• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-01-22 18:22:53 följande:
    Är det inte så att de stödjer valfriheten att välja aktuell skola och dess skolsystem i fråga?

    Ingen förälder tvingas till att placera sina barn i Engelska Skolan eller i en skola som de finner olämplig.

    Att enskilda skolor behandlar tjejer illa och beskär deras frihet är inte en fråga om valfrihet vid val av skola utan är lika illa oavsett vilken skola det handlar om. Att Engelska skolan agerar klädpoliser är en typ av hederskultur som bör bekämpas.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-01-22 18:41:14 följande:

    Att enskilda skolor behandlar tjejer illa och beskär deras frihet är inte en fråga om valfrihet vid val av skola utan är lika illa oavsett vilken skola det handlar om. Att Engelska skolan agerar klädpoliser är en typ av hederskultur som bör bekämpas.


    Ingen är fri att klä sig hur som helt i vilka lokaler som helst. Alla är dock fria att vistas i dessa lokaler som det behagar dem och ingen av dessa lokaler är på något vis nödvändiga att vistas i.

    Konsekvenser av tvång/en minskad valfrihet kan bli långt mycket värre på sina håll än att inte få visa nakna ben i Engelska Skolan.
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-01-22 19:05:56 följande:
    Ingen är fri att klä sig hur som helt i vilka lokaler som helst. Alla är dock fria att vistas i dessa lokaler som det behagar dem och ingen av dessa lokaler är på något vis nödvändiga att vistas i.

    Konsekvenser av tvång/en minskad valfrihet kan bli långt mycket värre på sina håll än att inte få visa nakna ben i Engelska Skolan.
    Hm du försvarar alltså klädpoliser. Jag trodde mest det var högerextremister och andra fundamentalister som gillade sådant.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-01-22 20:24:49 följande:
    Hm du försvarar alltså klädpoliser. Jag trodde mest det var högerextremister och andra fundamentalister som gillade sådant.
    Inte alls utan som insinuerat valfrihet.

    Jag trodde mest det var vänsterextremister och andra fundamentalister som fått för sig att det är viktigare för kvinnor att visa benen än att välja skola.
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-01-22 20:38:15 följande:
    Inte alls utan som insinuerat valfrihet.

    Jag trodde mest det var vänsterextremister och andra fundamentalister som fått för sig att det är viktigare för kvinnor att visa benen än att välja skola.
    Så i ditt Sverige är det ok med lärare som agerar klädpoliser och mäter flickornas kjol-längder. Det är ju i själva verket motsatsen till valfrihet.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-01-22 20:47:00 följande:
    Så i ditt Sverige är det ok med lärare som agerar klädpoliser och mäter flickornas kjol-längder. Det är ju i själva verket motsatsen till valfrihet.
    Nej, varför jag personligen skulle välja bort en sådan skola åt min dotter. Min dotters egen önskan väger dock tyngst.

    Är det i ditt Sverige ok för kvinnor att välja Engelska Skolan?
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-01-22 21:04:54 följande:
    Nej, varför jag personligen skulle välja bort en sådan skola åt min dotter. Min dotters egen önskan väger dock tyngst.

    Är det i ditt Sverige ok för kvinnor att välja Engelska Skolan?
    Elever får välja vilka skolor de vill men det innebär inte att det ska vara tillåtet med klädpoliser som mäter flickornas kjollängder. 

    Det kommer bli den blåbruna alliansen fall att man stödjer denna typ av hederskultur som tillämpas i vissa friskolor.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-01-22 21:19:59 följande:
    Elever får välja vilka skolor de vill men det innebär inte att det ska vara tillåtet med klädpoliser som mäter flickornas kjollängder. 

    Det kommer bli den blåbruna alliansen fall att man stödjer denna typ av hederskultur som tillämpas i vissa friskolor.
    Det vill säga att skolor, som är valfria, ska få ha diverse uniformskrav men ingen kontroll över att kraven uppfylls. Det låter inte riktigt genomtänkt.

    Nja, men det finns nog en hel del som har tröttnat på vänsterns slappa tolkningar av begreppet hederskultur. Är det för att skydda kvinnors och mäns heder som Engelska Skolan har uniformskrav?
  • Rataxes

    Socialdemokraterna vår första tanken.


    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?