• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-09-25 13:09:27 följande:

    Fast bortom perspektivet att det kan vara roande att ta del av vissa skrivförsök så finns det en annan aspekt som inte är roande. Delar av tokhögern anser ju att staten tappat greppet om brottsbekämpningen, inte längre förmår att skydda samhällsmedborgarna.

    Det är väl ur detta perspektiv man ska tolka yxhögerns vurm för att klanens män ska stå upp för familjen gentemot en fientlig och farlig omgivning.

    Risken finns alltid att någon går från ord till handling och polisen har redan tillräckligt mycket att göra som det är - utan att de ska behöva hålla reda på förvirrade tutingar som förläst sig på tysk klanromantik.


    I det yttersta tror jag de flesta står upp för familjen i nödvärn oavsett statens grepp för stunden. Men det kanske inte går ihop med din politiska hållning eller dylikt, vad vet jag.
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-09-25 13:28:13 följande:

    Appropå att ha en fördummad syn på sina meningsmotståndare Inlägget belyser påståendet på ett sätt som är svårt att inte roas av  

    Tack Digestive - antiintellektualism är en av yxhögerns slagträn i debatten, så att säga 


    Jag håller inte tomma påståenden högre än så. Vad du tycker och tänker om det - när du fortfarande låter påståenden stå tomma - är bara skramlet i den tomma tunnan.
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-09-25 13:34:07 följande:

    Klanhögern har allt gemensamt med de grupper de fruktar..  de har till och med svalt allt det tankegods de avskyr.  De konservativa yx-männen lever med all tydlighet med en Traditionell/Survival världsbild  - och detta försvaras med identitetspolitk och postmodernism som allt alt.right tankegods hänger i.


    Och vilket skrammel det är.
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2021-09-25 13:09:27 följande:
    Fast bortom perspektivet att det kan vara roande att ta del av vissa skrivförsök så finns det en annan aspekt som inte är roande. Delar av tokhögern anser ju att staten tappat greppet om brottsbekämpningen, inte längre förmår att skydda samhällsmedborgarna.

    Det är väl ur detta perspektiv man ska tolka yxhögerns vurm för att klanens män ska stå upp för familjen gentemot en fientlig och farlig omgivning.

    Risken finns alltid att någon går från ord till handling och polisen har redan tillräckligt mycket att göra som det är - utan att de ska behöva hålla reda på förvirrade tutingar som förläst sig på tysk klanromantik.


    Jo, det är en inte liten del av klanhögern som tror att Sverige befinner på randen till ett inbördeskrig där de själva är de som instigerar detta mot alla vänsterliberala kulturmarxister som upprätthåller den liberala demokratins repressiva diktatur. 
  • Johnxy

    SVT är ett propagandaorgan för Mijlöpartiets klimatskrämsel.

    Ser numera endast nyheter på Swebbtv.

  • Padirac
    Digestive skrev 2021-09-25 13:38:42 följande:
    Jag håller inte tomma påståenden högre än så. Vad du tycker och tänker om det - när du fortfarande låter påståenden stå tomma - är bara skramlet i den tomma tunnan.
    Appropå att ha en fördummad syn på sina meningsmotståndare smile2.gifInlägget belyser påståendet på ett sätt som är svårt att inte roas av Solig 

    Allvarligt - ser du det inte.. ? 
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-25 13:34:26 följande:
    I det yttersta tror jag de flesta står upp för familjen i nödvärn oavsett statens grepp för stunden. Men det kanske inte går ihop med din politiska hållning eller dylikt, vad vet jag.
    Nu har jag inte läst sagoboken som beskrivs här i tråden - och kommer heller inte att göra det. Patriarkal klanromantik är inte min genre.

    Men visst kan man i vissa situationer behöva försvara sig, även om försvar i de flesta fall inte innebär yxhugg, utan att man undviker en potentiellt farlig situation, något jag för övrigt har försökt lära mina barn av bägge könen.

    Nåväl, efter den tyska yxromantiken skulle ju Söderlunds "Det står en pöbel på min trapp" kunna vara ett alternativSkrattande

    www.bokborsen.se/%20st%C3%A5r%20en%20p%C3%B6bel%20p%C3%A5%20min%20trapp
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-09-25 13:44:53 följande:
    Jo, det är en inte liten del av klanhögern som tror att Sverige befinner på randen till ett inbördeskrig där de själva är de som instigerar detta mot alla vänsterliberala kulturmarxister som upprätthåller den liberala demokratins repressiva diktatur. 
    Ja, man får väl hoppas att klanhögern nöjer sig med yxa till ord och inte fnattar bort till järnhandeln.

    Kanske de borde lyssna till Contacts "Hon kom över mon" i stället för att böja tyska verb.



  • Digestive
    Padirac skrev 2021-09-25 13:46:46 följande:

    Appropå att ha en fördummad syn på sina meningsmotståndare Inlägget belyser påståendet på ett sätt som är svårt att inte roas av  

    Allvarligt - ser du det inte.. ? 


    Det där var inte en särskilt smart fråga.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-09-25 13:48:19 följande:

    Nu har jag inte läst sagoboken som beskrivs här i tråden - och kommer heller inte att göra det. Patriarkal klanromantik är inte min genre.

    Men visst kan man i vissa situationer behöva försvara sig, även om försvar i de flesta fall inte innebär yxhugg, utan att man undviker en potentiellt farlig situation, något jag för övrigt har försökt lära mina barn av bägge könen.

    Nåväl, efter den tyska yxromantiken skulle ju Söderlunds "Det står en pöbel på min trapp" kunna vara ett alternativ

    www.bokborsen.se/%20st%C3%A5r%20en%20p%C3%B6bel%20p%C3%A5%20min%20trapp


    Aha, så du gjorde en Strandhäll (S).
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?