• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Flash Gordon
    Digestive skrev 2022-05-10 21:20:00 följande:
    Anders Lindberg gråter ut på Twitter för att folk kampanjar mot Peter Hultkvist och en stund senare publicerar Aftonbladets Jonna Sims en ledare om Ebba Busch.

    Haha. Skål
    Han vet ju förstås om vad han gör och då inser man att han inte har något intresse av att dämpa samtalstonen.

    Undrar hur pass mycket värre det måste bli innan det blir bättre igen?
    .
    Blå och gul
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-05-10 21:20:00 följande:

    Anders Lindberg gråter ut på Twitter för att folk kampanjar mot Peter Hultkvist och en stund senare publicerar Aftonbladets Jonna Sims en ledare om Ebba Busch.

    Haha. Skål


    Jag ser inte att någon gråter ut, däremot ser jag att du försöker förminska kampanjen mot PHs stöd för svenskt natomedlemskap.

    Nu går du kremls ärenden, som det inte räckte med att gå SDs ärenden.

    Men du kanske inte ser hela bilden
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-05-10 21:20:00 följande:

    Anders Lindberg gråter ut på Twitter för att folk kampanjar mot Peter Hultkvist och en stund senare publicerar Aftonbladets Jonna Sims en ledare om Ebba Busch.

    Haha. Skål


    Ebba och Åkesson, åkessönerna och M's Sonesson hycklar. Det är svårt att inte se. 
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-10 21:57:58 följande:
    Jag ser inte att någon gråter ut, däremot ser jag att du försöker förminska kampanjen mot PHs stöd för svenskt natomedlemskap.

    Nu går du kremls ärenden, som det inte räckte med att gå SDs ärenden.

    Men du kanske inte ser hela bilden
    Jag råkar underhållas av Aftonbladets tunna hud och hyckleri men visst kan du motivera det som att gå Kremls/SDs ärenden - det gör du oavsett vad det handlar om.

    Världen blir inte mindre lustig för att du skickar ledsna emojis, Padirac.
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2022-05-10 21:50:27 följande:
    Han vet ju förstås om vad han gör och då inser man att han inte har något intresse av att dämpa samtalstonen.

    Undrar hur pass mycket värre det måste bli innan det blir bättre igen?
    .
    Det kan man fråga sig - men inte utan att gå Kremls/SDs ärenden förstås, haha.

    Gjorde precis Svenska Dagbladets Valkompass och de tre första förslagen blev KD, M och SD i kronologisk ordning.

    Aja, det blev iallafall inte MP som för Jan Emanuel. Skrattande
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-05-10 22:18:05 följande:
    Jag råkar underhållas av Aftonbladets tunna hud och hyckleri men visst kan du motivera det som att gå Kremls/SDs ärenden - det gör du oavsett vad det handlar om.

    Världen blir inte mindre lustig för att du skickar ledsna emojis, Padirac.
    Ahh.. jag glömde att du bara ser en del hyckleri. 

    Det kallas hyckleri
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-10 23:07:20 följande:
    Ahh.. jag glömde att du bara ser en del hyckleri. 

    Det kallas hyckleri
    Haha, du förstår uppenbarligen inte hyckleriet som jag gottar mig i.

    Vad dömdes Ebba Busch för? - när hon tog upp tidigare brott för att misskreditera en domstolspart.

    Vad gör Aftonbladets Jonna Sims? - när hon tar upp tidigare brott för att misskreditera en politiker.

    Skål
  • Digestive

    Det gäller att inte missa vilken sund röst Aftonbladet är i vårt politiska samtal.



    Lena Melin är en riktig fräsch ledarskribent.

  • nihka
    Padirac skrev 2022-05-10 22:00:14 följande:
    Ebba och Åkesson, åkessönerna och M's Sonesson hycklar. Det är svårt att inte se. 
    Jag tycker Busch har blivit billig i sina försöka att lyfta sitt pyttelilla parti. Uttalanden som är designade att vara kontroversiella och i det närmaste extremistiska fast med pudelmån varvat med för mycket spackel och slits upp till midjan.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Digestive skrev 2022-05-10 17:29:08 följande:
    Vore det en flört med Ultima Thule så vore det en fördel om bilderna överhuvudtaget liknade varandra - istället är det två olika skildringar av Moder Svea.

    Naww, så du kan inte hantera att folk tillskriver dig massa saker särskilt bra. Då kanske du ska sluta göra sådant själv?

    Vi har nu en lång röd tråd av svår Ebba Busch fixering som säkerligen når ända fram till valurnan i höst.

    Du kan låtsas hur mycket du vill om den direkta kopplingen med en vit makt ikon.


    Vi vet alla att hon kommer snart igen med nya saker och säga som går stick och stäv med den röda tråden av dessa saker.


    Och vad som sker då, det är exakt det samma, och att det ska låtsas bort och så går det på repeat.
    För det är exakt vad som skett upp tills nu, och hur dessa hopar sig.


    KillBill skrev 2022-05-10 17:47:14 följande:
    expo.se/2019/07/ultima-thules-trummis-sprider...

    Visst är det intressant att de låtsas och tror ingen ser vad det är vi pratar om här.


    Men antar att snart försöker hävda att UT är som hoola bandoola band, för den har vi hört också när det en gång begav sig.(inte den exakta, men liknande, var lika fruktlöst då.)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?