• Äldre 1 May 14:57
    3940 visningar
    7 svar
    7
    3940

    Gravid igen efter två snitt

    Vi förlorade vårat andra barn i vecka 35+ för snart fyra veckor sedan. ???????? Förlöstes då med kejsarsnitt.

    Vårt första barn är även hon förlöst med kejsarsnitt för snart 5 år sedan.

    Någon mer som gjort två snitt och blivit gravid snabbt efter det andra snittet?

    Vill skaffa ett syskon till vår dotter och ängladotter. Men måste vänta ett tag då jag är snittad. Men hur länge måste man vänta? Hela min kropp och själ skriker efter en bebis. Gör så ont att vara utan vår ängladotter. ????????

  • Svar på tråden Gravid igen efter två snitt
  • Äldre 2 May 00:32
    #1

    Tror det är minst 6mån men gärna 1år?

    Beklagar förlusten <3

  • Äldre 2 May 00:36
    #2

    Beklagar er förlust. :(

  • Äldre 2 May 07:55
    #3

    Vill ändå vänta tills vi fått svar på varför hon dog i min mage. Men att vänta ett år är väldigt länge. :( skulle ju haft min fina ängel nu om allt hade gått som det skulle.


    Alva 1005, Alice 1504
  • Äldre 4 Jun 18:28
    #4

    Hej, jag beklagar er förlust.
    Jag har gått igenom 3 snitt på mindre än 2 år och det har gått bra. Fast bara 2 barn är i livet

    styrkekramar

  • V79
    Äldre 12 Jun 02:54
    #5

    Jag beklagar sorgen och skickar en kram.

    Jag blev gravid 6 månader efter mitt snitt och ingen har sagt något till mig om några risker med att bli gravid så snart efter snittet.

  • Äldre 12 Jun 03:21
    #6

    För många år sedan förlorade jag min förstfödda efter ett snitt. Frågade doktorn när vi kunde försöka igen och hon svarade att när jag fått tillbaka min mens är även kroppen redo efter ett snitt. Fick en mens och sedan vart jag gravid igen. Beklagar förlusten av er dotter och lycka till med nästa graviditet.

  • Äldre 16 Jun 12:01
    #7

    Beklagar er förlust!


    Jag har blivit snittad tre gånger.


    Och efter andra gången blev jag oplanerat gravid igen så det är 10,5 månader mellan mina yngsta.


    Jag fick panik eftersom jag också hört rekomendationen om minst 6 månader. og beställde tid hos doktorn som först skickade mig till en abortkonsultation. MEn som tur var så tyckte överläkaren på gynekologiska att det var något gammeldags fis. och han kunde inte se något som helst problem med en till graviditet.

    Lycka till och all kärlek till er alla!

Svar på tråden Gravid igen efter två snitt