• Äldre 21 Mar 14:27
    1480614 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1480614

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sat 27 Aug 2022 00:11
    Padirac skrev 2022-08-26 18:12:33 följande:
    Det är oroande att ett litet parti som KD har lika många radikala högerextremister som M eller S 

    214:
    Att de samlas hos SD är inte en fråga om överrepresentation, då det ligger i SDs historia och för att använda deras egna ord  - i deras 'essens'

    20:
    Överrepresentationen hos KD är kanske inte förvånade med tanke på den radikalisering KD genomgått sedan tidigare partiledare

    20:
    Överrepresentationen hos M är inte heller förvånande med tanke på att det tidigare var det enda partiet på högersidan som de bruna sympatierna kunde gå upp i

    22:
    Överrepresentationen hos S är förvånande med tanke på det kompakta motståndet historiskt och i nutid mot nassar och högerextremism

    5:
    Överrepresentationen hos V är förvånande - men kanske kan du hitta de där kommunisterna som går över till Nazism som du tidigare letade efter TOM - nejvisst, här är det kanske tvärtom nassar som blivit vänsterpartister
    . kanske var det det dui letade efter - det var så länge sedan dessa förvirrade frågor ställdes i din tråd.

    4:
    Överrepresentationen hos  C är förvånande med tanke på att det kompakta motståndet i nutid mot nassar.

    4:
    Liberalerna, partiet som inte vet vad de vill - överrepresentationen är inte förvånande med tanke på partiets utvecklig med senaste partiledarna.

    Som Fan läser bibeln. 
    Intressant att du tycker att bilden hos KD är mer oroande än hos ditt S. Där borde det väl svida värre. 


    Och ja, det där med överrepresentation, undrar hur en normalnivå på den representationen ser ut hos tex S. 

    För första gången i mitt liv verkar MP som ett intressant alternativ. 

  • Sat 27 Aug 2022 00:43
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-27 00:11:42 följande:

    Som Fan läser bibeln. 
    Intressant att du tycker att bilden hos KD är mer oroande än hos ditt S. Där borde det väl svida värre. 


    Och ja, det där med överrepresentation, undrar hur en normalnivå på den representationen ser ut hos tex S. 

    För första gången i mitt liv verkar MP som ett intressant alternativ. 


    Ja, verkligen som fan läser bibeln.

    Det lyckade du med  - och jag är inte säker på att läsningen att det inlägget på något sätt är överrepresenterat i fråga om hur fan läser bibeln.

    Bra att du inte stödjer SD eller ett parti som tänker ta in SD i regeringsamarbetet,
  • Sat 27 Aug 2022 00:58
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-27 00:11:42 följande:

    Som Fan läser bibeln. 
    Intressant att du tycker att bilden hos KD är mer oroande än hos ditt S. Där borde det väl svida värre. 


    Och ja, det där med överrepresentation, undrar hur en normalnivå på den representationen ser ut hos tex S. 

    För första gången i mitt liv verkar MP som ett intressant alternativ. 


    Jag tror att du gått bananas av andra orsaker än att du lyckats läsa hela meningen om min oro för KDs representanter
    "Padirac skrev 2022-08-26 18:12:33 följande:
    Det är oroande att ett litet parti som KD har lika många radikala högerextremister som M eller S"

    Om jag kommer ihåg rätt hade vi en lång dikussion i en annan tråd om att du skämdes för att S samarbetat och kanske sympatiserat med de tyska nazisterna under andra värlsdkriget i ett samtal med en person som kom från ett land som i verkligehen styrdes av fascister i samarbete med nazityskland före och under andra världskriget.

    Det ätr att förhålla sig till historien som fan läser bibeln.

    Missuppfattningen eller desinformationen du sprider har kanske med just _ditt_ S att göra.  
  • Sat 27 Aug 2022 06:00
    Rataxes skrev 2022-08-26 17:31:33 följande:
    Man kan.även konstatera att socialdemokraterna nu lagt ut åsiktsregistreringen på entreprenad.
    Fast det där är inte S. Det är AFA/Expos gamla register från 80- och 90-talet som allt bygger på. Plus illegala dataintrång i bland annat Flashback och och foruminloggningen Discus. Sedan har de Aschberg som frontar verksamheten och gör den "legitim" genom vad media kallar "researchföretaget Acta Publica"
    Mentat skrev 2022-08-26 21:10:19 följande:
    Det är iofs bra att man går igenom kandidaternas bakgrund. Det är intressant information till väljarna. Däremot är det milt uttryckt anmärkningsvärt att man tydligen inte har undersökt kopplingar till vänsterextremism eller islamistisk extremism.
    Jag har inte heller sett någon inom media som har funderat över denna slagsida.

    "Man" har inte undersökt någon kandidats bakgrund. Det är AFA/Expo som normalt sett matar vissa journalister som de samarbetar med med information om enstaka individer och denna gång har AFA/Expo själva lämnat ut en hel färdig rapport.

    AFA/Expo har förstås inget intresse av att granska vänsterextremism. Deras egna namn skulle ju komma upp först av allt på den listan.

    ---

    För den som undrar: AFA, Expo och även senare Researchgruppen och Acta Publica hänger alltså ihop genom personer. Det är samma vänsterextrema individer som varit med och startat och organiserat alla dessa grupperingar - och i vassa fall fortfarande styr över dem. Det är olika verktyg för olika tider men hela tiden med samma politiska mål. Från basebollträn och brandbomber till dataintrång och uthängning i media.
    Blå och gul
  • Sat 27 Aug 2022 06:56
    Flash Gordon skrev 2022-08-27 06:00:21 följande:
    "Man" har inte undersökt någon kandidats bakgrund. Det är AFA/Expo som normalt sett matar vissa journalister som de samarbetar med med information om enstaka individer och denna gång har AFA/Expo själva lämnat ut en hel färdig rapport.

    AFA/Expo har förstås inget intresse av att granska vänsterextremism. Deras egna namn skulle ju komma upp först av allt på den listan.

    ---

    För den som undrar: AFA, Expo och även senare Researchgruppen och Acta Publica hänger alltså ihop genom personer. Det är samma vänsterextrema individer som varit med och startat och organiserat alla dessa grupperingar - och i vassa fall fortfarande styr över dem. Det är olika verktyg för olika tider men hela tiden med samma politiska mål. Från basebollträn och brandbomber till dataintrång och uthängning i media.
    Ändå finner jag det anmärkningsvärt att, vad jag har sett, ingen i media har reagerat på denna inkonsekvens. Visst står journalistkåren långt till vänster om befolkningen som helhet men alla journalister är ju inte vänstersympatisörer.
    Däremot påverkar det här givetvis inför valet. De flesta tänker inte på vad som inte står i en text. Såsom ingenjör med vana att läsa specifikationer har jag fått en del träning i den konsten.
  • Sat 27 Aug 2022 07:15
    Mentat skrev 2022-08-27 06:56:32 följande:
    Ändå finner jag det anmärkningsvärt att, vad jag har sett, ingen i media har reagerat på denna inkonsekvens. Visst står journalistkåren långt till vänster om befolkningen som helhet men alla journalister är ju inte vänstersympatisörer.
    Däremot påverkar det här givetvis inför valet. De flesta tänker inte på vad som inte står i en text. Såsom ingenjör med vana att läsa specifikationer har jag fått en del träning i den konsten.
    Journalister som vill ha fortsatta jobb kontrollerar inte sådant som AFA/Expo/Acta/Researchgruppen för noga. Alla vet men ingen säger något. 

    Någon enstaka gång kommer det upp till ytan och då är det full frontal attack från AFA/Expo som gäller
    sverigesradio.se/artikel/6957148

    Islamister däremot lyckades man ju bryta tabut kring - delvis. stiftelsen Doku är ju databasen som samlar och granskar krign islamister. Så vitt jag vet använder de sig inte av dataintrång likt Expo.

    doku.nu/
    Blå och gul
  • Sat 27 Aug 2022 07:57
    -1
    Padirac skrev 2022-08-26 21:15:33 följande:
    Det vet väl alla. Alla andra företrädare är vänsterliberala kulturmarxister
    Ja, här kan man ju läsa att Expo, Aftonbladet med mera är en del av vänsterextremismen.

    Om jag minns rätt så definierades högerextremism ganska tydligt och snävt i undersökningen av politikernas kopplingar till högerextremism.

    Jag gissar att det skulle bli polsk riksdag om om de brunblå partiarbetarna skulle försöka enas om en bra definition, några mer moderata tänkare skulle säkert kunna föreslå kopplingar till PKK som en parameter för vänsterextremism medan pojkrumshögern förmodligen skulle vilja inkludera såväl den de kallar Sharia-Annie och hennes parti som S, V; MP, SR och SVT - samt DN och Aftonbladet.

    Min gissning är också att med en rimlig tolkning av vänsterextremism så skulle man hitta en hel del sådana kopplingar bland V-politiker, men i övrigt nästan inte alls.

    Mentat som efterlyste en undersökning om kopplingar till vänsterextremism har ju själv blivit kallad vänsterextremist av personer aktiva i den här tråden - befinner man sig bara tillräckligt långt ut på högerkanten kan allt annat kallas vänsterextremism, ungefär som att alla väderstreck är söderut om man befinner sig på Nordpolen 
  • Sat 27 Aug 2022 10:28

    Se upp för Sverigedemokraternas trollarmé med avlönade näthatare.

    www.etc.se/inrikes/haer-aer-sd-s-hemliga-trollarme-faar-order-av-aakesson


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sat 27 Aug 2022 10:31
    FDFMGA skrev 2022-08-27 07:57:24 följande:
    Mentat som efterlyste en undersökning om kopplingar till vänsterextremism har ju själv blivit kallad vänsterextremist av personer aktiva i den här tråden - befinner man sig bara tillräckligt långt ut på högerkanten kan allt annat kallas vänsterextremism, ungefär som att alla väderstreck är söderut om man befinner sig på Nordpolen 
    Att jag skulle ha blivit kallad vänsterextremist har jag iofs inget minne av men ditt resonemang om att ens egen utgångspunkt påverkar vilka man ser som extremister är förstås riktigt. Det kan ju förklara varför SR/SVT ägnar 10-100 ggr mer uppmärksamhet åt högerextremism/-populism än vänsterdito, att de har sin utgångspunkt.
  • Sat 27 Aug 2022 11:00
    Mentat skrev 2022-08-27 10:31:37 följande:
    Att jag skulle ha blivit kallad vänsterextremist har jag iofs inget minne av men ditt resonemang om att ens egen utgångspunkt påverkar vilka man ser som extremister är förstås riktigt. Det kan ju förklara varför SR/SVT ägnar 10-100 ggr mer uppmärksamhet åt högerextremism/-populism än vänsterdito, att de har sin utgångspunkt.
    Jag har gott minne - det var ganska längesen då somliga av Familjelivs partiarbetare bara kunde identifiera två partier, Sverigedemokraterna och Sjuklövern och anhängare till "Sjuklövern" var vänsterextremister.

    Ur mitt perspektiv är det snarare tvärtom - jag tycker nog att SR och SVT ger mer utrymme till ett högerpopulistiskt parti som KD än ett vänsterpopulistiskt som V.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?