• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-03-22 23:23:39 följande:
    Så den sarkastiska tonen i bilden är riktad mot vad?  Jag frågar dig? Igen.

    Enligt min mening är det så att du ärligt menar vad den sarkastiska tonen förmedlar eller att du inte menar vad den sarkastiska tonen förmedlar i någon sorts dubbelsarkasm eller att du inte vet att vad en sarkasm är eller att du enligt din egen uppfattning inte vet vad som är fel i den sarkastiska tonen i bilden?

    Du kan ju för all del mena någonting helt annat på samma sätt som 'däremellan' getts en helt ny mening tidigare.

    Så vad är bilden sarkastisk mot enligt din ursprungliga intention med bilden? 

    Bilden finns tydligen i någon sorts meme-generator, har du själv kommit på texten eller är den från typ fox-reporterns kretsar?
    Bilden driver med sina egna påståenden och är riktad till dem som känner igen sig i det senare påståendet.

    Ditt minne är dåligt. Vi använde båda två SAOLs definition av begreppet däremellan när det begav sig. Utgår du från 100% när du räknar på mängder så är det inget problem att förstå vad däremellan består utav i det aktuella fallet. Prova.

    Från en kryptokanal i Twitch.

    Vad är felaktigheterna som du anmärker på i bildkommentaren? - om du nu tänker svara på frågan.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-03-22 23:32:24 följande:
    Så du menar med den sarkastiska bilden att det finns människor som tror att energipriset i januari steg pga att Putin invaderade Ukraina i slutet av februari? 

    Vilka skulle det vara förutom reportern jag länkade till.. 

    Det är alltså verkligen så att memen är lika dum i huvudet som fox-reportern..
    Självklart finns det folk som tror det. Det finns en anledning till att texten är på engelska och att jag fann den i internationella kanaler.

    Det kanske kommer som en nyhet för dig men hela världens befolkning är inte insatt i Europas energihandel.

    Bilder kan fortfarande inte läsa.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-03-22 23:32:24 följande:
    Så du menar med den sarkastiska bilden att det finns människor som tror att energipriset i januari steg pga att Putin invaderade Ukraina i slutet av februari? 

    Vilka skulle det vara förutom reportern jag länkade till.. 

    Det är alltså verkligen så att memen är lika dum i huvudet som fox-reportern..
    Aha, du spelade dum. Det finns gott om folk i världen som tror att Europas höga energipriser kan kopplas till Putins invasionskrig allena.
  • klyban
    Padirac skrev 2022-03-22 22:04:27 följande:
    Vem eller vad är du sarkastisk mot då?

    Det som inte förstår vad som påverkar energipriserna eller den som förstår vad som påverkar energipriserna?

    Vilka menar du hör till första respektive andra gruppen? Vilken grupp hör du till?

    Vilken grupp hör fox-reportern till enligt din mening?

    Jag förstår inte heller, finns ingen logik i den bilden alls och annat än vad vi alla tror.
    Kan det var smygkredd för putin?
    Och att putin inte alls har gjort det värre än det var genom jäma Ukraina med marken?


    Padirac skrev 2022-03-22 22:06:03 följande:
    Så är bilden en sarkasm eller inte en sarkasm? Mot vad eller mot vem?

    Det är ingen som vet, men nått är skumt när svar inte ges på den.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-03-22 23:38:29 följande:
    Bilden driver med sina egna påståenden och är riktad till dem som känner igen sig i det senare påståendet.

    Ditt minne är dåligt. Vi använde båda två SAOLs definition av begreppet däremellan när det begav sig. Utgår du från 100% när du räknar på mängder så är det inget problem att förstå vad däremellan består utav i det aktuella fallet. Prova.

    Från en kryptokanal i Twitch.

    Vad är felaktigheterna som du anmärker på i bildkommentaren? - om du nu tänker svara på frågan.

    Det är faktiskt intressant att du inte svarar på frågorna utan undviker dom.


     


    Och jag msåte nog tillstå och säga det är omöjligt veta ditt syfte med bilderna och med tanke på att det aldrig kommer.


     


    Sure lite antydningar om att det inte skulle vara putins fel med energin, och vad det ska ge oss vet ingen.
    Och det enda man hör där är en stöd för putin och att putin inte har nått med det som skett nu, genom lägga allt på andra problem.


     


    Och en annan sak, verkar vi tro att putin allena står för allt om energipriser, för det kan du knappast inbilla dig.
    Jag finner memet ett stöd till trumpen, och när du inte svarar så funderar jag bara på en enda sak, och varför gör du inte det.
    Och ta upp människor som inte fattar bättre, vad ska det ge dig här och när killbill och Padirac ger dig fakta om saker och ting.
    Det är som du inte vill lyssna på dom, och ursäkten är att det finns någon någonstans som inte förstår energifrågan det allra minsta, vad skulle syftet med att dra upp dom för och här?
    För det har ju aldrig varit på tapeten, vi vet att det är putin är skyldig till det som sker nu med energin pga utrensningen av Ukrainare.
    Och bilden är till stöd för putin som enda går att se i detta läge.


     


    Eller så får du formulera om dig, för nu blir det bara mer och mer galet för var inlägg du skriver i att slingra dig ifrån att det faktiskt ser ut som ett putinstöd och att han inte skulle ha nått med vad som sker idag och den nya situationen med en utrensning av människor och raderande av städer.
    Eller är det så enkelt du inte förstår folk pratar om det som nu är med putin?
    För det skulle förklara en hel del.


     


    Dock det som förvånar mest, det är hur svårt du har och föraklra memen och de frågor du är givna.
    Är det inte bara bättre och erkänna det blev lite konstigt, än köra in kaklet om nått som ser ut som nått annat.
    Det mest talande de stora svårigheter du har att förklara det hela, och sen prata om människor som inte är här och som sagt något som du påstår.....


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • mari123

    Läser närmast dagligen att S går framåt! Det är liksom "Magdalena-effekten"! En kvinna i ledningen..........jippie fast vi är ju långt ifrån först på bollen. Så svenskt och beigt. 

  • Flash Gordon
    Ministerstyre av pensionsmyndigheten ...

    Så elegant hanterat. Några försåtliga frågor så får man resultat.


     


    .

    Så typiskt Socialdemokraterna
  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-23 06:57:28 följande:

    Det är faktiskt intressant att du inte svarar på frågorna utan undviker dom.

    [...]


    Hur lyckas du påstå någonting sådant när du svarar på ett inlägg där jag besvarade varenda fråga som ställdes? Låt mig göra det enkelt för alla som har problem med att ta till sig text.

    FrågaSå den sarkastiska tonen i bilden är riktad mot vad? Mitt svarBilden driver med sina egna påståenden och är riktad till dem som känner igen sig i det senare påståendet.

    FrågaSå vad är bilden sarkastisk mot enligt din ursprungliga intention med bilden? Mitt tidigare svar då jag redan har uppgett mina intentioner ett flertal gånger: Se inlägg #20539 som i sin tur hänvisar till #20523.

    FrågaBilden finns tydligen i någon sorts meme-generator, har du själv kommit på texten eller är den från typ fox-reporterns kretsar? Mitt svarFrån en kryptokanal i Twitch. (Det ska dock vara Discord och inte Twitch, kan tilläggas.)

    Om du fortfarande inte förstår att det här är svar på frågor så är det meningslöst att kommunicera med dig.

    Själv har jag ställt en enda löpande fråga utan att ha fått svar av varken KillBill eller Padirac. Ingen av dem kan nämligen tala om vilka felaktigheter i memen de anmärker på - vilket inte är så konstigt då det 1) inte finns några tekniska felaktigheter och när 2) de i övrigt resonerar som att memen tekniskt stämmer, för visst hade vi höga priser redan innan kriget.

    Att undvika frågan är bara att sätt för dem att inte göra sitt klavertramp allt för uppenbart. Jag skriver dock inte med förhoppningen att sopprötter läser mina texter så det hela är hyggligt underhållande för både mig och min målgrupp.

    Aja, ta nu eftermiddagen på dig och sätt dig in i konceptet frågor och svar.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?