bara är släkt med varandra.

    Nu tror jag iofs inte det handlar om det utan man vill stigmatisera som en del av det övergripande långsiktiga målet att rensa Sverige från människor man anser inte etniskt hör hemma här. Alltså rasism/främlingsfientlighet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 11:45
    -1 +2
    nattuw skrev 2021-09-19 20:59:28 följande:

    Fast nu var det just det hon gjorde. I ett försök till populism drog hon alla klaner över samma kam. Att hon inte förstår vad en klan är och att hon av politiska skäl inte vill låtsas om att det finns släktbaserade kriminella nätverk ändrar inte på den saken.


    På vilket sätt menar du att hon drog alla klaner över en kam? Hur kan ett uttalande om att man själv tillhör något bli synonymt med att alla är lika? Jag tillhör det svenska folket, men i det ingår inte att jag menar alla svenskar är likadana, eller uppfattar du det så?

    Själv uppfattade jag det som hon ville få fram att alla INTE är likadana genom att referera till sin egen släkt som jag då utgår ifrån att hon menar inte är kriminell och det i sig är inte att låtsas att det inte finns andra kriminella släktbaserade nätverk.

    Jag tycker man ska rikta resurserna mot de kriminella nätverken och då är det viktigt att man håller isär begreppen så man inte skickar polisen på alla som bara är släkt med varandra.

    Nu tror jag iofs inte det handlar om det utan man vill stigmatisera som en del av det övergripande långsiktiga målet att rensa Sverige från människor man anser inte etniskt hör hemma här. Alltså rasism/främlingsfientlighet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?