• Gert
    Äldre 15 May 18:20
    395975 visningar
    9046 svar
    -10 +16
    9046
    395975

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Gert
    Äldre 22 Oct 19:05
    KillBill skrev 2015-10-22 18:34:24 följande:
    Det är precis det som hänt (att SD minskat 2ggr i rad i samma undersökning)

    Stödet för SD minskar igen | Lena Mellin | Kolumnister | Nyheter | Aftonbladet www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21624907.ab
    SD har inte minskat. Tvärtom ligger de långt över valresultatet. Trenden pekar fortfarande rakt upp för SD.
    Give ´em Hell!
  • Anonym (grote­skt)
    Äldre 22 Oct 19:12
    Ego Lovers skrev 2015-10-22 19:03:54 följande:
    Jag tror inte s trodde de skulle kunna vinna eller bilda regering när de valde Löfven som skulle bedriva partiet fram till 2018 och innan dess utse en ny partiledare inför valet. Då de egentligen hoppas på Margot Wallström. Nu gick det inte som de hade trott och Margot fick rycka in som utrikesminister för att det inte enbart skulle vara okända personer i deras gäng.
    Vet inte vad S trodde eller tänkte, men de sa att Stefan Löfven var en bra förhandlare och det var han, men enbart med miljöpartiet som han gav alldeles för stort inflytande och sedan förhandlade han bra med vänsterpartiet. Och nu sitter vi i en kris som är större än de flesta kriser Sverige varit med om på mycket mycket lång tid.

    Samtalen som pågår vet man inte mycket om, men man vet att vi saknar politiker som vågar och det gör det hela inte bättre så en överenskommelse mellan blocken kan bli förödande då det troligen kommer att bli alldeles för lama och ekonomiskt ohållbart för att ta oss ur krisen. Säga vad man vill ok SD men de kör en rak politisk debatt, KD till viss del de har vågat sticka ut, sedan ser det tyvärr tunt ut.
  • Äldre 22 Oct 19:50
    Gert skrev 2015-10-22 19:05:04 följande:
    SD har inte minskat. Tvärtom ligger de långt över valresultatet. Trenden pekar fortfarande rakt upp för SD.
    Give ´em Hell!
    Du kan inte förneka att stödet för SD i Aftonbladet/Inizios opinionsundersökning har minskat 2 ggr i rad. Trenden pekar inte längre rakt upp för SD.
  • Gert
    Äldre 22 Oct 19:54
    KillBill skrev 2015-10-22 19:50:04 följande:
    Du kan inte förneka att stödet för SD i Aftonbladet/Inizios opinionsundersökning har minskat 2 ggr i rad. Trenden pekar inte längre rakt upp för SD.
    Trenden pekar upp för SD.

    www.status.st/
    Give ´em Hell!
  • Anonym (grote­skt)
    Äldre 22 Oct 20:14

    Antalet osäkra väljare är enormt stort, och med denna allvarliga krissituation så är oddsen rätt låga att SD kommer att få ytterligare väljare. S och M blir de stora förlorarna. Men att fortsätta rakt upp hela tiden känns rätt svårt?? då skulle man nå 100%.

    Däremot tror jag vissa partier kan få problem att klarar riksdagsspärren och då räknar jag inte dit KD, KD tror jag kommer att öka sakta men säkert. 

  • Äldre 22 Oct 20:19
    themia skrev 2015-10-22 16:11:41 följande:
    Nej, så är det. Framtiden blir aldrig som man tror.
    Nja, blir allt rätt ofta som man tror. Dock sällan som man hoppas...

  • Äldre 22 Oct 20:48
    Gert skrev 2015-10-22 19:54:38 följande:
    Trenden pekar upp för SD.

    www.status.st/
    Det blir emellertid missvisande att utgå från förändringar i medelvärde som man gör på den sida som du hänvisar till eftersom det är olika antal opinionsundersökningar i september och oktober. Om man bara jämför medelvärdet för SD i de opinionsundersökningar som har genomförts både i september och oktober så ser det ut så här:

    Sympatier för Sverigedemokraterna


    SD har  tappat i opinionen i 4 av 5 undersökningar under oktober månad. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Wtf)
    Äldre 22 Oct 20:49
    KillBill skrev 2015-10-22 20:48:11 följande:

    Det blir emellertid missvisande att utgå från förändringar i medelvärde som man gör på den sida som du hänvisar till eftersom det är olika antal opinionsundersökningar i september och oktober. Om man bara jämför medelvärdet för SD i de opinionsundersökningar som har genomförts både i september och oktober så ser det ut så här:

    Sympatier för Sverigedemokraterna

    SD har  tappat i opinionen i 4 av 5 undersökningar under oktober månad. 


    Förväntar du dig att en SD:are kan räkna?
  • Gert
    Äldre 22 Oct 20:53
    KillBill skrev 2015-10-22 20:48:11 följande:
    Det blir emellertid missvisande att utgå från förändringar i medelvärde som man gör på den sida som du hänvisar till eftersom det är olika antal opinionsundersökningar i september och oktober. Om man bara jämför medelvärdet för SD i de opinionsundersökningar som har genomförts både i september och oktober så ser det ut så här:

    Sympatier för Sverigedemokraterna

    SD har  tappat i opinionen i 4 av 5 undersökningar under oktober månad. 
    Jag noterar att SD ligger på ca 21-22% i opinionen. Det är 7-8 procentenheter mer än valresultatet, och du menar att SD faller som en sten och trenden är att SD minskar. Underhållande om inte annat! Skrattande
    Give ´em Hell!
  • Äldre 22 Oct 21:05
    Gert skrev 2015-10-22 20:53:38 följande:
    Jag noterar att SD ligger på ca 21-22% i opinionen. Det är 7-8 procentenheter mer än valresultatet, och du menar att SD faller som en sten och trenden är att SD minskar. Underhållande om inte annat! Skrattande
    Give ´em Hell!
    Att SD fallet som en sten är din tolkning. Jag noter bara att SD faller i 4 av 5 opinionsundersökningar.

    När det gäller det aktuella genomsnittliga resultatet för SD på drygt 21 procent så måste man beakta att flera av opinionsundersökningar använder sig av självrekryterande paneler vilket kan leda till för höga resultat.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?