• Äldre 21 Mar 14:27
    1478979 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1478979

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Wed 6 Jul 2022 06:56
    Rataxes skrev 2022-07-06 06:42:32 följande:
    Partiaktivisterna anser sig vara lite finare än andra och behöver således inte förhålla sig till forumreglerna.
    Du fått detta förklarat för dig mer än en gång.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Wed 6 Jul 2022 07:11
    Tom Araya skrev 2022-07-06 00:31:37 följande:
    Japp och när opinionen vände till att en majoritet av väljarna som positiva till NATO så blev s tvungna att ändra sig om de skulle behålla makten, trots att de dyrt och heligt lovat att de aldrig skulle göra det. Det är så jäkla skenheligt!
    Det är maktspel och Socialdemokraterna är jättebra på det. Det är vad som skiljer S från övriga.

    S ljuger rakt av, skäms inte för det och kommer undan med det. De vet att vinnaren skriver historien.
    Blå och gul
  • Wed 6 Jul 2022 07:45
    +1
    Rataxes skrev 2022-07-06 06:42:32 följande:
    Partiaktivisterna anser sig vara lite finare än andra och behöver således inte förhålla sig till forumreglerna.
    Prata om annat för att dra bort uppmärksamheten när det börjar bli obekvämt, det har jag sett mer än en gång om man säger så.
    Another wild hearted woman
  • Wed 6 Jul 2022 08:30
    Flash Gordon skrev 2022-07-06 07:11:47 följande:
    Det är maktspel och Socialdemokraterna är jättebra på det. Det är vad som skiljer S från övriga.

    S ljuger rakt av, skäms inte för det och kommer undan med det. De vet att vinnaren skriver historien.

    Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga? Har du en blind fläck när det kommer till de dagliga lögner som sprids kring Socialdemokraternas skolpolitik av politiker från det högernationalistiska blocket. M, SD, KD och L?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Wed 6 Jul 2022 11:04

    Igår hävdade Liberalernas partiledare att L skulle förhandla budget med SD. Nu förnekas detta av L-politiker som hävdar att det går emot landsmötesbeslutet.  Det högernationalistiska regeringsbygget haltar betänkligt just nu..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Wed 6 Jul 2022 12:48

    Om Kristersson inte klarar av att hålla ordning på sina samarbetspartners före valet så förstår man att han kommer få stora svårigheter om han får möjlighet att leda en regering..

    www.expressen.se/nyheter/sd-ska-ge-fan-i-att-lagga-ord-var-partiledares-mun/



     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Wed 6 Jul 2022 12:50

    När sossarna snubblar över sina egna tvärvändningar ...

    Deras regeringsunderlag hyllar terroristgrupper som helt plötsligt blivit jobbiga att hylla pga avtalet med Turkiet. Morgan "rasar" och får svar på tal från vänsterpartiet.

    Nu måste de trassla sig ur den här också.

    {#emotions_dlg.djavulsk}



    Blå och gul
  • Wed 6 Jul 2022 13:18
    Flash Gordon skrev 2022-07-05 22:39:10 följande:
    Ja och jag bara påpekade att sossarna var emot Nato till långt efter Rysslands invasion.

    S hade egentligen, helst, velat låta kriget löpa ut utan att ta Sverige närmare Nato men tvingades ändra sig när Ulf och M sa att de tänker ta landet in i Nato. Där och då blev det en valfråga som S visste att de skulle förlora.
    Fel igen. S var emot ett NATO-medlemskap precis som ditt SD, men man ändrade sig i ljuset av händelseutvecklingen. Jag personligen har varit för ett NATO-medlemskap i många år men tycker man rusade in i det nu.

    Tveksamt om det fortfarande finns en majoritet som är för när kriget i Ukraina så småningom tar slut och om Sverige tvingas skicka svenska söner och döttrar som kommer tillbaka i liksäckar för att försvara exempelvis Turkiet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Wed 6 Jul 2022 13:27
    Flash Gordon skrev 2022-07-06 12:50:11 följande:

    När sossarna snubblar över sina egna tvärvändningar ...

    Deras regeringsunderlag hyllar terroristgrupper som helt plötsligt blivit jobbiga att hylla pga avtalet med Turkiet. Morgan "rasar" och får svar på tal från vänsterpartiet.

    Nu måste de trassla sig ur den här också.

    {#emotions_dlg.djavulsk}


     


    Jähepp. Nu är det jobbigt för dig att regeringen tar avstånd från terroriststämplade organisationer.

    Jobbigt för Turkiet också. Inget tycks veta riktigt var de ska dra gränsen när det gäller kurder och deras intresseorganisationer. Somliga menar att kurder så fort de grupperar sig per definition är terrorister medan andra tänker sig att det finns kurder som inte ägnar sig åt terrorism. Och somliga andra byter fot lite då och då:

    www.dn.se/varlden/turkiet-slot-fred-med-pkk-och-fordomer-sverige-for-samrore/
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Wed 6 Jul 2022 13:50
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-06 07:45:38 följande:
    Prata om annat för att dra bort uppmärksamheten när det börjar bli obekvämt, det har jag sett mer än en gång om man säger så.
    Det enda som är obekvämt för någon, det är väl när man kommer med narrativ som inte återspeglar verkligheten.
    Flash Gordon skrev 2022-07-06 12:50:11 följande:
    När sossarna snubblar över sina egna tvärvändningar ...

    Deras regeringsunderlag hyllar terroristgrupper som helt plötsligt blivit jobbiga att hylla pga avtalet med Turkiet. Morgan "rasar" och får svar på tal från vänsterpartiet.

    Nu måste de trassla sig ur den här också.

    {#emotions_dlg.djavulsk}

     


    I alla fall är dom inte nazister.
    nihka skrev 2022-07-06 13:18:04 följande:
    Fel igen. S var emot ett NATO-medlemskap precis som ditt SD, men man ändrade sig i ljuset av händelseutvecklingen. Jag personligen har varit för ett NATO-medlemskap i många år men tycker man rusade in i det nu.

    Tveksamt om det fortfarande finns en majoritet som är för när kriget i Ukraina så småningom tar slut och om Sverige tvingas skicka svenska söner och döttrar som kommer tillbaka i liksäckar för att försvara exempelvis Turkiet.
    Glöm inte heller att de lämnade över Svensk säkerhetspolitik till främmande makt och att de sen bestämde åt SD.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?