• Gert
    Äldre 15 May 18:20
    387370 visningar
    9035 svar
    -10 +16
    9035
    387370

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Äldre 18 Oct 00:16
    Kung Markatta skrev 2015-10-17 23:45:32 följande:

    Stödet för S är nu lika lågt som under Håkan Juholts sista tid som partiledare enligt Sifo:s senaste mätning:

    www.svd.se/ny-svd-sifo-s-stodet-lika-lagt-som-under-juholt/om/opinionsmatningar-2015



    Jag noterar att även Sverigedemokraterna minskar och för deras del så måste man nu prata om ett trendbrott.
  • stygga­vargen
    Äldre 18 Oct 01:00

    Tekniskt sett så ligger SD,s minskning inom ramen för den så kallade felmarginalen i mätningar. Det gör inte S.

    Alliansen växer på detta. De har också börjat prata om frågor som gäller flyktingar som vore otänkbart för ett år sedan. Så saker man inte talade om, kommer bli mer rumsrent.

    Historiskt sett är SD ett väldigt ungt parti när det gäller att vara i riksdagen.  Så deras stöd är lite av en raket.

    Tittar du sen på S och vilka siffror de haft historiskt. De har nästan eller faktiskt haft majoritet själva. Så finns det väl egentligen ingen inbiten sosse som tycker det är ett lyckat koncept att rasa ända ner till 25%

    Helt ärligt så tror jag att flyktingfrågan kan blir den totala dödsstöten för sossarna för lång tid framöver.  Bli inte förvånad om S hamnar en dag under SD i %

    Vår så kära statsminister får nog återgå till fackrörelsen och leka pamp där. Han är ingen politiker och politiskt är han lika smidig som ett kassaskåp. 

    Jag vet inte vilken charmkurs vår statsminister och finansminister har gått.. Men den kan inte ha kostat mycket. Annas har de blivit blåsta så det smäller om det. Eller milt uttryckt grundlurade.

    Så gott som alla partier gör taktikändringar nu. Dock inte S som bara snackar runt och lovar en massa, S är bara snackare... 

    Men det enda som räknas på riktigt är nästa val 2018. Mycket kan hända och det är en bra bit på vägen dit.

  • Äldre 18 Oct 01:13
    styggavargen skrev 2015-10-18 01:00:48 följande:

    Tekniskt sett så ligger SD,s minskning inom ramen för den så kallade felmarginalen i mätningar. Det gör inte S.

    Alliansen växer på detta. De har också börjat prata om frågor som gäller flyktingar som vore otänkbart för ett år sedan. Så saker man inte talade om, kommer bli mer rumsrent.

    Historiskt sett är SD ett väldigt ungt parti när det gäller att vara i riksdagen.  Så deras stöd är lite av en raket.

    Tittar du sen på S och vilka siffror de haft historiskt. De har nästan eller faktiskt haft majoritet själva. Så finns det väl egentligen ingen inbiten sosse som tycker det är ett lyckat koncept att rasa ända ner till 25%

    Helt ärligt så tror jag att flyktingfrågan kan blir den totala dödsstöten för sossarna för lång tid framöver.  Bli inte förvånad om S hamnar en dag under SD i %

    Vår så kära statsminister får nog återgå till fackrörelsen och leka pamp där. Han är ingen politiker och politiskt är han lika smidig som ett kassaskåp. 

    Jag vet inte vilken charmkurs vår statsminister och finansminister har gått.. Men den kan inte ha kostat mycket. Annas har de blivit blåsta så det smäller om det. Eller milt uttryckt grundlurade.

    Så gott som alla partier gör taktikändringar nu. Dock inte S som bara snackar runt och lovar en massa, S är bara snackare... 

    Men det enda som räknas på riktigt är nästa val 2018. Mycket kan hända och det är en bra bit på vägen dit.


    Alla förändringar i Sifos senaste undersökning är inom den statistiska felmarginalen.

    SD har legat still eller backat i fler undersökningar den senaste månaden.
  • stygga­vargen
    Äldre 18 Oct 01:29
    KillBill skrev 2015-10-18 01:13:10 följande:
    Alla förändringar i Sifos senaste undersökning är inom den statistiska felmarginalen.

    SD har legat still eller backat i fler undersökningar den senaste månaden.
    Oavsett är det ändå % i nästa val som kommer att räknas på riktigt. Då sätts betygen.
    Ska sossarna fortsätta så här på lång sikt. Så lär ju sossarna hamna väldigt lågt. Risken är att sossarna hamnar där SD är idag. Kan ju knappast vara en sosses våta dröm om denna sosse mins glanstider, 

    Medans vänstern slåss med SD om allt möjligt. Skrattar andra partier. Lite som när England gjorde sina kolonier i världen. Sätt upp två mot varandra i landet och titta på. 

    Alliansen 2018 tror jag på. Utan både sossar och SD. SD får fram sitt budskap ocg sossarna är så fullt upptagna med sitt korståg mot SD att de glömmer bort sin svurna fiende M.

    Men vad vet jag. är bara en vanlig dödlig.
  • Ego Lovers
    Äldre 18 Oct 01:58

    Det bästa hade varit om både S, MP, V och SD gick upp i rök

  • Gert
    Äldre 18 Oct 10:22

    Stefan Löfven har det inte lätt nu. Kommer S hamna ovanför 20% i valet 2018 tro? Jag är tveksam till det.


    Give ´em Hell!
  • Äldre 18 Oct 10:39

    Den gode Gert har tvingats inse att SD nått sitt tak och börjar dala i opinionen.
    Därför byter han sin vana trogen fokus, denna gång mot S.

  • Anonym (dö)
    Äldre 18 Oct 10:47
    +1



    Hoppas bara att sekten också skaffar sig vet nog att klippa håret och börja jobba.

  • Anonym (Gutta­perka)
    Äldre 18 Oct 12:05
    themia skrev 2015-10-18 10:39:50 följande:

    Den gode Gert har tvingats inse att SD nått sitt tak och börjar dala i opinionen.

    Därför byter han sin vana trogen fokus, denna gång mot S.


    Jag förstår din poäng (men tråden handlade i och för sig om just socialdemokraterna...)

    ;)
  • Anonym (grote­skt)
    Äldre 18 Oct 12:09

    S kan mycket hamna i spannet mellan 18-21%,kanske lägre? nu har även S problem inom egna partiet, de egna går emot Löfvens flyktingpolitik. 
    Löfvens val att ge miljöpartiet så stort inflytande blir deras fall, samt samarbetet med vänsterpartiet. Sedan hade socialdemokraterna stora problem med att hitta rätt partiledare, de bytte i raskt takt ett tag. Stefan Löfven känns som ett ej väl genomtänkt val, Löfvens förtroende tror jag inte kan öka, snarare fortsätta att rasa. 

    Inom EU och de Nordiska länderna framstår S och Stefan Löfven som ett parti som ej har en väl genomtänkt politik, snarare en mycket osäker och ogenomtänkt politik. S har inte hängt med i det nya politiska läget vi står inför, de har bara hängt med miljöpartiet och vänsterpartiet och det gör att S mycket väl kan hamna under 20% inom en snar framtid.

    S Löfven kan förlänga sin tid som statsminister en tid om han avbryter samarbetet med miljöpartiet och tar bor miljöpartiet ur regeringen omedelbart och dessutom kraftigt minskar samarbetet med vänsterpartiet, annars blir det nyval. Det som känns rätt säkert är att vi kommer att ha en ny regering vilket som, för stor skada har redan skett och trycket från väljarna och övriga partier är för stort och missnöjet bara växer.

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?