• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • mari123

    Det "hemska" som hänt mig är att jag insett att jag är äldre än alla politiker. Jag måste förhålla mig till det och liksom "lita" på de som är födda i en helt annan tid än jag! ALLA som har turen att få leva rätt länge kommer drabbas av det en dag och vad man gör av det måste man själv komma på. 

  • nihka
    Rataxes skrev 2022-03-16 08:00:17 följande:

    Propagandamaskinen Aftonlatrinen går för fullt

    "Vinner"...

    Det är ju för helvete våra egna pengar!


    Nej, det är inte dina pengar. Det ingår att betala skatt när man tjänar pengar. Annars kan du ge dig härifrån och leva på en öde ö. Det finns inte ett enda land i hela världen där man inte betalar skatt.

    När du godhetsknarkar är vi andra med och betalar genom skattesedeln för dina godhetsknarkarprojekt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-18 07:35:04 följande:
    De tre blå-gula partierna + Liberalerna + V går ihop och sänker bränslepriset med fem kronor per liter

    twitter.com/moderaterna/status/1504426267826925572

    Moderaternas förslag om en sänkning av drivmedelspriserna blir verklighet. Nu har KD, L, SD och V ställt sig bakom vårt förslag om att sänka bränslepriset med 5 kronor/liter vid pump. Det är bra för Sverige och bra för människors plånböcker.

    En avsevärt mer rimlig nivå än regeringens 1:30 i några månader just innan valet.
    Du menar förstås de brunblåa partierna. Internet glömmer inte.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-18 10:43:05 följande:
    Ja, både en FN-post och SIPRI-ordförande fick han. FN-poster köper ju varje land, rakt av och nåt ska han väl ha att göra ...

    Göran Persson fick ju ordförandeposten i LKAB av Partiet så då kan väl Löfven få SIPRI och FN

    We have been naive" är frasen han måste memorera.
    We have been godhetsknarkare är frasen din polaren Pär måste memorera.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill

    När fascisterna fått makten över kommuner har vi fått se kommunanställda trakasseras. Nu går Sverigedemokraterna ut och bekräftar att vi kommer få se samma sak inom statlig förvaltning. Rösta inte på SD.


    www.lararen.se/nyheter/senaste-nytt/sju-fack-protesterar-i-horby-kommunledningen-anklagad-for-krankningar

    twitter.com/bjornsoder/status/1504707762864939014

    #moderaternas_regeringsunderlag
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    FDFMGA skrev 2022-03-18 17:59:07 följande:
    Det går bra för S nu - högsta stödet på åtta år, 32,8 procent.

    Dessutom minskar alla de tre småpartierna, KD, L och MPSolig

    Det verkar som få om ens någon - utom möjligen mammorna - har tagit del av eller fäst något avseende vid pojkrumshögerns iakttagelser - som att S planerar att införa diktaturSkrattandewww.svd.se/efter-invasionen--hogsta-stodet-fo...

    Jag hade hoppats på KD och MP försvann, låter mer troligt det blir L och MP.
    Tänk om bara inte MP hade övergett sin grundfråga, så kanske de hade varit betydligt större.

    Dom projicerar bara sina egna önskningar om diktatur, men visst var den tråden komiskt om COVID-19 lagarna som var Löfvens sätt att bli diktator, sen kom facit och alla inser det existerade inte ens nått alls.
    Det berättar väldigt mycket om de som upprepar sånt trams, och kanske man ska ställa sig en fråga om man verkligen tillhör ett partis om håller på så.
    Och förtroende för regering är ju hopplöst svårt att inte ha och med tanke på överdödligheten hamnade 3:e sist i Europa.


    KillBill skrev 2022-03-19 10:43:47 följande:

    När fascisterna fått makten över kommuner har vi fått se kommunanställda trakasseras. Nu går Sverigedemokraterna ut och bekräftar att vi kommer få se samma sak inom statlig förvaltning. Rösta inte på SD.


    www.lararen.se/nyheter/senaste-nytt/sju-fack-...

    twitter.com/bjornsoder/status/150470776286493...

    #moderaternas_regeringsunderlag

    Det är en hint om vad komma skall och deras önskan att förbigå lagar och förordningar och genom dessa saker de gör nu redan i kommunerna.


     


    Fick dom till slut läsa diarieföringen?
    För det var dom väldigt rädda för tydligen, vilket är hopplöst omöjligt att förstå.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill

    Nu ansluter Finlands president Sauli Niinistö sig till Sveriges statsminister Magdalena Anderssons linje och konstaterar att ansökan om medlemskap i Nato skulle medföra en risk för en eskalering av situationen i Europa.


    I förrgår kunde vi läsa om att Ulf Kristersson, om han blir statsminister, kommer lämna in en Natoansökan oavsett den europeiska säkerhetsläget, oavsett hur liten majoritet i Sveriges riksdag som stödjer ett Natomedlemskap och avsett om Finland samtidigt skulle söka om Natomedlemskap.


    Jag är själv inne på att ett Natomedlemskap kan vara rätt för Sverige men Ulf Kristersson visar med all tydlighet att har inte är tillräckligt ansvarstagande för att vara lämplig att leda landet.


    https://www.ft.com/content/e636c759-aad7-4ee1-b245-f3575dd5ce73?sharetype=blocked


    https://www.svd.se/kristersson-sverige-maste-ga-med-i-nato-sa-fort-som-mojligt


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-03-20 11:01:37 följande:

    Nu ansluter Finlands president Sauli Niinistö sig till Sveriges statsminister Magdalena Anderssons linje och konstaterar att ansökan om medlemskap i Nato skulle medföra en risk för en eskalering av situationen i Europa.


    I förrgår kunde vi läsa om att Ulf Kristersson, om han blir statsminister, kommer lämna in en Natoansökan oavsett den europeiska säkerhetsläget, oavsett hur liten majoritet i Sveriges riksdag som stödjer ett Natomedlemskap och avsett om Finland samtidigt skulle söka om Natomedlemskap.


    Jag är själv inne på att ett Natomedlemskap kan vara rätt för Sverige men Ulf Kristersson visar med all tydlighet att har inte är tillräckligt ansvarstagande för att vara lämplig att leda landet.


    https://www.ft.com/content/e636c759-aad7-4ee1-b245-f3575dd5ce73?sharetype=blocked


    https://www.svd.se/kristersson-sverige-maste-ga-med-i-nato-sa-fort-som-mojligt


    Om han får möjlighet att bilda regering efter valet kommer en sådan att lämna in en ansökan om medlemskap, så länge det finns en majoritet i riksdagen.

    Ur källan du länkar till. Gissar på att samma lyhördhet gäller Finland.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?