• Gert
    Äldre 15 May 18:20
    387138 visningar
    9035 svar
    -10 +16
    9035
    387138

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Äldre 22 Oct 21:05

    Kan man förvänta sig att Du vet vad en statistisk säkerställd uppgång/nedgång är för något?

  • Gert
    Äldre 22 Oct 21:09
    KillBill skrev 2015-10-22 21:05:35 följande:
    Att SD fallet som en sten är din tolkning. Jag noter bara att SD faller i 4 av 5 opinionsundersökningar.

    När det gäller det aktuella genomsnittliga resultatet för SD på drygt 21 procent så måste man beakta att flera av opinionsundersökningar använder sig av självrekryterande paneler vilket kan leda till för höga resultat.
    Nej, det är din tolkning från ditt första inlägg i tråden. Skrattande"Jag ser att Sverigedemokraterna faller som en sten i samma undersökning när det gäller sympatisörer", skrev du.

    Då kan det säkert leda till högre resultat för andra partier också. Solig
    Give ´em Hell!
  • Anonym (grote­skt)
    Äldre 22 Oct 21:21
    Gert skrev 2015-10-22 20:53:38 följande:
    Jag noterar att SD ligger på ca 21-22% i opinionen. Det är 7-8 procentenheter mer än valresultatet, och du menar att SD faller som en sten och trenden är att SD minskar. Underhållande om inte annat! Skrattande
    Anonym (Wtf) skrev 2015-10-22 20:49:34 följande:
    Förväntar du dig att en SD:are kan räkna?
    Så du menar att nästan 1/4 inte kan räkna? Jag kan räkna att allt fler sedan valet väljer SD och jag kan räkna till att det blir allt fler som inte håller med dig och de andra som klankar ner på SD. Oavsett åsikt och val av parti så går inte sanningen att smutskasta eller dölja. Allt fler accepterar SD och allt fler pratar mer öppet om att de röstar på SD. 

    Oavsett om man röstar på SD eller inte så är det sanning med fakta.


  • Äldre 22 Oct 21:26
    KillBill skrev 2015-10-22 21:05:35 följande:
    När det gäller det aktuella genomsnittliga resultatet för SD på drygt 21 procent så måste man beakta att flera av opinionsundersökningar använder sig av självrekryterande paneler vilket kan leda till för höga resultat.
    Knappast, snarare närmare rätt. Och det kommer bli än mer rätt.


  • Äldre 22 Oct 21:26
    Gert skrev 2015-10-22 21:09:09 följande:
    Nej, det är din tolkning från ditt första inlägg i tråden. Skrattande"Jag ser att Sverigedemokraterna faller som en sten i samma undersökning när det gäller sympatisörer", skrev du.

    Då kan det säkert leda till högre resultat för andra partier också. Solig
    Det uttalandet är från i somras då jag yttrade  mig över en SCB undersökning där det visade sig att nästan 30% av de som kunde tänka sig att röstat på SD inte sympatiserar med SD.

    Det skulle inte förvåna mig om vi snart kan få se ett större SD tapp.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Undra­n)
    Äldre 22 Oct 21:37

    Jag bara undrar vem som kunde fixat detta bättre än dagens regering, Reinfeldt och Alliansen öppnade sina hjärtan med hjälp av SD och drog sedan med svansen mellan benen.

  • Anonym (grote­skt)
    Äldre 23 Oct 08:14
    KillBill skrev 2015-10-22 21:26:49 följande:
    Det uttalandet är från i somras då jag yttrade  mig över en SCB undersökning där det visade sig att nästan 30% av de som kunde tänka sig att röstat på SD inte sympatiserar med SD.

    Det skulle inte förvåna mig om vi snart kan få se ett större SD tapp.
    Du önskar att SD får ett tapp skulle du ha skrivit. Du skriver rätt flitigt om SD ett sådant stort intresse visar på något. Och under en mycket lång tid du skrivit ner SD så följer SD inte dina önskemål de ökar i stället. I denna tid av kris i Sverige den största krisen i Sverige på länge, en flyktingkris och flyktingfrågan ligger som den i särklass viktigaste frågan band svenska folket. Vi har ett nytt politiskt läge, känns inte som SD får ett tapp utan när motstånden bryts de osäkra väljarna tar nästa steg så ökar troligen SD åter igen. Inte så konstigt när de övriga Nordiska länderna inte är i närheten av Sveriges enorma problem som denna regering skapat.
  • Anonym (Gutta­perka)
    Äldre 23 Oct 09:24
    KillBill skrev 2015-10-22 21:26:49 följande:

    Det uttalandet är från i somras då jag yttrade  mig över en SCB undersökning där det visade sig att nästan 30% av de som kunde tänka sig att röstat på SD inte sympatiserar med SD.

    Det skulle inte förvåna mig om vi snart kan få se ett större SD tapp.


    Jag är en moståndare till enfaldighet. Inom politiken är jag dessutom moståndare till okunnighet och inkompetens. Därför ligger det i sakens natur att jag inte kan stödja SD.

    Av samma anledning hoppas jag också innerligt att Löfven lyssnar på fotfolket i kommunerna, slutar käbbla och inför de åtgärder för att försöka minska flyktingtrycket på Sverige som aviserades i Expressen häromdagen (dvs gränskontroller, större krav för anhöriginvandring, tillfälliga uppehållstillstånd, utredning om det säkrare går att fastställa ålder på ensamkommande m.m.). I så fall har jag oerhört svårt att se vilka anledningar som finns (för andra) att rösta på SD.

    Om dessa åtgärderna införs, undrar jag därför hur ni som stödjer SD resonerar (alltså inte du KillBill, naturligtvis, utan ni som tillhör de 30% av de potentiella röstarna som faktiskt inte stödjer SD i övrigt). Går ni "tillbaka" till era ursprungliga partier då?
  • Äldre 24 Oct 18:20

    Får jag påminna om att tråden handlar om sossarna och deras siffror?

    För alla SD-fixerade så finns det en annan tråd för SD:s siffror.

  • Anonym (grote­skt)
    Äldre 24 Oct 20:15
    Flash Gordon skrev 2015-10-24 18:20:29 följande:

    Får jag påminna om att tråden handlar om sossarna och deras siffror?

    För alla SD-fixerade så finns det en annan tråd för SD:s siffror.


    Bra skrivet, rasister och SD med annat strunt kommer upp alldeles för ofta, eller samtal som är mil ifrån tråden. 

    Jag gissar att S kan hamna under 20%  Stefan Löfven känns inte trovärdig och vänder kappan efter vinden, visst ska politiker ändra sig beroendes på situation, men med klara besked och ärlighet och framför allt rakryggat. Stefan Löfven tycker jag står för kaos och girighet tyvärr. Så under 20% kan S hamna, nu kanske inte så blir fallet?   men frågan är hur mycket spel för galleriet,rävspel kan väljarna stå ut med.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?