• Äldre 21 Mar 14:27
    1456840 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456840

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sun 23 Jan 2022 20:01
    KillBill skrev 2022-01-23 10:52:24 följande:

    Jag antar att du är orolig för det brunblå blockets politik? Det enda parti som förespråkar assimilering är ju Sverigedemokraterna d.v.s Moderaterna och Kristdemokraternas tänkta regeringsunderlag.

    Det är självklart samma drivkrafter som får vissa friskolor att ställa krav på unga flickors klädsel som de idéer om assimilering som Sverigedemokraterna har. Det handlar om intolerans.


     


    Nja, högerblocket är inte särskilt intressant i dagens läge. Ska rösten högerut så röstar jag hellre på MED för framtida ruljangs i riksdagen men M är inte helt uteslutet.

    Hade du eller hade du inte problem med kulturella uttryck som krav på könsseparation, krav på att kvinnor täcker sitt hår samt krav på att kvinnan underställer sig mannen? You can't have it both ways och att motverka sådant här innebär givetvis assimilering på sina håll.

    Engelska Skolan har motsvarande regler för shorts och byxor (det vill säga för plagg som oftare berör män). Gränsen tycks gå vid synliga underkläder och underkläder blir gärna synliga med allt för hängiga byxor och med allt för korta kjolar.

    Prova själv att stå upp, hänga ner med dina armar och knyt händerna mot dina sidor - kjollängden som Engelska Skolan finner olämplig i skolmiljön är alltså kjolar som slutar över dina knogar nu.
  • Sun 23 Jan 2022 21:11
    Digestive skrev 2022-01-23 20:28:42 följande:
    Kvinnokroppen är betydligt mer sexualiserad i vår kultur än manskroppen vilket givetvis bidrar till samhällsnormer som uttrycks genom kvinnors kläder.

    Men det är klart att man ska dra sitt strå till den stacken om det ger lite medvind under ett valår.

    Här har du ett exempel på en kjol som tycks sluta strax under modellens knogar, antagligen ett gränsfall, men kortare kjolar än det här går du alltså i bräschen för?
    Är du allvarlig nu eller skämtar du?  Du använder alltså en bild från "Evas underkläder" som exempel..

    Det situationer som jag pratar om handlar inte om att flickor på Engelska skolan går omkring i underkläder och det vet du. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sun 23 Jan 2022 21:15
    Digestive skrev 2022-01-23 20:01:08 följande:
    Nja, högerblocket är inte särskilt intressant i dagens läge. Ska rösten högerut så röstar jag hellre på MED för framtida ruljangs i riksdagen men M är inte helt uteslutet.

    Hade du eller hade du inte problem med kulturella uttryck som krav på könsseparation, krav på att kvinnor täcker sitt hår samt krav på att kvinnan underställer sig mannen? You can't have it both ways och att motverka sådant här innebär givetvis assimilering på sina håll.

    Engelska Skolan har motsvarande regler för shorts och byxor (det vill säga för plagg som oftare berör män). Gränsen tycks gå vid synliga underkläder och underkläder blir gärna synliga med allt för hängiga byxor och med allt för korta kjolar.

    Prova själv att stå upp, hänga ner med dina armar och knyt händerna mot dina sidor - kjollängden som Engelska Skolan finner olämplig i skolmiljön är alltså kjolar som slutar över dina knogar nu.

    De finns ett missförstånd här. Jag pratar om elevens frihet inte om skolans frihet som du verkar prata om.  Den svenska grundskolan ska vara öppen för alla elever och får inte utesluta elever på grund av religion klädstil etc.  Gör en skola det som i exemplet med Engelska skolan så bryter man mot skollagen. 


    Här har du några exempel på vad tjejer på engelska skolan får uppleva.  Det liknar den typ av hederskultur som som vissa tjejer utsätts för. Ska tjejer inte ens få vara sig själv i skolan?

    www.expressen.se/nyheter/eleven-pa-engelska--skolan-rektorn-ljuger/


    ?Det är en riktigt äcklig känsla. Speciellt när en manlig lärare ser mitt bh-band och påpekar det eller säger att min kjol är för kort, säger hon till Aftonbladet?


    ?En annan ung tjej, som gått på en IES-skola i Stockholmsområdet berättar för tidningen att eleverna på hennes skola blev utskällda om de visade axlarna?


    ?Tillsägelser på grund av synliga bh-band vittnar även flickan som Expressen talat med om?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sun 23 Jan 2022 21:59
    +1
    KillBill skrev 2022-01-23 21:11:50 följande:
    Är du allvarlig nu eller skämtar du?  Du använder alltså en bild från "Evas underkläder" som exempel..

    Det situationer som jag pratar om handlar inte om att flickor på Engelska skolan går omkring i underkläder och det vet du. 
    Att du kallar kjolen på bilden för underkläder säger ändå tillräckligt.

    Och att diskutera kjolrestriktioner med folk som inte vet vad en kjol är känns lite meningslöst i allmänhet.
  • Sun 23 Jan 2022 21:59

    Man kan ju fråga sig varför socialdemokraterna argumenterar så hårt för att kunna få se småflickors trosor under korta, korta  kjolar.


    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
  • Sun 23 Jan 2022 22:19
    Digestive skrev 2022-01-23 21:59:14 följande:
    Att du kallar kjolen på bilden för underkläder säger ändå tillräckligt.

    Och att diskutera kjolrestriktioner med folk som inte vet vad en kjol är känns lite meningslöst i allmänhet.
    Kom in i matchen.. vi pratar om klädpoliser på engelska skolan och du argumenter med bilder från en butik som säljer underkläder för vuxna?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sun 23 Jan 2022 22:34
    -1

    Peak gubbsjuka när vuxna män i en diskussion om klädpoliser på grundskolor börjar posta bilder från en sida med lättklädda kvinnor..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sun 23 Jan 2022 22:40

    Jag sätter mig på läktaren då KillBill har bestämt sig för att enbart sparka självmål.

  • Sun 23 Jan 2022 22:50
    Digestive skrev 2022-01-23 22:40:36 följande:

    Jag sätter mig på läktaren då KillBill har bestämt sig för att enbart sparka självmål.


    hade jag publicerat den typen av bilder  en tråd om grundskolor hade jag också satt mig på läktaren..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sun 23 Jan 2022 23:08
    KillBill skrev 2022-01-23 22:50:10 följande:
    hade jag publicerat den typen av bilder  en tråd om grundskolor hade jag också satt mig på läktaren..
    Det är dessa kjollängder det handlar om - vad du själv kallar för underkläder och förknippar med gubbsjuka.

    Och mycket riktigt så får man söka sig till butiker för underkläder och till erotikshopar för att hitta aktuella kjollängder.

    Återkom när du har tänkt längre än näsan räcker.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?