• Äldre 21 Mar 14:27
    1478542 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1478542

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Thu 23 Sep 2021 08:23
    -2
    Digestive skrev 2021-09-22 22:33:40 följande:
    Det är nog bättre om Sverige styrs av folk som inte har en ynklig beröringsskräck inför diverse samhällsproblem. Där har vi en bra början innan vi kommer in på överkurs som ideologi.

    Vad taket får för färg spelar föga roll om byggherren inte vågar ta sig ner i krypgrunden och lösa problemen där.

    Rakryggad kompetens är det enda som är intressant i dagsläget och jag räknar med att bli besviken.
    Beröringsskräck och brunsmetning.

    Jag tycker nästan det var hederligare när man skrev "Jag är inte rasist, men...".

    Men snömoshögern tycks ha en stark tro på att man med hjälp av besvärjelseord kan fjärma sig från att få sin dynga definierad som just dynga, sitt snömos som snömos.

    Men så är ju också snömoshögern drabbad av beröringsskräck gentemot språklig stringensGlad

    Nåväl. Du har alltså haft en seans där du skådat att Mikael Damberg är rädd för att bli brunsmetad.

    Själv är jag inte mycket för ockultism, min gissning utan att ha din inbillade förmåga att kunna pejla Dambergs innersta är att han inte bekymrar sig för eventualiteten att någon tuting skulle få för sig att han är rasistSkrattande
    Digestive skrev 2021-09-22 13:35:48 följande:

    Det var ju tråkigt att regeringen och framförallt Mikael Damberg (S) har varit så ängsliga för att bli brunsmetade.




  • Thu 23 Sep 2021 08:38
    -1 +1
    pyssel skrev 2021-09-23 06:55:35 följande:
    Du får skilja på existens och kännetecken som inte är förenliga med svensk lag.

    Men berätta du på vilka grunder jag enligt dig är nazist i denna, och som du påstod, andra trådar.
    Du hävdar att en klan per definition är kriminell. Du har skrivit det om och om och om och om igen. Ditt resonemang om att det förhåller sig så stöds inte heller av de auktoriteter du hänvisar till och synen hör hemma hos de extrema krafter som vill döma människor efter ursprung.

    Det var värst vad inbillningståget går fort. Nazist. Hahaha. Nej, det har jag aldrig sagt. Bruna åsikter, högerextrema, rasistiska och främlingsfientliga är inget nazister har monopol på.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Thu 23 Sep 2021 16:52
    Kan vara en teckning av 1 person och står
  • Thu 23 Sep 2021 18:12
    FDFMGA skrev 2021-09-23 08:23:26 följande:
    Beröringsskräck och brunsmetning.

    Jag tycker nästan det var hederligare när man skrev "Jag är inte rasist, men...".

    Men snömoshögern tycks ha en stark tro på att man med hjälp av besvärjelseord kan fjärma sig från att få sin dynga definierad som just dynga, sitt snömos som snömos.

    Men så är ju också snömoshögern drabbad av beröringsskräck gentemot språklig stringensGlad

    Nåväl. Du har alltså haft en seans där du skådat att Mikael Damberg är rädd för att bli brunsmetad.

    Själv är jag inte mycket för ockultism, min gissning utan att ha din inbillade förmåga att kunna pejla Dambergs innersta är att han inte bekymrar sig för eventualiteten att någon tuting skulle få för sig att han är rasistSkrattande
    Digestive skrev 2021-09-22 13:35:48 följande:

    Det var ju tråkigt att regeringen och framförallt Mikael Damberg (S) har varit så ängsliga för att bli brunsmetade.




    Det här utspelet hade säkert haft tyngd om någonting av det vore bättre än utspelen från snömoshögern.
  • Thu 23 Sep 2021 18:16
    Flash Gordon skrev 2021-09-23 03:58:57 följande:
    "Det är alltså den tröga samhällsdebattens fel att S aktivt brunsmetat, fryst ut och angripit alla försök att säga detta i åratal."

    twitter.com/jonsson_henrik/status/1440603175313051651

    Tungan ute
    Det är inte lätt när det blir svårt.
  • Thu 23 Sep 2021 19:56
    Digestive skrev 2021-09-23 18:12:37 följande:
    Det här utspelet hade säkert haft tyngd om någonting av det vore bättre än utspelen från snömoshögern.
    Där håller jag helt och hållet med dig.

    Det känns skönt att veta att du nu förstått att du inte kan pejla Mikael Dambergs innersta.

    Det tror jag aldrig snömoshögeraktivisten som för några år sen förklarade att hen pejlat samtliga miljöpartisters innersta och kommit fram till att nästan ingen av dessa innerst inne trodde på det de påstod sig tro påSkrattande

    Hoppas att du inte gör en Lagerkvist av ditt uppvaknande. Du vet han som skrev "Gäst hos verkligheten".
  • Thu 23 Sep 2021 20:59
    FDFMGA skrev 2021-09-23 19:56:15 följande:
    Där håller jag helt och hållet med dig.

    Det känns skönt att veta att du nu förstått att du inte kan pejla Mikael Dambergs innersta.

    Det tror jag aldrig snömoshögeraktivisten som för några år sen förklarade att hen pejlat samtliga miljöpartisters innersta och kommit fram till att nästan ingen av dessa innerst inne trodde på det de påstod sig tro påSkrattande

    Hoppas att du inte gör en Lagerkvist av ditt uppvaknande. Du vet han som skrev "Gäst hos verkligheten".
    När du inte är bättre själv så sitter du i praktiken och försöker förödmjuka dig själv här.

    Jag håller tummarna för ditt genombrott.
  • Thu 23 Sep 2021 21:43
    +1

    Nihka, du behöver fördjupa dig lite mer i sakkunigas texter och ordval som "rättskipning i klaner" som ett av kännetecknen för klaner, också i den parallella existensen i demokratiska samhällen. Egenorkestrerad och parallell rättskipning är inte förenligt med svensk lag.

    Jag har skrivit varför jag m. fl är oeniga med MP:s diskvalificerande av ordet "klan" i aktuell debatt och deras uttalade motstånd mot att det används med negativ klang. Jag anser, med stöd av vad "klan" betyder, att begreppet kan användas i aktuell debatt.

    Klan är ett begrepp som inte endast definieras av släktförhållanden som du envisas med. Klanen är ett system som inte är odelat positivt då det även innehåller element som strider mot individens rättigheter i en demokrati och rättsstat. Något som legitimerar brott mot individer blir brottsligt antingen så snart handlingen planeras (vissa brott) eller begås. Systemet legitimerar brott. Klanstrukturer legitimerar dessa övergrepp mot individen och ålägger alla en tystnadskultur och lojalitet, så de kan utföras ostraffat, varför din okunniga invändning "Ska vi börja använda ordet "familj" och ordet "släkt" på samma negativa vis, så det faller en skugga av kriminalitet över dig, din mamma och din mormor, bara för att den italienska maffian värnar om sina närmaste och gärna ger släkt och familj höga poster inom "företaget"?", blir väldigt under din förmåga att uttrycka dig och förstå samband och begrepp. Men du är väl i vanlig ordning förblindad av identitetspolitik och kulturrelativism.

  • Thu 23 Sep 2021 23:15
    -2 +1
    pyssel skrev 2021-09-23 21:43:59 följande:

    Nihka, du behöver fördjupa dig lite mer i sakkunigas texter och ordval som "rättskipning i klaner" som ett av kännetecknen för klaner, också i den parallella existensen i demokratiska samhällen. Egenorkestrerad och parallell rättskipning är inte förenligt med svensk lag.

    Jag har skrivit varför jag m. fl är oeniga med MP:s diskvalificerande av ordet "klan" i aktuell debatt och deras uttalade motstånd mot att det används med negativ klang. Jag anser, med stöd av vad "klan" betyder, att begreppet kan användas i aktuell debatt.

    Klan är ett begrepp som inte endast definieras av släktförhållanden som du envisas med. Klanen är ett system som inte är odelat positivt då det även innehåller element .


    Att du anser gör ju inte din åsikt till fakta. Alla klaner jorden över fungerar inte på samma sätt. Fast rasister tror förstås på guilt by association där att alla klaner per definition är kriminella.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fri 24 Sep 2021 05:48
    +1

    I Norrbotten påpekar man att man i sex år har väntat på besked från regeringen och SGU om att att få öppna ett nytt kalkbrott.

    www.tn.se/hallbarhet/juristen-sa-kunde-cementkrisen-stoppats-staten-forhalade-i-sex-ar/

    Staten förhalade ärendet i åratal och när man till sist avslog så gjorde man det enbart utifrån ett särintresse - rennäringen.

    Cementakrisen hade inte behövs vara så stor om man låtit det nya kalkbrottet öppna för flera år sedan.

    Men, men ...

    Aktivistpolitik. Miljöpartistisk politik. Politisk inkompetens.


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?