• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    klyban skrev 2022-06-02 06:22:59 följande:

    Intressant och lägga orden i munnen på mig, antar det är det enda sättet för dig att ge "svar".
    Men nej, finns inget som liknar detta, inte ens i V idag om ens någonsin.

    Det är så här desinformation ser ut, där man försöker lägga saker på sina politiska motståndare som är inkorrekt.
    Och det är just sånt här SÄPO varnar för inför valet.

    Och du tror din extrempopulism inte syns, undrar hur det gick till.


    Ja, visst är det störande.

    Klart att du ska ha SÄPO i ryggen när du möter avvikande åsikter. Hemska saker det där. Inte minst så är du statsbärande så det här är egentligen en attack mot riket i sig. Man kan inte göra annat än att förstå vikten som du har på dina axlar.

    När slappnade du av senast?
  • klyban
    Digestive skrev 2022-06-02 07:12:46 följande:
    Ja, visst är det störande.

    Klart att du ska ha SÄPO i ryggen när du möter avvikande åsikter. Hemska saker det där. Inte minst så är du statsbärande så det här är egentligen en attack mot riket i sig. Man kan inte göra annat än att förstå vikten som du har på dina axlar.

    När slappnade du av senast?

    Men visst är det intressant att dina argument inte håller och du väljer lägga orden i munnen på mig och SEN svarar.


     


    Och jag står här fortfarande extremt förundra hur ett helt politiskt system som vandrat helt ifrån nått som en snuddas vid marx, så ska man säga annat.


    Är agendan så illa att man måste fantisera ihop saker som inte ens existerar?


    När återkommer du till verkligheten?


     


    Och ja, SÄPO har varnat för sån här desinformation, är du ledsen eller arg för detta eller så finns alternativet sluta med desinformation och komiskt nog verkar bitne det vara ett alternativ för dig, är verkligheten så svår för dig?
    Men jag antar man är ledsen för att suttit i knäna på en diktator bara för några veckor sedan och dennes nazism och nu tror vi ska ha glömt genom ropa marx, som är så extremt malplacerat att man undrar om ni vet något alls om politik.
    Men du kanske har andra funderingar i den agendan, inte för det ändrar något.

    Finns få som är så avslappnande som mig, men det betyder inte att jag låter dig desinformera och fabulera, men det visste du redan.
    Så varför vi får det ändå, det är en gåta din politiska agenda aldrig kommer klarar av att förklara och ingen kommer missa det som tittar lite.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dunderthunder

    Lille mogge försöker hållas sig kvar nu fast det blåser rejält. Kan tänka att han tänker ungefär så här: Måsteeee pumpa in mer bullar, saft, pizza och kaffe i förorterna, det är lösningen pååå allllt raåhhh åååå, varföööör förstår iingen mig fööör åååå :P  

    Kanske dags för lite rejälare krafttag nu mot brottsligheten.

  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-06-02 15:57:25 följande:
    Lille mogge försöker hållas sig kvar nu fast det blåser rejält. Kan tänka att han tänker ungefär så här: Måsteeee pumpa in mer bullar, saft, pizza och kaffe i förorterna, det är lösningen pååå allllt raåhhh åååå, varföööör förstår iingen mig fööör åååå :P  

    Kanske dags för lite rejälare krafttag nu mot brottsligheten.

    Kanske vissa partier ska se om i sina egna led först och brott som styckmord tex?


    Men såklart verkligheten får vi inte diskutera, men om du vill börja adressera brott, varför inte börja med det värsta i politiken och brottslighet.


     


    Eller blev det tråkigt nu?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-06-02 16:06:00 följande:

    Kanske vissa partier ska se om i sina egna led först och brott som styckmord tex?


    Men såklart verkligheten får vi inte diskutera, men om du vill börja adressera brott, varför inte börja med det värsta i politiken och brottslighet.


     


    Eller blev det tråkigt nu?


    Så du menar att partierna ska diskutera vad som händer inom deras egna partier istället för vad som händer ute i samhället... Givande.

    Ser du något värre för tillfället än gängkriminaliteten och skjutningarna? Som lille mogge inte orkar ta tag i.

    Vad blev tråkigt? Är du uttråkad? Sova? 
  • Digestive
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/magdalena-andersson-moter-pressen

    Andersson om hotet från oppositionen: Farligt på riktigt

    Statsminister Magdalena Andersson (S) går till hårt angrepp mot att hela högeroppositionen ställer sig bakom misstroendeförklaringen mot justitie- och inrikesminister Morgan Johansson (S).
    - Det är fruktansvärt oansvarigt, säger hon under presskonferensen i riksdagen. Andersson säger också att hon kommer att avgå om justitieministern fälls i en misstroendeomröstning.
  • Dunderthunder
    Digestive skrev 2022-06-02 18:00:23 följande:
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/magdalena-andersson-moter-pressen

    Andersson om hotet från oppositionen: Farligt på riktigt

    Statsminister Magdalena Andersson (S) går till hårt angrepp mot att hela högeroppositionen ställer sig bakom misstroendeförklaringen mot justitie- och inrikesminister Morgan Johansson (S).
    - Det är fruktansvärt oansvarigt, säger hon under presskonferensen i riksdagen. Andersson säger också att hon kommer att avgå om justitieministern fälls i en misstroendeomröstning.
    Vi håller tummarna! 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-05-31 14:40:30 följande:

    Socialdemokratiska Aftonbladet fäller dom


     


    Ja, Aftonbladet tycker att Sverige ska vara bättre förberedda på kriser. Vi ska alltså inte ha några krisiga kriser utan bara okrisiga kriser som vi är väl förberedda för

    Vi ska alltså inte resa och förnya pass på flera år och sedan när hälften av befolknings pass gått ut ska vi alla samtidigt kunna få ett nytt på några veckor.

    Det fixar säkert du och ditt SD.

    Jag har ett giltigt pass. Det gick att söka och förnya pass under HELA pandemin.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • K Markatta
    Digestive skrev 2022-06-02 18:00:23 följande:
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/magdalena-andersson-moter-pressen

    Andersson om hotet från oppositionen: Farligt på riktigt

    Statsminister Magdalena Andersson (S) går till hårt angrepp mot att hela högeroppositionen ställer sig bakom misstroendeförklaringen mot justitie- och inrikesminister Morgan Johansson (S).
    - Det är fruktansvärt oansvarigt, säger hon under presskonferensen i riksdagen. Andersson säger också att hon kommer att avgå om justitieministern fälls i en misstroendeomröstning.
    Magdalena borde själv tagit initiativ till att byta ut bortförklaringsminister Morgan (S) mot en mer kompetent person.

    Att sura över att oppositionen ser sig tvungen att göra det här jobbet åt henne inger inte förtroende.

    Ingen tvingar heller Magdalena att avgå. Det är ju inte mot henne som misstroendet riktas. Om hon tycker att det är oansvarigt med en övergångsregering i det här läget finns det ju ännu mindre anledning för henne att avgå.

    Och tänker hon inte avgå ska hon inte heller "hota" med att avgå.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?