• Anonym (Kaffedraken)

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Anonym (Kaffedraken)
    pyssel skrev 2021-09-26 11:30:40 följande:
    Jag tvivlar på att din tidigare kompanjon du hakade på i frågan håller med om de negativa innebörder du ger ordet "klan". Men jag konstaterar att även du kan svänga och överraska ibland!
    Du tror att klanmentalitet är olaglig och till och med brottslig och att alla klaner är kriminella per se?  Eller att jag tror det?   

    Om du tror att jag svängt så har du missat den bild jag oftast delar här på FL. Då förstår jag att du blir överraskad.

    Klaner som den konservativa yx-högern hittas i nedre vänstra hörnet där de samsas med Sverigedemokrater och deras svans och vurmare och annan alt.höger. I övre högra hörnet samlas de som yx-högern kallar 'vänsterliberala kulturmarxister' tillsammans med de som förespråkar liberala demokratier och politisk liberalism i olika former

  • Anonym (Kaffedraken)
    pyssel skrev 2021-09-26 11:26:41 följande:
    "Jag-menade-mannen" har visst smittat dig! Om det beror på haklappar, korrekt maskbärande, maskvägrande eller bristande hygien och avstånd är mindre viktigt.

    Jag tar dig på orden att det inte finns någon miljöpartist i tråden, jag har inte lusläst den, även om jag nu inte heller påstod att det skulle vara avgörande att vara miljöpartist för ställningstagandet för Stenevis och partiets missriktade välvilja.

    Men det var som sagt uppfriskande att se hur ni är ett par stycken som lite oväntat inte likställer ordet med "familj" utan fläskar på mot högerskribenter i klart häcklande ordalag om klaner. Kul när debatten inte följer väntat mönster smile1.gif
    Om observationerna inte stämmer med teorierna behöver teorierna omarbetas  
  • Anonym (Kaffedraken)
    FDFMGA skrev 2021-09-26 10:28:23 följande:

    Javisst, jag har inga tankar om vad Strandhäll läser.

    Vilka du inkluderar i ditt "ni" har jag heller ingen uppfattning om, mer än att jag noterat att flashbackhögerns krumelurer gärna använder pronomen som "vi och ni" i stället för "jag och du".

    Kan det vara så att det är vanligt att enskilda individer inom flashbackhögern identifierar sig som tillhörande en klan medan folk utanför klanen yxas till som tillhörande en annan klan, typ syltryggsklanen


    De som du själv inkluderade i ordet:
    FDFMGA skrev 2021-09-25 18:13:08 följande:

    Bara oss emellan så tror jag också att du utgår från att vi vänsterinriktade är lika osjälvständiga som flashbackhögern.


    Jag-svag har jag för mig att du kallar fenomenet i stycket ovan och för dina meningsmotståndares del.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Padirac skrev 2021-09-26 11:53:38 följande:

    Du tror att klanmentalitet är olaglig och till och med brottslig och att alla klaner är kriminella per se?  Eller att jag tror det?   

    Om du tror att jag svängt så har du missat den bild jag oftast delar här på FL. Då förstår jag att du blir överraskad.

    Klaner som den konservativa yx-högern hittas i nedre vänstra hörnet där de samsas med Sverigedemokrater och deras svans och vurmare och annan alt.höger. I övre högra hörnet samlas de som yx-högern kallar 'vänsterliberala kulturmarxister' tillsammans med de som förespråkar liberala demokratier och politisk liberalism i olika former


    Jag håller med om att fler Afrika-Islamska individer borde söka sig till värdekonservativa strömningar i västvärlden. Det är sen gammalt men då kom också många hit med blott västvärldens propagandabild med sig.

    Det hade förhindrar revor i både våra vänsterströmningar som hos delar av folket i fråga.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Digestive skrev 2021-09-26 12:13:28 följande:
    De som du själv inkluderade i ordet:
    FDFMGA skrev 2021-09-25 18:13:08 följande:

    Bara oss emellan så tror jag också att du utgår från att vi vänsterinriktade är lika osjälvständiga som flashbackhögern.


    Jag-svag har jag för mig att du kallar fenomenet i stycket ovan och för dina meningsmotståndares del.
    Nja, det där har du nog inte riktigt greppat.

    Man kan naturligtvis använda pronomet "vi" - som t ex i "Vi bostadsrättsinnehavare har ofta skyhöga lån".

    Det jag och vissa andra brukar anmärka på är når man så att säga gömmer sitt . jag bakom ett vi. Skulle jag skriva "Alla vi i tråden tycker att det du skriver har lika mycket substans som sockervadd" skulle det kunna vara ett exempel på en jagsvag formulering.

    Min gamla mormor hade många favorituttryck, två av dem var: "Vi sa svinskiten" och "Du och dina löss?" Hon hade inte mycket till övers för folk som inte vågade stå (ensamma) för sina åsikter.
  • Anonym (Kaffedraken)
    nihka skrev 2021-09-26 10:30:18 följande:

    Det var värst vad du tillskriver Arpi en massa han inte skrev och inbillar dig att någon kallades nazist. Jünger kallades inget för han nämndes inte ens.

    Arpi skrev att han höll med om att folk skulle huggas ner med yxa. Det finns hur mycket text som helst att citera, men han valde ut just dessa rader. 

    Och nödvärn är inte att tre personer hugger ner en person med yxa.

    Du menar som resten av SDs "bildspråk". Egentligen älskar SD invandring. Hahaha!


    Nu var det dock Arpi som antog att Jünger höll med i det som Arpi skrev och inte Arpi som höll med i något som Jünger skrev.

    Men visst kan man tillskriva saker och blanda runt tills det passar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    FDFMGA skrev 2021-09-26 10:18:55 följande:
    Trist att du upplever dig vara splittrad - men det kan förstås vara jobbigt att driva en enskild firma.

    Tillhör du dem som får en nostalgisk bullerbyflash när du tänker på klanens män och pojkar som tar till yxan för att försvara sig mot fienden - eller ser du det mer som en regressiv lek.
    Det är klart att det måste känns splittrande när man tror det finns ett likhetstecken mellan "kan vara" och "är alltid". Det svart-vita tänket omöjliggör såna tankar som sällan, ibland och ofta. Man är kvar med alltid och aldrig och verkligheten låter sig inte ringas in av den typen av kategoriskt tänk. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Digestive skrev 2021-09-26 12:38:57 följande:
    Jag håller med om att fler Afrika-Islamska individer borde söka sig till värdekonservativa strömningar i västvärlden. Det är sen gammalt men då kom också många hit med blott västvärldens propagandabild med sig.

    Det hade förhindrar revor i både våra vänsterströmningar som hos delar av folket i fråga.
    Vem håller du med om det?

    Vilken är väst-världens propagandabild av vad som du menar att många hade med sig?

    Vilka revor pratar du om?
  • Anonym (Kaffedraken)
    pyssel skrev 2021-09-26 11:26:41 följande:
    "Jag-menade-mannen" har visst smittat dig! Om det beror på haklappar, korrekt maskbärande, maskvägrande eller bristande hygien och avstånd är mindre viktigt.

    Jag tar dig på orden att det inte finns någon miljöpartist i tråden, jag har inte lusläst den, även om jag nu inte heller påstod att det skulle vara avgörande att vara miljöpartist för ställningstagandet för Stenevis och partiets missriktade välvilja.

    Men det var som sagt uppfriskande att se hur ni är ett par stycken som lite oväntat inte likställer ordet med "familj" utan fläskar på mot högerskribenter i klart häcklande ordalag om klaner. Kul när debatten inte följer väntat mönster
    Nej, jag är immun.

    Däremot verkat inte alla miljöpartister vara immuna mot hot. För ett antal år sen fanns det faktiskt en miljöpartist som brukade skriva i de politiska trådarna. Långa resonerande inlägg, aldrig otrevlig eller försmädlig. Det retade naturligtvis gallfeber på somliga, så hans verkliga identitet blev avslöjad och han och hans familj fick ta emot hot i verkliga livet.

    Det är många år sen han skrev något på FL.

    Så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva i Slakthus 5.
  • Anonym (Kaffedraken)
    nihka skrev 2021-09-26 12:47:55 följande:
    Det är klart att det måste känns splittrande när man tror det finns ett likhetstecken mellan "kan vara" och "är alltid". Det svart-vita tänket omöjliggör såna tankar som sällan, ibland och ofta. Man är kvar med alltid och aldrig och verkligheten låter sig inte ringas in av den typen av kategoriskt tänk. 
    Ja, jag undrar hur det skulle vara att diskutera med en identisk kopia av en själv.

    Mördande tråkigt, skulle jag tro.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?