• Äldre 22 Mar 22:20
    9360 visningar
    125 svar
    125
    9360

    Nu gör vi en* SLADDIS*

    Hej!
    Vill också skapa en tråd,så jag döper den till " Nu gör vi en Sladdis" Skrattande

    Jag heter Zabina och är en sprallig brud på snart 30 årTungan ute som just nu bor hos mina föräldrar med hela min familj. För några månader sedan sålde vi vårt hus för att bygga nytt ute på landet!! den 31 Mars får vi veta om vi får ett förhandsbesked på tomten *längtar*
    Annars lever jag ett liv med tempo, och alltid måste det hända något runt mig haha
    jag har två söner som blir 10 och 7 år i år och som är mycket aktiva och busiga killar.
    För ca 4 år sedan så bestämde vi oss för att skaffa vår 3 busunge,dock blev det inte som vi planerat...jag fick utomkvedshavandeskap och fick läggas in på KK för att få hjälp. Efter det så tappade jag/vi lusten och sedan har livet bara rullat på...

    Men för några månader sedan börjar jag få en längtan igen och för 7 dagar sedan hade vi oskyddat sex för första gången på ,Ja säg drygt 4 år Flört
    ÄL (enligt min app) skulle varit den 19/3. 
    Som säkert flera mammor känner som har enbart söner,så skulle det vara grymt mysigt med en tös! så nu testar vi lite olika metoder för det. Men sedan blir det var det blirHjärta

    Hur är det där ute?
    fler som är sugna på en sladdis?
    Kanske en liten dotter? eller en son kanske?
    Tankar och funderingar kring detta skulle vara kul att dela med er där ute Hjärta
     
     

  • Svar på tråden Nu gör vi en* SLADDIS*
  • Äldre 22 Mar 22:28
    #1

    Hej

    Jag har 2 tjejer som är födda april 2005 och november 2006. Har länge önskat att försöka få ett barn till men min man har inte tidigare varit lika säker. Men i februari tog jag ut spiralen och nu hoppas vi att vi blir gravida närmsta veckorna.

  • Äldre 22 Mar 22:32
    #2
    Riolina skrev 2015-03-22 22:28:41 följande:

    Hej

    Jag har 2 tjejer som är födda april 2005 och november 2006. Har länge önskat att försöka få ett barn till men min man har inte tidigare varit lika säker. Men i februari tog jag ut spiralen och nu hoppas vi att vi blir gravida närmsta veckorna.


    Wow Glad härligt. Hur känner du när det gäller åldersskillnaderna då? och är du sugen på en son denna gången ? Tungan ute
  • Äldre 22 Mar 22:47
    #3

    Hej :)

    Jag följs gärna åt.

    Har en son född dec 2006. Lever inte längre me sonens pappa utan har en ny sen 4 år tillbaka..

    Har Bim 28/3, tror jag.. hade sista blödning 22/2 opererade bort min högra äggledare 19/2 för utomkvedshavandeskap :( vi hade sex igen då jag tror jag hade äl 14/3

    Lycka till ni alla :)

  • Äldre 22 Mar 22:57
    #4

    [quote=75050429][quote-nicsladdis erLina skrev 2015-03-22 22:47:17 följan[/quote-nick]

    Hej :)

    Jag följs gärna åt.

    Har en son född dec 2006. Lever inte längre me sonens pappa utan har plun 4 år tillbaka..

    Har Bim 28/3, tror jag.. hade sista blödning 22/2 opererade bort min högra äggledare 19/2 för utomkvedshavandeskap :( vi hade sex igen då jag tror jag hade äl 14/3

    Lycka till ni alla :)

    [/quote]

    Hej! Vad kul :D okej..så du har också haft utomkvedshavandeskap :( ok . Jag fick missfall i själva utomkvedshavandeskapet så dom behövde inte gå in och greja, kroppen tog hand om det själv. okej hoppas på ett plus nu då!! Har Bim i början av April, vi får se om det blir något ;)

  • Äldre 22 Mar 23:21
    #5
    Zesssan skrev 2015-03-22 22:57:26 följande:

    [quote=75050429][quote-nicsladdis erLina skrev 2015-03-22 22:47:17 följan[/quote-nick]

    Hej :)

    Jag följs gärna åt.

    Har en son född dec 2006. Lever inte längre me sonens pappa utan har plun 4 år tillbaka..

    Har Bim 28/3, tror jag.. hade sista blödning 22/2 opererade bort min högra äggledare 19/2 för utomkvedshavandeskap :( vi hade sex igen då jag tror jag hade äl 14/3

    Lycka till ni alla :)


    Hej! Vad kul :D okej..så du har också haft utomkvedshavandeskap :( ok . Jag fick missfall i själva utomkvedshavandeskapet så dom behövde inte gå in och greja, kroppen tog hand om det själv. okej hoppas på ett plus nu då!! Har Bim i början av April, vi får se om det blir något ;)[/quote]Beklagar :( men skönt du har båda äggledare kvar. Håller tummar att vi får plus snart :)
  • Äldre 23 Mar 06:47
    #6
    Zesssan skrev 2015-03-22 22:32:18 följande:

    Wow  härligt. Hur känner du när det gäller åldersskillnaderna då? och är du sugen på en son denna gången ? 


    Jag tänker att det kommer bli lättare med bara 1 bäbis denna gång, fick ju andra barnet tätt efter första. Mina tjejer är så stora att dem kan vara med på ett helt annat sätt än när mindre barn får syskon. Min man är sugen på en son men för mig är det inte alls någon speciell längtan. Jag längtar efter bäbis.

    Barnen har tjatar om lillebror och dem säger att dem kommer att hjälpa till. Jag tror att det är barnens önskan om lillebror som till slut fick min man att känna att det skulle bli mysigt med ett barn till i familjen.

    Jag är själv en sladdis. Mina bröder var 13 och 9 år när jag föddes. Jag blev mycket uppassad av mina bröder som liten. Även i vuxen ålder står jag mina bröder nära. Hoppas att mina tjejer och den lilla får samma relation till varandra.

    Just nu är min största rädsla att jag inte kommer bli gravid. Jag vet inte hur jag skulle reagera om det kommer ta massor av månader. Håller tummarna för oss alla!
  • Äldre 23 Mar 07:43
    #7

    Åh! Äntligen en tråd som jag passar in i

    Jag är 33 år, sonen är 7 år. Träffade en ny fantastisk man för 3 år sen, han har två söner 9 och 11 år.

    I september börjar operation bebistillverkning )

    Min man hoppas att vi kan baka en flicka medan jag tror redan nu att det blir en pojke och är jätteglad för vilket som!

    Jag googlar mig gul och blå i ämnet redan och scannar marknaden efter vagnar och nya bebiamärken som kommit sen min son föddes 2007. Med andra ord helt bebis-besatt. Tänker på namn och hur den kommer se ut och hela baletten.

    Och så har jag en stor oro att det inte skulle funka av någon anledning! Då dör jag lite :-/

    Bor i Skåne, jobbar som butikschef och har ett AB som jag försöker driva utan att försumma kunderna allt för mycket. Vi letar hus och har en svart labrador. Dvs full rulle

  • Äldre 23 Mar 10:40
    #8
    Riolina skrev 2015-03-23 06:47:46 följande:
    Jag tänker att det kommer bli lättare med bara 1 bäbis denna gång, fick ju andra barnet tätt efter första. Mina tjejer är så stora att dem kan vara med på ett helt annat sätt än när mindre barn får syskon. Min man är sugen på en son men för mig är det inte alls någon speciell längtan. Jag längtar efter bäbis.

    Barnen har tjatar om lillebror och dem säger att dem kommer att hjälpa till. Jag tror att det är barnens önskan om lillebror som till slut fick min man att känna att det skulle bli mysigt med ett barn till i familjen.

    Jag är själv en sladdis. Mina bröder var 13 och 9 år när jag föddes. Jag blev mycket uppassad av mina bröder som liten. Även i vuxen ålder står jag mina bröder nära. Hoppas att mina tjejer och den lilla får samma relation till varandra.

    Just nu är min största rädsla att jag inte kommer bli gravid. Jag vet inte hur jag skulle reagera om det kommer ta massor av månader. Håller tummarna för oss alla!
    Men så känner jag också,tror det dom stora barnen kommer hjälpa till mera. Och dom har tjatat om ett få en liten syster Skäms

    Ahaa,låter jätte bra att du haft och har dina bröder där fortfarande. Förstår att det betyde rmycket.

    mm nä samma här...kanske min kropp stöter bort alla graviditeter,så nu när jag vill så kanske det inte går. Men jag håller tummarna Solig
  • Äldre 23 Mar 10:44
    #9
    ViLdiNG skrev 2015-03-23 07:43:36 följande:

    Åh! Äntligen en tråd som jag passar in i

    Jag är 33 år, sonen är 7 år. Träffade en ny fantastisk man för 3 år sen, han har två söner 9 och 11 år.

    I september börjar operation bebistillverkning )

    Min man hoppas att vi kan baka en flicka medan jag tror redan nu att det blir en pojke och är jätteglad för vilket som!

    Jag googlar mig gul och blå i ämnet redan och scannar marknaden efter vagnar och nya bebiamärken som kommit sen min son föddes 2007. Med andra ord helt bebis-besatt. Tänker på namn och hur den kommer se ut och hela baletten.

    Och så har jag en stor oro att det inte skulle funka av någon anledning! Då dör jag lite :-/

    Bor i Skåne, jobbar som butikschef och har ett AB som jag försöker driva utan att försumma kunderna allt för mycket. Vi letar hus och har en svart labrador. Dvs full rulle


    Hej tjejen!
    vad bra Skrattande Låter ju underbart ;)

    hahahahaha samma här,har redan hittat en barnvagn jag vill ha och även vart bäbisen ska sova i osv.
    Jo namn är också något som vi pratat om MYCKET..tjejnamn har vi flera,men pojknamn är värre..det är nog för jag vill fortsätta på bokstaven E  hihi.

    Var är du BC någonstans? var i Skåne? 
    Jobbar som butiksbiträde där det är mycket spring och tempoCool

    Vi har två katter och en chihuahua Tungan ute 
  • Anonym (småla­nd)
    Äldre 23 Mar 10:46
    #10

    Jag har en dotter som fyller nio år i år. Vi fick ett missfall i jan och nu ska vi snart ge oss på det igen. Så dottern kommer ju med största sannolikhet få syskon det året hon fyller tio.

    Roligt med en sladdis-tråd!

Svar på tråden Nu gör vi en* SLADDIS*