• Äldre 21 Mar 14:27
    1458470 visningar
    23131 svar
    -17 +24
    23131
    1458470

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sun 26 Sep 2021 10:30
    Flash Gordon skrev 2021-09-25 11:06:39 följande:
    Texten handlar om en repressiv stat som ger sig på sina medborgare. Finns liksom inte så mycket "rättsstat" att kalla på för hjälp alltså, så nödvärn blir det enda möjliga motståndet.

    För trådens skull handlar det ju om att vi har en så gravt anti-intellektuell fd minister att hon tror att det bokstavligen handlar om att Arpi skulle vara någon slags "yxhöger" som förespråkar våld rent allmänt och hon tror att Jünger var nazist.

    Jünger var alltså anti-nazist och mannen-med-yxan handlar om när staten på ett eller annat sätt släppt sitt uppdrag att skydda medborgarna eller till och med aktivt ger sig på medborgarna. 

    Länge trodde jag att den här typen av lågintellektuell argumentation berodde på att de som skrev om "yxhöger" och liknande medvetet fultolkade det som skrevs. De visste egentligen men valde att fultolka för att kunna hö-hö-a ihop och känna sig duktiga och roliga.

    Men ju längre tiden gått - detta sker alltså så ofta och så konsekvent - så är jag övertygad om att dessa personer helt enkelt inte begriper vad som står där. Så fort det blir lite djupare resonemang, så fort det blir bildspråk där man måste tänka till en gång extra för att förstå vad som avses, då räcker inte dessa personer till.

    Och det är jävligt tragiskt att vi har (haft) ministrar som ligger på en sådan låg nivå. 
    Det var värst vad du tillskriver Arpi en massa han inte skrev och inbillar dig att någon kallades nazist. Jünger kallades inget för han nämndes inte ens.

    Arpi skrev att han höll med om att folk skulle huggas ner med yxa. Det finns hur mycket text som helst att citera, men han valde ut just dessa rader. 

    Och nödvärn är inte att tre personer hugger ner en person med yxa.

    Du menar som resten av SDs "bildspråk". Egentligen älskar SD invandring. Hahaha!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sun 26 Sep 2021 10:30
    Flash Gordon skrev 2021-09-25 11:06:39 följande:
    Texten handlar om en repressiv stat som ger sig på sina medborgare. Finns liksom inte så mycket "rättsstat" att kalla på för hjälp alltså, så nödvärn blir det enda möjliga motståndet.

    För trådens skull handlar det ju om att vi har en så gravt anti-intellektuell fd minister att hon tror att det bokstavligen handlar om att Arpi skulle vara någon slags "yxhöger" som förespråkar våld rent allmänt och hon tror att Jünger var nazist.

    Jünger var alltså anti-nazist och mannen-med-yxan handlar om när staten på ett eller annat sätt släppt sitt uppdrag att skydda medborgarna eller till och med aktivt ger sig på medborgarna. 

    Länge trodde jag att den här typen av lågintellektuell argumentation berodde på att de som skrev om "yxhöger" och liknande medvetet fultolkade det som skrevs. De visste egentligen men valde att fultolka för att kunna hö-hö-a ihop och känna sig duktiga och roliga.

    Men ju längre tiden gått - detta sker alltså så ofta och så konsekvent - så är jag övertygad om att dessa personer helt enkelt inte begriper vad som står där. Så fort det blir lite djupare resonemang, så fort det blir bildspråk där man måste tänka till en gång extra för att förstå vad som avses, då räcker inte dessa personer till.

    Och det är jävligt tragiskt att vi har (haft) ministrar som ligger på en sådan låg nivå. 
    Det var värst vad du tillskriver Arpi en massa han inte skrev och inbillar dig att någon kallades nazist. Jünger kallades inget för han nämndes inte ens.

    Arpi skrev att han höll med om att folk skulle huggas ner med yxa. Det finns hur mycket text som helst att citera, men han valde ut just dessa rader. 

    Och nödvärn är inte att tre personer hugger ner en person med yxa.

    Du menar som resten av SDs "bildspråk". Egentligen älskar SD invandring. Hahaha!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sun 26 Sep 2021 10:33
    Padirac skrev 2021-09-26 00:07:52 följande:
    Hahahahahaaa.. det är ju för roligt detta.

    En gång till alltså

    Trevlig söndag Solig
    Och det djupt metaforiska "yxhögern" flög fullständigt över huvudet på de som kände sig träffade.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sun 26 Sep 2021 10:33
    FDFMGA skrev 2021-09-26 10:18:55 följande:

    Trist att du upplever dig vara splittrad - men det kan förstås vara jobbigt att driva en enskild firma.

    Tillhör du dem som får en nostalgisk bullerbyflash när du tänker på klanens män och pojkar som tar till yxan för att försvara sig mot fienden - eller ser du det mer som en regressiv lek.


    Så gentilt att du försöker kratta manegen åt din kollega, aka "Bull-jag-menade-såhär-fast-i-smyg". Att du kan vara regerings- eller åtminstone Löfven-kritisk när han julhandlar, råder det inga frågetecken om. Dock var det nytt att ni är så oeniga med MP och sedvanliga trådkompanjoner hur "klan" kan användas upprepat och sammansatt i massa negativa betydelser. Uppfriskande att ni så öppet går emot "klanmentaliteten", som du kallar det.
  • Sun 26 Sep 2021 10:48
    pyssel skrev 2021-09-26 10:33:57 följande:
    Så gentilt att du försöker kratta manegen åt din kollega, aka "Bull-jag-menade-såhär-fast-i-smyg". Att du kan vara regerings- eller åtminstone Löfven-kritisk när han julhandlar, råder det inga frågetecken om. Dock var det nytt att ni är så oeniga med MP och sedvanliga trådkompanjoner hur "klan" kan användas upprepat och sammansatt i massa negativa betydelser. Uppfriskande att ni så öppet går emot "klanmentaliteten", som du kallar det.
    Åh, men jag försökte bara vara snäll mot dig: Det finns inga miljöpartister som skriver i den här tråden och jag har inga kolleger på FL.

    Men vill du göra dig till kollega med hen som skådar socialdemokratiska partiarbetare och som brukade klocka hur lång tid det tog innan partihögkvarteret uppmärksammat hens inlägg och beordrat partiarbetarna att gå i svaromål - så inte mig emotGlad

    Fast trots kontroverserna oss emellan i pandemitråden så har jag högre tankar om din förmåga och verklighetsförankring.

  • Sun 26 Sep 2021 10:55
    Johnxy skrev 2021-09-25 13:46:03 följande:

    SVT är ett propagandaorgan för Mijlöpartiets klimatskrämsel.

    Ser numera endast nyheter på Swebbtv.


    Jo, det var SD-Swebbtvs Lars Bern som förordade avmaskningsmedel för hästar mot Corona.

    Problemet han råkar inte nämna är att för att uppnå den tveksamma effekten måste människor ta det verksamma ivermektin i sådana doser att det slår ut en häst.

    Stavas O S E R I Ö S T.

    Avrådan:
    www.lakemedelsverket.se/sv/nyheter/ema-avrader-fran-anvandning-av-ivermektin-mot-covid-19
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sun 26 Sep 2021 11:08
    Flash Gordon skrev 2021-09-26 05:53:35 följande:
    Det finns ju sittande ministrar också. Miljöminister Bolund verkar inte förstå att priset på el sätts på marginalen dvs den sist sålda kWh sätter priset på ALLA kWh

    twitter.com/palm_lina/status/1441654380025942...

    Blir förvånad över detta uttalande till DI, vet SR @bolund inte att elpriset sätts på marginalen, ff av gasen? Inte skulle investeringar i R12 påverkat elpriset uppåt i södra Sverige. Regeringens politik har lett till såväl ökade utsläpp som ohållbart höga elpriser.

    Jag fattar att man som ministern inte kan ha koll på varje detalj men grundläggande ekonomi för något som faller inom ens eget område borde vara självklart att kunna.
    Jag tror du och LP 'valde att fultolka för att kunna hö-hö-a ihop och känna sig duktiga och roliga' 

    alternativt kan det ju vara så att ni 'helt enkelt inte begriper vad som står där. Så fort det blir lite djupare resonemang, så fort det blir bildspråk där man måste tänka till en gång extra för att förstå vad som avses, då räcker inte dessa personer till.

    höhö Flash Solig
  • Sun 26 Sep 2021 11:16
    pyssel skrev 2021-09-26 10:33:57 följande:
    Så gentilt att du försöker kratta manegen åt din kollega, aka "Bull-jag-menade-såhär-fast-i-smyg". Att du kan vara regerings- eller åtminstone Löfven-kritisk när han julhandlar, råder det inga frågetecken om. Dock var det nytt att ni är så oeniga med MP och sedvanliga trådkompanjoner hur "klan" kan användas upprepat och sammansatt i massa negativa betydelser. Uppfriskande att ni så öppet går emot "klanmentaliteten", som du kallar det.
    Förmågan att kunna tänka i kategorier är kanske en av människans största förmågor, men om den inte samsas med tanken om vilken kategori som fungerar och inte fungerar leder det lätt till svart-vitt tänkande- som att de som inte är med är mot, att skribenter stödjer fel lag och inte har rätt klan-mentalitet . Där visar sig klan-mentaliteten på riktigt.
  • Sun 26 Sep 2021 11:26
    FDFMGA skrev 2021-09-26 10:48:35 följande:

    Åh, men jag försökte bara vara snäll mot dig: Det finns inga miljöpartister som skriver i den här tråden och jag har inga kolleger på FL.

    Men vill du göra dig till kollega med hen som skådar socialdemokratiska partiarbetare och som brukade klocka hur lång tid det tog innan partihögkvarteret uppmärksammat hens inlägg och beordrat partiarbetarna att gå i svaromål - så inte mig emot

    Fast trots kontroverserna oss emellan i pandemitråden så har jag högre tankar om din förmåga och verklighetsförankring.


    "Jag-menade-mannen" har visst smittat dig! Om det beror på haklappar, korrekt maskbärande, maskvägrande eller bristande hygien och avstånd är mindre viktigt.

    Jag tar dig på orden att det inte finns någon miljöpartist i tråden, jag har inte lusläst den, även om jag nu inte heller påstod att det skulle vara avgörande att vara miljöpartist för ställningstagandet för Stenevis och partiets missriktade välvilja.

    Men det var som sagt uppfriskande att se hur ni är ett par stycken som lite oväntat inte likställer ordet med "familj" utan fläskar på mot högerskribenter i klart häcklande ordalag om klaner. Kul när debatten inte följer väntat mönster
  • Sun 26 Sep 2021 11:30
    Padirac skrev 2021-09-26 11:16:48 följande:

    Förmågan att kunna tänka i kategorier är kanske en av människans största förmågor, men om den inte samsas med tanken om vilken kategori som fungerar och inte fungerar leder det lätt till svart-vitt tänkande- som att de som inte är med är mot, att skribenter stödjer fel lag och inte har rätt klan-mentalitet . Där visar sig klan-mentaliteten på riktigt.


    Jag tvivlar på att din tidigare kompanjon du hakade på i frågan håller med om de negativa innebörder du ger ordet "klan". Men jag konstaterar att även du kan svänga och överraska ibland!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?