• Äldre 5 Apr 22:06
    11557 visningar
    11 svar
    11
    11557

    Vilken blöjhink är den bästa?

    Jag bara undrar - vilken blöjhink är den bästa - Sangenic, AngelCare eller nåt annat??

  • Svar på tråden Vilken blöjhink är den bästa?
  • Äldre 5 Apr 22:10
    #1

    AngelCare blöjhink med Solgenic folien är den bästa kombination tror jag! jag köpte den på www.solgenic.eu/index.php&p=home - man kan spara massor av pengar med detta!

  • Äldre 6 Apr 07:24
    #2

    Använd en vanlig badrumshink med lock. Blöjorna lägger du i tvåliters fryspåsar från ica och knyter om.

    Det finns så mycket roliga saker att shoppa till bebisen, lägg inte pengar på sånt som funkar precis lika bra som vanliga saker fast kostar fyra gånger så mycket!

    Det kommer gå åt MÅNGA blöjor innan barnet är torrt.


    42.
  • Äldre 6 Apr 08:47
    #3

    Vad ska man med blöjhink till? Köp hundbajspåsar på ica istället , 40 st kostar 8 kr.

  • Äldre 6 Apr 19:28
    #4

    Vi har en ubbi. Den är superbra och snygg också. Luktar dock när man öppnar den men när den är stängd luktar det absolut ingenting. Har haft en sangenic men det var så jobbigt med de där specialpåsarna som kostade skjortan. Plus att den luktade iaf och var ful.

  • Äldre 7 Apr 14:00
    #5

    Ingen. Blöjhink är ett helt värdelöst, äckligt påfund. Fy fan, min syrra hade sån och det kröp maskar i den, det blev bajsfläckar på locket och det luktade vedervärdigt av den lilla pys som hann ut ur hinken då man tryckte ner den nya blöjan....

    Bajsblöjor lägger man i en liten plastpåse och bär ut asap efter blöjbyte. Är bebisen pytteliten och bajset inte luktar kan man lägga blöjan i en vanlig toasoptunna med lock och bära ut påsen en gång/dag.

  • Äldre 7 Apr 14:09
    #6

    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30199283/

    Liknande sånt här kit körde vi med. Kan hängas på skötbordet. Den stora "hinken" hänger med än, vanliga plastpåsar man köper frukt i funkar alldeles utmärkt till den. Kostar ingenting Glad

  • Äldre 7 Apr 16:26
    #7
    isolande skrev 2015-04-07 14:00:39 följande:

    Ingen. Blöjhink är ett helt värdelöst, äckligt påfund. Fy fan, min syrra hade sån och det kröp maskar i den, det blev bajsfläckar på locket och det luktade vedervärdigt av den lilla pys som hann ut ur hinken då man tryckte ner den nya blöjan....

    Bajsblöjor lägger man i en liten plastpåse och bär ut asap efter blöjbyte. Är bebisen pytteliten och bajset inte luktar kan man lägga blöjan i en vanlig toasoptunna med lock och bära ut påsen en gång/dag.


    Fast alla har kanske inte möjlighet att gå ut och slänga blöjan asap. Vi bor tex fyra trappor utan hiss och då kan man inte springa ner med en blöja när man är ensam hemma med lillan. Då är blöjhink ett bra påfund. Sen tömmer man så klart den så ofta man kan och gör rent den emellanåt. Det funkar så mycket bättre än en vanlig toasoptunna som inte sluter tätt.
    Men om det kröp maskar i din syrras tunna kan hon inte tömt den särskilt ofta?
  • Äldre 7 Apr 17:45
    #8
    mallar skrev 2015-04-07 16:26:52 följande:
    Fast alla har kanske inte möjlighet att gå ut och slänga blöjan asap. Vi bor tex fyra trappor utan hiss och då kan man inte springa ner med en blöja när man är ensam hemma med lillan. Då är blöjhink ett bra påfund. Sen tömmer man så klart den så ofta man kan och gör rent den emellanåt. Det funkar så mycket bättre än en vanlig toasoptunna som inte sluter tätt.
    Men om det kröp maskar i din syrras tunna kan hon inte tömt den särskilt ofta?
    Jag förstår ändå inte hur en svindyr ful blöjhink som pyser bajslukt kan vara bättre än vanliga hopknutna plastpåsar i vanlig soptunna. Har själv bott i lägenhet utan hiss och inte behövt blöjhink. Man satte ungen i bärsele och bar ut bajset alt sprang ut med det medan de sov.

    Förstår inte alls poängen att spara på bajs i sitt hem :)
  • Äldre 7 Apr 18:02
    #9
    mallar skrev 2015-04-07 16:26:52 följande:
    Fast alla har kanske inte möjlighet att gå ut och slänga blöjan asap. Vi bor tex fyra trappor utan hiss och då kan man inte springa ner med en blöja när man är ensam hemma med lillan. Då är blöjhink ett bra påfund. Sen tömmer man så klart den så ofta man kan och gör rent den emellanåt. Det funkar så mycket bättre än en vanlig toasoptunna som inte sluter tätt.
    Men om det kröp maskar i din syrras tunna kan hon inte tömt den särskilt ofta?
    Jag håller absolut med dig! Jag bor med min sambo på 5te våningen och det är så tråkigt att gå ut varje gången med detta. Jag själv använder Sangenic blöjhink med den här folien, som jag har köpt på tradera, det funkar bäst och det är jätte billigt!!

    www.tradera.com/item/161117/229246109/sangenic-refill-9-pack-100m-solgenic-folie

    Prova själv då!
  • Äldre 7 Apr 19:14
    #10

    Med första barnet hade vi blöjhink i nån månad. Sen kom vi på att det var smidigare med hundbajspåsar alternativt avfallspåsar. Med andra barnet gick vi direkt på påsar och skippade blöjhink.

  • Äldre 7 Apr 21:24
    #11
    Louisee34 skrev 2015-04-07 18:02:52 följande:
    Jag håller absolut med dig! Jag bor med min sambo på 5te våningen och det är så tråkigt att gå ut varje gången med detta. Jag själv använder Sangenic blöjhink med den här folien, som jag har köpt på tradera, det funkar bäst och det är jätte billigt!!

    www.tradera.com/item/161117/229246109/sangenic-refill-9-pack-100m-solgenic-folie

    Prova själv då!
    oj vilken prisskillnad jämfört med de man köper på babybutikerna. Ska kanske köpa och ha i hinken som fick flytta ut till landet. Tack för tips!
Svar på tråden Vilken blöjhink är den bästa?