• Äldre 21 Mar 14:27
    1457790 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457790

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Mon 20 Sep 2021 11:46
    +1
    nihka skrev 2021-09-20 10:14:27 följande:

    Nej, en klan bryter inte mot svensk lag enbart genom att existera. Om det vore så skulle svensk polis kunna arrestera alla som ingår i en klan/släkt. Vilket man förstås inte gör. Ditt resonemang hör hemma hos de extrema krafter som vill döma människor efter ursprung och är alltid lika obehagligt. Du har verkligen hittat rätt politiska hemvist. Fast det betyder förstås inte att alla utanför den bruna geggan kommer att se på saken på samma sätt, varken din syn på olika grupper eller ditt näthatande.


    Ännu ett lågvattenmärke från dig om "näthat" och nya personangrepp utan substans igen. Och lögner. Jag har inte skrivit att klaners existens är lagbrytande, snäppa upp din läsförståelsen så följer kanske argumentationsförmågan efter.

    Ditt desperata brunsmetande av politiska meningsmotståndare har verkligen inga gränser. Det skulle förstås vara under min värdighet att ta i din politiska hemvist ens med tång. Den hör hemma i soppåsen med SD, MP, KD, AFS, F! och Nyans.
  • Mon 20 Sep 2021 12:09
    nihka skrev 2021-09-20 10:59:51 följande:

    Sabuni varnar för hur begreppet klaner används i debatten:

    www.dn.se/sverige/sabuni-mitt-folk-ar-ocksa-en-klan-inte-klanerna-som-ar-problemet/


    Sabunis och Pehrsons kritik mot MP:s ovilja mot begreppet, och att ö.h.t arbeta mot utanförskap och kriminalitet.

    "Faktum är att Miljöpartiet under våra partiers tidigare samarbete stretat emot i dagar för att få bort begreppet ?klan? från en klanutredning och begreppet ?utsatta områden? från folkbokföringsinsatser i förorter."

    www.aftonbladet.se/debatt/a/mrLy24/varfor-viftar-du-bort-klanvaldet-stenevi
  • Mon 20 Sep 2021 12:11
    -2 +1
    pyssel skrev 2021-09-20 11:46:40 följande:

    Ännu ett lågvattenmärke från dig om "näthat" och nya personangrepp utan substans igen. Och lögner. Jag har inte skrivit att klaners existens är lagbrytande, snäppa upp din läsförståelsen så följer kanske argumentationsförmågan efter.

    Ditt desperata brunsmetande av politiska meningsmotståndare har verkligen inga gränser. Det skulle förstås vara under min värdighet att ta i din politiska hemvist ens med tång. Den hör hemma i soppåsen med SD, MP, KD, AFS, F! och Nyans.


    Men diskutera med någon som du anser håller din egen höga nivå istället. Klyban till exempel. Han brukar hålla dig upptagen annars till min och andras lättnad.

    Du påstår ju att alla klaner är kriminella, eller har du ändrat dig?

    Om du sällar dig till bruna åsikter får du ju tåla att höra det. Människor är individer och blir inte kriminella för att de är släkt med varandra.

    Min politiska hemvist är förstås borgerlig och det är helt OK med mig att du inte vill ta i det med tång. Men det ger dig förstås inte fri lejd att komma med rasistiska och främlingsfientliga påståenden.

    Vad är det du inbillar dig är ett personangrepp från min sida? Har jag pratat om dina åsikter i mitt förra inlägg eller dig som person? Använd nu din helt överlägsna läsförståelse och din ypperliga argumentationsteknik för att få mig att förstå hur det får det till att jag går till angrepp mot din person.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 12:19
    pyssel skrev 2021-09-20 12:09:04 följande:

    Sabunis och Pehrsons kritik mot MP:s ovilja mot begreppet, och att ö.h.t arbeta mot utanförskap och kriminalitet.

    "Faktum är att Miljöpartiet under våra partiers tidigare samarbete stretat emot i dagar för att få bort begreppet ?klan? från en klanutredning och begreppet ?utsatta områden? från folkbokföringsinsatser i förorter."

    www.aftonbladet.se/debatt/a/mrLy24/varfor-viftar-du-bort-klanvaldet-stenevi


    Fast jag pratar om hur din definition av klan krockar med Sabunis. Eller tror du hon bekänner sig till en klan som "bryter svensk lag". Det gör ju alla klaner enligt din definition.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 14:03
    -1 +1
    nihka skrev 2021-09-20 12:11:43 följande:

    Men diskutera med någon som du anser håller din egen höga nivå istället. Klyban till exempel. Han brukar hålla dig upptagen annars till min och andras lättnad.

    Du påstår ju att alla klaner är kriminella, eller har du ändrat dig?

    Om du sällar dig till bruna åsikter får du ju tåla att höra det. Människor är individer och blir inte kriminella för att de är släkt med varandra.

    Min politiska hemvist är förstås borgerlig och det är helt OK med mig att du inte vill ta i det med tång. Men det ger dig förstås inte fri lejd att komma med rasistiska och främlingsfientliga påståenden.

    Vad är det du inbillar dig är ett personangrepp från min sida? Har jag pratat om dina åsikter i mitt förra inlägg eller dig som person? Använd nu din helt överlägsna läsförståelse och din ypperliga argumentationsteknik för att få mig att förstå hur det får det till att jag går till angrepp mot din person.


    Jag är inte fullt lika intresserad som du att diskutera person och personliga hållningar på falska premisser. Men fortsätt gärna. Inte minst med personen du nämnde som referens, han står ju dessutom moraliskt bakom en viss sorts terrorism enligt egna utsagor.
    nihka skrev 2021-09-20 12:19:49 följande:

    Fast jag pratar om hur din definition av klan krockar med Sabunis. Eller tror du hon bekänner sig till en klan som "bryter svensk lag". Det gör ju alla klaner enligt din definition.


    Det är inte min definition. Det finns experter på området du istället kan ta till hjälp, t.ex Brinkemo, för att förstå fenomenet klan utöver det lite skrala underlaget, gaeliskans "clann". Men det är noterat att du med dina sedvanliga argument redan dömt ut båda hans kunskap och hans politiska hemvist som djupt rasistisk och "brun gegga".
  • Mon 20 Sep 2021 16:27
    -2 +2
    pyssel skrev 2021-09-20 14:03:54 följande:

    Jag är inte fullt lika intresserad som du att diskutera person och personliga hållningar på falska premisser. Men fortsätt gärna. Inte minst med personen du nämnde som referens, han står ju dessutom moraliskt bakom en viss sorts terrorism enligt egna utsagor.Det är inte min definition. Det finns experter på området du istället kan ta till hjälp, t.ex Brinkemo, för att förstå fenomenet klan utöver det lite skrala underlaget, gaeliskans "clann". Men det är noterat att du med dina sedvanliga argument redan dömt ut båda hans kunskap och hans politiska hemvist som djupt rasistisk och "brun gegga".


    Nej, naturligtvis har du inte diskuterat min person. Änglavingarna flappar ASG.

    Sedan missade du att kommentera hela resten av mitt inlägg så jag saxar in igen.

    Du påstår ju att alla klaner är kriminella, eller har du ändrat dig?

    Om du sällar dig till bruna åsikter får du ju tåla att höra det. Människor är individer och blir inte kriminella för att de är släkt med varandra.

    Min politiska hemvist är förstås borgerlig och det är helt OK med mig att du inte vill ta i det med tång. Men det ger dig förstås inte fri lejd att komma med rasistiska och främlingsfientliga påståenden.

    Vad är det du inbillar dig är ett personangrepp från min sida? Har jag pratat om dina åsikter i mitt förra inlägg eller dig som person? Använd nu din helt överlägsna läsförståelse och din ypperliga argumentationsteknik för att få mig att förstå hur det får det till att jag går till angrepp mot din person.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 16:56
    pyssel skrev 2021-09-20 14:03:54 följande:

    Det är inte min definition. Det finns experter på området du istället kan ta till hjälp, t.ex Brinkemo, för att förstå fenomenet klan utöver det lite skrala underlaget, gaeliskans "clann". Men det är noterat att du med dina sedvanliga argument redan dömt ut båda hans kunskap och hans politiska hemvist som djupt rasistisk och "brun gegga".


    Jo, det är din definition eftersom du ställer dig bakom den. Jag pratar om hur din definition av klan krockar med Sabunis. Eller tror du hon bekänner sig till en klan som "bryter svensk lag"? Det gör ju alla klaner har ju DU sagt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 17:01

    Ett stort problem på många myndigheter idag.
    Kan vara en teckning av 2 personer och text där det står ?ÄR DU INKVOTERAD ELLER KOMPETENT? ÄR DU ARVINGE ELLER KOMPIS? JEANDER?

  • Mon 20 Sep 2021 17:10
    pyssel skrev 2021-09-20 14:03:54 följande:

    Det finns experter på området du istället kan ta till hjälp, t.ex Brinkemo, för att förstå fenomenet klan utöver det lite skrala underlaget, gaeliskans "clann". Men det är noterat att du med dina sedvanliga argument redan dömt ut båda hans kunskap och hans politiska hemvist som djupt rasistisk och "brun gegga".


    Fast Brinkemo delar inte din uppfattning:

    Alla klaner är inte kriminella. Det är detsamma som de inte bryter (mot) lagen, vilket ju du påstår att de gör.

    amp-svt-se.cdn.ampproject.org/v/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/experten-alla-klaner-ar-inte-kriminella&amp_js_v=a6&usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#amp_ct=1632150175196&amp_tf=Fr%C3%A5n%20%251%24s&aoh=16321500546697&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.svt.se%2Fnyheter%2Finrikes%2Fexperten-alla-klaner-ar-inte-kriminella
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 20 Sep 2021 17:24
    nihka skrev 2021-09-20 17:10:31 följande:

    Fast Brinkemo delar inte din uppfattning:

    Alla klaner är inte kriminella. Det är detsamma som de inte bryter (mot) lagen, vilket ju du påstår att de gör.

    amp-svt-se.cdn.ampproject.org/v/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/experten-alla-klaner-ar-inte-kriminella&amp_js_v=a6&usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#amp_ct=1632150175196&amp_tf=Fr%C3%A5n%20%251%24s&aoh=16321500546697&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.svt.se%2Fnyheter%2Finrikes%2Fexperten-alla-klaner-ar-inte-kriminella


    Med "kriminella" refererar han till den kriminalitet som är på tapeten. Man benämner sällan förtryck av individen i det (i varierande grad, men ändock) parallella samhälle som klanen är som kriminalitet, fast det är brottsligt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?