• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Ginsinggeng
    Padirac skrev 2021-10-23 14:28:21 följande:
    Det är ju enligt en del av de bruna här på FL odemokratiskt att de som inte vill ha demokrati med opolitiskt tillsatta  tjänstemän inte får ta över alla tjänster med sina politiskt tillsatta tjänstemän.  Polen och Ungern verkar vara förebilden...

    Utbildning och kompetens är för brunhögern politiserad, då utbildning och kompetens idag är styrd av den 'vänsterliberala kulturmaxismen'
    Polen har fakitskt bättre bättre skydd för rättstaten än Sverige. Tycker du det är dåligt att länder skyddar sin demokrati? Är du emot demokrati?

    sverigesradio.se/artikel/expert-polen-har-starkare-skydd-av-rattsstaten-an-sverige
  • Ginsinggeng
    Padirac skrev 2021-10-23 11:40:56 följande:
    Tror du att åklagaren/åklagarna som beslutat att upphäva anhållningarna är en del av regeringen? Tomte

    "Åklagare har beslutat att försätta två av de tre IS-kvinnor som återvände till Sverige i torsdags på fri fot. Förundersökningen om krigsförbrytelser pågår fortfarande men det finns enligt åklagarna inte skäl till att hålla dem frihetsberövade.

    För de två kvinnor som nu försätts på fri fot pågår förundersökningarna fortfarande. Men det finns inte skäl att de ska vara frihetsberövade, enligt kammaråklagarna Reena Devgun och Hanna Lemoine vid Riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet.


    För den tredje kvinnan som anhållits har åklagaren tid till på söndag klockan 12 på sig att ta ställning till en eventuell häktningsbegäran.


    Kvinnorna anlände till Arlanda i torsdags efter att ha utvisats av det kurdiska självstyret i Norra Syrien."


    Oj oj IS försvarsadovokat har talat igen 
  • Padirac
    Ginsinggeng skrev 2021-10-23 19:37:49 följande:
    Nej du vurmar för IS.Trodde det var ganska uppenbart men tydligen är din läsförståelse sämmre än vad jag trodde
    Ahh. det är IS du hittat att jag vurmar för... 

    ta mig tusan - min text är ju full av vurmande för IS - det ser jag ju själv här och nu så fort jag tittar med mina man-glasögon jag är nöjd med 

     
    Padirac skrev 2021-10-23 18:26:11 följande:
    Det är att 'inte göra skillnad på' som 'är på gott och ont'.

    Jag tror inte att du skulle klara SDs språkkrav för att räknas in i den 'svenska' kohorten - på gott och ont så kan du inte utvisas - om inte SD får bestämma alltså - för då är det andra regler som ska gälla

    Vem har sagt att IS är goda annat än att du lägger påståendet i andras mun?  
    Padirac skrev 2021-10-23 18:47:05 följande:
    Kan du förklara vilken tolkningsmall du använder för att dra de slutsaser som leder dig till att ställa frågor med de primisser som dina frågor bygger på?

    Jag ger ett till exempel på hur  'på gott och ont' används :

    Jag tycker det är dåligt att endel av SDs vänner inte begriper tillräckligt mycket för att kunna läsa och förstå text -men på gott och ont får de delta i samhället på samma villkor som alla andra.
    Padirac skrev 2021-10-23 18:55:05 följande:
    Nu funkar inte Sverige så som SDs vänner inbillar sig  - inget parti har rullat ut någon röd matta för någon.  Däremot möttes ett antal utvisade svenka medborgare av polisen och andra myndighter och de omhändertogs tillfälligt för utredning om de skulle kunna åtalas för brott och kanske omhändertogs också direkt de barn som personerna hade med sig.

    Men du kanske tänker att just detta är 'den röda mattan' och att ett parti var ansvarigt för detta - en nyhet som du kan dela bland vänner och liktroende är att det inte är partier som verkställer myndigheternas arbetsuppgifter, det är myndigehterna som agerar utifrån lagar som riksdagen röstat fram

    Jo, jag vet att SDs vänner tror att SD kommer att få agera med presidentlik exekutiv makt när SD tagit makten över regering, riksdag, departement och myndigheter , men det är en villfarelse  - om nu inte SD kommer att genomföra en statskupp förståss, SDs vänner pratat ju ibland om inbördeskrig och att avrätta de folkvalda politikerna...  men det där är ju bara sagor och fantasier.
    Padirac skrev 2021-10-23 19:01:09 följande:
    Nu var det inte stavningen som jag pekade på som bristfällig - utan läsförståelsen, om det nu inte var så att alla ord i meningen skulle ha ersatts av helt andra ord och givit svaret en helt annan innebörd - så kan det ju för all del vara.  vad vet jag.

    kanske är texten jag skrivit här felstavad och rättstavad skulle den sett ut så här smile1.gif Om det nu inte var ett test eller en text jag inte försökte stava rätt {#emotions_dlg.flower}

    "Väderrapporten för sjöfarande 23.10.2021 kl. 19 Varning för hård vind: Norra Östersjön

    Nordlig till nordvästlig vind till en början 14 m/s.


    Meddelande för båtförare: Ålands hav, Bottenhavet och Kvarken

    Sydlig till sydvästlig vind från eftermiddagen 12 m/s.


    Finska viken

    Nordlig till nordvästlig vind till en början 11 m/s.


    Varning för sjögång: På norra Östersjön förekommer till en början måttlig sjögång, där den signifikanta våghöjden överstiger 2,5 meter.

    En högtrycksrygg förstärks över Finland i natt."


    Padirac skrev 2021-10-23 19:20:07 följande:
    Så kritik mot SDs vänners bristande verklighetsuppfattning ( eller om det nu var stavning som du vill påskina)  om att partier rullar ut röda mattor när det är myndigheter som sköter sina uppgifter enligt de lagar som de verkar under är att försvara terrorgrupper?

    Jag har faktiskt bara hört likande resonemang av två tidigare personer - en är när Trump på allvar (nåja, han verkar ju lite skruvad med vad som är sant eller inte sant) påstår att Obana och Clinton ar grundare av IS i bokstavlig betydelse, den andra är när den på FL ökände "'man och (miss)nöjd' m.fl. nick" påstår att denna är orättvist behandlad för att denna har mindre pengar till sig själv än två personer som tillsammans har lika mycket som den missnöjda mannen har, att denne är sambo med sin tonåriga dotter, att 100% är 125, 150 och 175%  och att mer 105 % av väljarna aannser att migration/kriminalitet är vikigaste frågan.

    Men för all del - utveckla göra ditt resonemang om hur terrorgrupper försvaras i inläggen du refererar till -det kan bli intressant.
    Padirac skrev 2021-10-23 19:22:45 följande:
    det där har du kommit fram till 'underförstått'?

    smile2.gif
    Padirac skrev 2021-10-23 19:25:10 följande:
    Ok. du hittar inga premisser för dina påståenden, men anser att påpeka på en grav missuppfattning i din framställan är att försvara 'dom'

    På vilket sätt försvarar jag 'dom' - menar du?
    Padirac skrev 2021-10-23 19:29:20 följande:
    Jag tror mig förstå  - du har noterat att jag kritiserar SD och då försvarar jag IS

    Mycket skärpt iakttagelse Solig

    Här kommer ytterligare ett försvar för någonting, men det är felstavat - kan du hitta vad jag försvarar?

    Väderrapporten för sjöfarande 23.10.2021 kl. 19 Varning för hård vind: Norra Östersjön

    Nordlig till nordvästlig vind till en början 14 m/s.


    Meddelande för båtförare: Ålands hav, Bottenhavet och Kvarken

    Sydlig till sydvästlig vind från eftermiddagen 12 m/s.


    Finska viken

    Nordlig till nordvästlig vind till en början 11 m/s.


    Varning för sjögång: På norra Östersjön förekommer till en början måttlig sjögång, där den signifikanta våghöjden överstiger 2,5 meter.

    En högtrycksrygg förstärks över Finland i natt.




    Skärp dig nu och förklara varför en rättning av ditt påstående som blandar ihop partier med myndigheter och helt och hållet bortser från svensk förvaltnings organisation leder till att du 'tror' att någon dympatiserar med 'dom' ( som tydligen är IS)





  • Padirac
    Ginsinggeng skrev 2021-10-23 19:43:43 följande:
    Polen har fakitskt bättre bättre skydd för rättstaten än Sverige. Tycker du det är dåligt att länder skyddar sin demokrati? Är du emot demokrati?

    sverigesradio.se/artikel/expert-polen-har-sta...
    Det utreds hur den Svenska rättstaten skall skyddas - jag förstår det som att frågan aktualiserades när det illiberla bruna partiet SD fick ett omfattande stöd i riksdagsvalet.   Om man tittar på hur Sd agerar och agerat i de kommuner där de har inflytande så har de brutit mot fler lagar gällande personliga fri och rättigheter, i riksdagen har de också försökt få infytande över delar som politikens arm inte skall nå...

    Jag hoppas verkligen att skyddet för den svenska demokratin kan stärkas innan SD lyckats sänka Sverige till Polens och Ungerns bristande demokrati - det skulle alltså kunna gå väldigt fort om illiberala och brunapartier fick för mycket makt i Sveriges riksdag.

    en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

    3  Sweden Full democracy

    50  Poland Flawed democracy

    55  Hungary Flawed democracy
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-10-23 17:33:51 följande:
    Ahh. du ville inte riktigt hänga med på att det eviga pratet från SDs vänner och 'Man & Nöjd' i synnerhet är att alla som inte håller med dem är avlönade sossar?  Själv tycker jag att du varit flitig i att plocka upp, svälja och sprida SDs vänners korridor-snack, men det haf jag sagt tidigare så det är inget nytt.
    Nej, det är bara dina fördomar som har tagit över rodret igen.

    Jag förundras av människor som knyter näven mot rasism samtidigt som de tillåter sig själva att bära på mängder av fördomar på annat håll. Som om det förkastliga bara finns i temat.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-23 20:36:01 följande:
    Nej, det är bara dina fördomar som har tagit över rodret igen.

    Jag förundras av människor som knyter näven mot rasism samtidigt som de tillåter sig själva att bära på mängder av fördomar på annat håll. Som om det förkastliga bara finns i temat.
    Ja, vi är bara människor och tillskriver gärna andra grupper egenskaper
    Digestive skrev 2021-10-23 16:40:33 följande:
    Medan en del av den socialdemokratiska floran kantar sin helg med Familjeliv och översitteri.
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-10-23 20:46:19 följande:
    Ja, vi är bara människor och tillskriver gärna andra grupper egenskaper
    Digestive skrev 2021-10-23 16:40:33 följande:
    Medan en del av den socialdemokratiska floran kantar sin helg med Familjeliv och översitteri.
    Nu skrev dock den tilltalade socialdemokraten ett inlägg kantat av översitteri:
    FDFMGA skrev 2021-10-23 16:08:56 följande:
    Haha, jag jobbade med rekrytering tidigare.

    Jag betvivlar att mer än någon enstaka av SD-vurmarna här på FL är rekryteringsbar ens till de enklaste arbeten.
    Vi har gått igenom det här tidigare: det är skillnad på att kalla en spade för en spade och på att anta att något är en spade. Du gjorde det senare och antog att jag tyckte och tänkte som dem du pekade ut, medan jag kallade översitteri för översitteri.

    Men det kanske inte är översitteri enligt dig? Eller är möjligtvis FDFMGA en socialdemokratisk grupp enligt dig?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-10-23 21:46:00 följande:
     Eller är möjligtvis FDFMGA en socialdemokratisk grupp enligt dig?
    Tackar allra ödmjukast.

    Törs jag hoppas på en lika underhållande stund som när du med cirklar bevisade att 100 är 125.

    Har du riktigt många cirklar på lut så kan jag bli riktigt mångaSkrattande
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-10-23 23:21:31 följande:
    Tackar allra ödmjukast.

    Törs jag hoppas på en lika underhållande stund som när du med cirklar bevisade att 100 är 125.

    Har du riktigt många cirklar på lut så kan jag bli riktigt mångaSkrattande
    Du får i sådant fall tacka Padirac.

    Håll ordning på storheterna.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-10-23 23:43:40 följande:
    Du får i sådant fall tacka Padirac.

    Håll ordning på storheterna.
    Aha, jag får väl skaffa glasögon - för mig ser det ut som jag citerade Digestive, inte Padirac, i mitt förra inlägg.

    Hursomhelst var det beklagligt att du inte ville bevisa matematiskt att jag är många. Ingen kan som du göra alternativ matematik av språkligt fluff.

    Originellt och mycket roande, till skillnad från till exempel påståenden om att sossar älskar IS, där man bara får sina fördomar om yxhögerns fattningsförmåga bekräftade.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?