• Äldre 21 Mar 14:27
    1458415 visningar
    23131 svar
    -17 +24
    23131
    1458415

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sat 25 Sep 2021 18:47
    Padirac skrev 2021-09-25 16:41:37 följande:

    Du har uppenbarligen missat det i ditt inlägg som roade mig - men här kommer inlägget igenGräv för all del inte 


    Menar du stycket angående Annika Strandhäll (S) där jag kallar en spade för en spade eller stycket som jag inkluderar mig själv i?

    Jag tror inte att du förstår skillnaden på legitimt och icke legitimt i denna sak samt inbillar dig att jag skulle anse mig själv stå över sakernas tillstånd.

    Det finns inget behov i mig att vara färdig, bäst eller perfekt - bara ett behov av att bli bättre. Och visst är det sorgligt att se vad VI ger vårt förtroende till när man zoomar ut.
  • Sat 25 Sep 2021 19:10
    Digestive skrev 2021-09-25 18:47:03 följande:
    Menar du stycket angående Annika Strandhäll (S) där jag kallar en spade för en spade eller stycket som jag inkluderar mig själv i?

    Jag tror inte att du förstår skillnaden på legitimt och icke legitimt i denna sak samt inbillar dig att jag skulle anse mig själv stå över sakernas tillstånd.

    Det finns inget behov i mig att vara färdig, bäst eller perfekt - bara ett behov av att bli bättre. Och visst är det sorgligt att se vad VI ger vårt förtroende till när man zoomar ut.
    Nä, det menar jag inte.

    Men också detta inlägg roar mig på samma sätt som de tidigare Solig

    Jag tror inte att du på något sätt står över sakernas tillstånd  - tvärt om anser jag att inläggen bekräftar sakernas tillstånd.

    Om det finns en frågeställning om att det är legitimt eller inte legitimt att kalla en spade för spade, men visst är det sorgligt när SDs bruna desinformation ges legitimitet Rynkar på näsan
  • Sat 25 Sep 2021 19:18
    Digestive skrev 2021-09-25 18:47:03 följande:
    Menar du stycket angående Annika Strandhäll (S) där jag kallar en spade för en spade eller stycket som jag inkluderar mig själv i?

    Jag tror inte att du förstår skillnaden på legitimt och icke legitimt i denna sak samt inbillar dig att jag skulle anse mig själv stå över sakernas tillstånd.

    Det finns inget behov i mig att vara färdig, bäst eller perfekt - bara ett behov av att bli bättre. Och visst är det sorgligt att se vad VI ger vårt förtroende till när man zoomar ut.
    Berätta gärna vad som är legitimt respektive illegitimt i denna sak - vad denna sak nu är?
  • Sat 25 Sep 2021 22:36
    Padirac skrev 2021-09-25 19:18:28 följande:

    Berätta gärna vad som är legitimt respektive illegitimt i denna sak - vad denna sak nu är?


    Annika Strandhäll (S) visade upp en fördummad syn på Ivar Arpi (och hans politiska falang) i sin respons på hans tweet. Att påpeka det är inte att ha en fördummad syn på Annika Strandhäll.

    En fördummad syn på någon/några är inte verklig, det vill säga icke legitim (i samma hörn som fördomar). Emellertid är Annika Strandhälls fördummade syn på Ivar Arpi en verklighet, det vill säga legitimt att påpeka eller för den delen anmärka på (då det ligger i samma hörn som sanningar).

    Är du med på skillnaden mellan en fördummad syn på folk och på sanningar om folk?
  • Sat 25 Sep 2021 23:57
    FDFMGA skrev 2021-09-25 18:13:08 följande:

    En ren win-win-situation, alltså

    Angående Strandhälls "läsvistelse" - vad nu detta är för form av husvagnsspade, så bryr jag mig föga om var hon befinner sig när hon läser - men badkaret är inte det bästa stället vet jag av egen erfarenhet. Böckerna blir ofta buckliga efter en badkarssejour.

    Bara oss emellan så tror jag också att du utgår från att vi vänsterinriktade är lika osjälvständiga som flashbackhögern. Så är det sällan. Om du kollar den här tråden - eller vilken politisk tråd som helst på FL, kan du finna att flashbackhögern närmast semaforerar med sina twittercitat medan vänsterdebattörer i långt större utsträckning resonerar självständigt.

    Jag kan alltså bara svara på din fråga med svaret att badkaret inte lämpar sig för läsvistelsen. Vad Strandhäll läser har jag inte en susning om.

    Kom ihåg att vänstern till skillnad från nyauktoritära strömningar som t ex klanhögern i mycket liten utsträckning håller sig med gurus.


    Det som verkade så viktigt för dig tidigare idag. Aja, dina tankar om vart Annika Strandhäll (S) läser kan lämnas därhän.

    Ok, ni är alltså bättre på det som andra är sämre på. Det var tunga insikter för att bara vara en veckodag.
  • Sun 26 Sep 2021 00:07
    Digestive skrev 2021-09-25 22:36:43 följande:
    Annika Strandhäll (S) visade upp en fördummad syn på Ivar Arpi (och hans politiska falang) i sin respons på hans tweet. Att påpeka det är inte att ha en fördummad syn på Annika Strandhäll.

    En fördummad syn på någon/några är inte verklig, det vill säga icke legitim (i samma hörn som fördomar). Emellertid är Annika Strandhälls fördummade syn på Ivar Arpi en verklighet, det vill säga legitimt att påpeka eller för den delen anmärka på (då det ligger i samma hörn som sanningar).

    Är du med på skillnaden mellan en fördummad syn på folk och på sanningar om folk?
    Hahahahahaaa.. det är ju för roligt detta.

    En gång till alltså

    Trevlig söndag Solig
  • Sun 26 Sep 2021 05:53

    Det finns ju sittande ministrar också. Miljöminister Bolund verkar inte förstå att priset på el sätts på marginalen dvs den sist sålda kWh sätter priset på ALLA kWh

    twitter.com/palm_lina/status/1441654380025942019

    Blir förvånad över detta uttalande till DI, vet SR @bolund inte att elpriset sätts på marginalen, ff av gasen? Inte skulle investeringar i R12 påverkat elpriset uppåt i södra Sverige. Regeringens politik har lett till såväl ökade utsläpp som ohållbart höga elpriser.

    Jag fattar att man som ministern inte kan ha koll på varje detalj men grundläggande ekonomi för något som faller inom ens eget område borde vara självklart att kunna.


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Sun 26 Sep 2021 08:33

    Användningen av ordet "klan" i nedsättande mening splittrar MP:s supporterklubb (eller "firma").

  • Sun 26 Sep 2021 10:18
    pyssel skrev 2021-09-26 08:33:35 följande:

    Användningen av ordet "klan" i nedsättande mening splittrar MP:s supporterklubb (eller "firma").


    Trist att du upplever dig vara splittrad - men det kan förstås vara jobbigt att driva en enskild firma.

    Tillhör du dem som får en nostalgisk bullerbyflash när du tänker på klanens män och pojkar som tar till yxan för att försvara sig mot fienden - eller ser du det mer som en regressiv lek.
  • Sun 26 Sep 2021 10:28
    Digestive skrev 2021-09-25 23:57:53 följande:
    Det som verkade så viktigt för dig tidigare idag. Aja, dina tankar om vart Annika Strandhäll (S) läser kan lämnas därhän.

    Ok, ni är alltså bättre på det som andra är sämre på. Det var tunga insikter för att bara vara en veckodag.
    Javisst, jag har inga tankar om vad Strandhäll läser.

    Vilka du inkluderar i ditt "ni" har jag heller ingen uppfattning om, mer än att jag noterat att flashbackhögerns krumelurer gärna använder pronomen som "vi och ni" i stället för "jag och du".

    Kan det vara så att det är vanligt att enskilda individer inom flashbackhögern identifierar sig som tillhörande en klan medan folk utanför klanen yxas till som tillhörande en annan klan, typ syltryggsklanenSkrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?