• Anonym (Kaffedraken)

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Digestive skrev 2021-09-25 15:18:23 följande:
    Aha, så du gjorde en Strandhäll (S).
    Jag tror inte att Strandhäll läser inläggen på FL. Hen som tror att det finns en massa partiarbetare här på order från partihögkvarteret har nog bara fastnat i den tron för att hen behöver få känna sig betydelsefull.

    Så - eftersom jag alltså inte tror att Strandhäll läser här, så kan hon heller inte roas av dina skrivförsök.

    Men det gör jag!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Digestive skrev 2021-09-25 15:16:24 följande:
    Det där var inte en särskilt smart fråga.
    OK - du ser det alltså inte.. 

    {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Kaffedraken)
    Padirac skrev 2021-09-25 15:39:22 följande:

    OK - du ser det alltså inte.. 


    Att kalla en spade för en spade är korrekt. Att kalla en husvagn för en spade är dock inkorrekt.

    Menar du att jag har missat något slags djup i Annika Strandhälls (S) respons på Ivar Arpis tweet så berika mig gärna med det. Annars så var det helt enkelt en spade som blev kallad för en spade.

    Gräv du en stund i den rika tanke som Annika Strandhäll (S) delade med omvärlden och kom tillbaka med dess skatt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Digestive skrev 2021-09-25 11:10:27 följande:
    Attityden är intressant om det inte enbart är förståelsen för sak som brister.

    Är det för att det anses lite extra fint att i det yttersta göra sig onödigt hjälplös eller anser man att det inte finns någonting värt att bevara i sig själv och eventuellt nära?

    Jag blir genuint nyfiken på hur ett sådant avskilt tankeväsen resonerar.
    Jag tror det handlar om vad man skulle kunna kalla "välfärdsskadad".  Man har varit inbäddad i statens famn så länge så man kan inte tänka vare sig att staten inte kan skydda dig eller att staten kan vara ond.

    En stark tilltro till statens förmåga och godhet.

    Så när någon pekar ut att antingen staten tappat greppet (tänk debatten om skjutningar och sprängningar och förminskningen av dessa) eller att staten är "ond" (tänk exempelvis PISA-skandalen) så slår det slint i huvudet på dessa individer. Så kan det bara inte vara!

    Då blir Ernst Jüngers idéer till "yxhöger".
    Digestive skrev 2021-09-25 11:21:04 följande:
    Ok. Antingen antiintellektuellt i sak eller fenomenet där man helt förlorat kontakt med sina meningsmotståndare och istället har en fördummad syn på dem (antiintellektuellt i stort).

    Men ja, vad vi har gett vårt förtroende är ganska sorgligt i sig, när man zoomar ut. Att ursäkta har blivit vanligare än att ställa krav. En stor del av våra samhällsinstitutioner är som en fake martial art klubb, där elever kastas runt av en mästare som står meter bort och gör handrörelser.

    Privilegierat är bara förnamnet och hur man långsamt låter det heligaste rinna som sand ur sina händer.
    Tappat kontakten med vanligt folk och sina motståndare har de ju för länge sedan men Strandhälls svar på Arpi är ju bara okunskap. Ren och skär okunskap. Och även om hon inte behöver känna till Jünger för att ta till sig budskapet i det som skrev så klarade hon inte av det senare heller.

    Hon agerar istället om om hon bara ser en fiende och hugger på det.

    Att den typen av personligheter tillåts sitta i en regering är ett svaghetstecken.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (Kaffedraken)
    FDFMGA skrev 2021-09-25 15:29:01 följande:

    Jag tror inte att Strandhäll läser inläggen på FL. Hen som tror att det finns en massa partiarbetare här på order från partihögkvarteret har nog bara fastnat i den tron för att hen behöver få känna sig betydelsefull.

    Så - eftersom jag alltså inte tror att Strandhäll läser här, så kan hon heller inte roas av dina skrivförsök.

    Men det gör jag!


    Påverkar Annika Strandhälls (S) läsvistelse vad du gör på nätet eller hur detta relevant?

    Rosas du av mina skrivförsök så roas jag av dina tankeförsök.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Digestive skrev 2021-09-25 16:02:12 följande:
    Att kalla en spade för en spade är korrekt. Att kalla en husvagn för en spade är dock inkorrekt.

    Menar du att jag har missat något slags djup i Annika Strandhälls (S) respons på Ivar Arpis tweet så berika mig gärna med det. Annars så var det helt enkelt en spade som blev kallad för en spade.

    Gräv du en stund i den rika tanke som Annika Strandhäll (S) delade med omvärlden och kom tillbaka med dess skatt.
    Du har uppenbarligen missat det i ditt inlägg som roade mig - men här kommer inlägget igen
    Digestive skrev 2021-09-25 11:21:04 följande:
    Ok. Antingen antiintellektuellt i sak eller fenomenet där man helt förlorat kontakt med sina meningsmotståndare och istället har en fördummad syn på dem (antiintellektuellt i stort).

    Men ja, vad vi har gett vårt förtroende är ganska sorgligt i sig, när man zoomar ut. Att ursäkta har blivit vanligare än att ställa krav. En stor del av våra samhällsinstitutioner är som en fake martial art klubb, där elever kastas runt av en mästare som står meter bort och gör handrörelser.

    Privilegierat är bara förnamnet och hur man långsamt låter det heligaste rinna som sand ur sina händer.
    Padirac skrev 2021-09-25 12:33:51 följande:
    Appropå att ha en fördummad syn på sina meningsmotståndare smile2.gif

    Inlägget belyser påståendet på ett sätt som är svårt att inte roas av Solig
    Gräv för all del inte 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det kan förstås finnas en anledning till: att man tycker det är fint att kokettera med sin okunskap.


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (Kaffedraken)
    Flash Gordon skrev 2021-09-25 16:42:25 följande:
    Det kan förstås finnas en anledning till: att man tycker det är fint att kokettera med sin okunskap.
    Digestive skrev 2021-09-25 11:21:04 följande:
    Ok. Antingen antiintellektuellt i sak eller fenomenet där man helt förlorat kontakt med sina meningsmotståndare och istället har en fördummad syn på dem (antiintellektuellt i stort).

    Men ja, vad vi har gett vårt förtroende är ganska sorgligt i sig, när man zoomar ut. Att ursäkta har blivit vanligare än att ställa krav. En stor del av våra samhällsinstitutioner är som en fake martial art klubb, där elever kastas runt av en mästare som står meter bort och gör handrörelser.

    Privilegierat är bara förnamnet och hur man långsamt låter det heligaste rinna som sand ur sina händer.
    Outstanding
  • Anonym (Kaffedraken)
    Digestive skrev 2021-09-25 16:06:37 följande:
    Påverkar Annika Strandhälls (S) läsvistelse vad du gör på nätet eller hur detta relevant?

    Rosas du av mina skrivförsök så roas jag av dina tankeförsök.
    En ren win-win-situation, alltsåSkrattande

    Angående Strandhälls "läsvistelse" - vad nu detta är för form av husvagnsspade, så bryr jag mig föga om var hon befinner sig när hon läser - men badkaret är inte det bästa stället vet jag av egen erfarenhet. Böckerna blir ofta buckliga efter en badkarssejour.

    Bara oss emellan så tror jag också att du utgår från att vi vänsterinriktade är lika osjälvständiga som flashbackhögern. Så är det sällan. Om du kollar den här tråden - eller vilken politisk tråd som helst på FL, kan du finna att flashbackhögern närmast semaforerar med sina twittercitat medan vänsterdebattörer i långt större utsträckning resonerar självständigt.

    Jag kan alltså bara svara på din fråga med svaret att badkaret inte lämpar sig för läsvistelsen. Vad Strandhäll läser har jag inte en susning om.

    Kom ihåg att vänstern till skillnad från nyauktoritära strömningar som t ex klanhögern i mycket liten utsträckning håller sig med gurus.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?