• Gert
    Äldre 15 May 18:20
    387207 visningar
    9035 svar
    -10 +16
    9035
    387207

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Ego Lovers
    Äldre 17 Dec 22:52
    -1

    Just nu utplånar S sig själva.

  • HenryI­ronste­ad
    Äldre 17 Dec 23:17
    KillBill skrev 2015-12-17 13:40:45 följande:
    De som har stört problem enligt Yougov är ändå KD. De får bara 2,8%. Bara 0,4% över FI.
    Aha. L som de heter numera. Det kommer bli svårt att vänja sig vid.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Äldre 17 Dec 23:28
    HenryIronstead skrev 2015-12-17 23:17:29 följande:
    Aha. L som de heter numera. Det kommer bli svårt att vänja sig vid.
    Nej, det är Folkpartiet som bytt namn till Liberalerna.

    Fi är Feministiskt initiativ. KD är Kristdemokraterna.
  • HenryI­ronste­ad
    Äldre 17 Dec 23:30

    Såhär ser MP:s svartvita logga ut inverterad:


    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryI­ronste­ad
    Äldre 17 Dec 23:31
    Rutgers skrev 2015-12-17 23:28:48 följande:
    Nej, det är Folkpartiet som bytt namn till Liberalerna.

    Fi är Feministiskt initiativ. KD är Kristdemokraterna.
    Visst fan.
    (F! skiter jag i, de är ute snart.)
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Äldre 20 Jan 11:07

    Det går fortsatt dåligt för regeringen i opinionsundersökningarna:

    www.inizio.se/valjarbarometer-januari-2016/

    S 23,2%
    MP 4,6%

    Regeringen 27,8%

  • Anonym (Goga)
    Äldre 21 Jan 20:10
    Gert skrev 2015-05-15 18:20:46 följande:

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. 


    De kan bara öka!

    Framtidens socialdemokrater är M+S= sant

    Det goda vinner alltid mot det onda!!! Kom ihåg det!
  • Äldre 22 Jan 22:40

    Yougov:

    S 21.6%
    MP 4.2% (bottenrekord)

    Regeringen 25.8%

  • Äldre 23 Jan 09:32

    EN DAG I STEFANS LIV

    05.25 Ekot ringer; Kaplan har fotats i Ankara svept i IS-flagga. Somnar om.

    ..................................

    05.45 Ekot ringer; Margot har erkänt Lashkar-E-Taiaba. Somnar om.
    ..................................

    06.00 Ulla väcker med frukost på säng. Kaffe och kanelbulle. Ögnar igenom rubrikerna i Aftonbladet. Karin Pettersson har bra grej om att alla flyktingar borde få jobb snabbt. Lägger det på minnet.
    ..................................

    06.10 Arnstad ringer - har fått tips om hemlig nazistbas i Jämtland. Han låter andfådd. Påstår sig vara skuggad.
    ..................................

    06.15 Duschar och upptäcker att det är stopp i toan. Ringer vaktmästarjouren. Trevlig kille från Irak kommer upp med rensband och gummituta. Kirurg i hemlandet men kan inte få jobb i Sverige. Förjävligt. Sticker åt honom en hundring innan han går.
    ..................................

    06.30 Åsa ringer och gråter i luren.
    ..................................

    07.45 Ekot ringer. Vill ha kommentar om att Margot uttalat sig i nya Radio Islam. Frågar Ygeman om han vet vad ?Sions Vises Protokoll? är? Han lovar kolla upp och återkomma.
    ..................................

    08.00 Rosenbad. Möte med ambassadör från Moldavien (...eller är det Molvanien?). Ringer Ygeman och frågar om skillnaden. Bra möte i övrigt. De kan tänka sig att ta emot överblivna svenska flyktingar i utbyte mot JAS-plan! Yes!
    ..................................

    08.15 Möte med statssekreterarna. Fortfarande ingen som vill bli industrikansler. Funderar: kan det vara fel på namnet? ?Kansler?...? Det för kanske tankarna till Hindenburg = Tyskland = nazism? Lennartsson föreslår ?Industri-hen". Dahlgren nåt mer internationellt: ?Consiglieri?. Osäker på vad som är bäst. Eller minst sämst.
    ..................................

    08.20 Ekot ringer. Alice har lovat utredning om att invotera hälften sunnimuslimer i riksdagen. Shiiterna galna. Ringer Ygeman som lovar att ta tag i saken.
    ..................................

    08.25 Åsa ringer och gråter.
    ..................................

    08.35 Möte med Sahlin om extremism. Hon har fått tips av Arnstad om hemliga nazistbasen. Föreslår att nationella insatsstyrkan sätts i beredskap. Ringer Ygeman som lovar åtgärda och återkomma.
    ..................................

    09.00 Migränattack. Dricker en stor kaffe och tar 4 Treo. Kristina Persson tittar förbi, påstår att vi varit mor och dotter i tidigare liv.
    ..................................

    09.05 Ekot ringer. Vill ha kommentar om Perssons uttalande. Blir kall. Men det visar sig att det handlar om nåt annat; hon har sagt att relationerna mellan de nordiska länderna är ?bra? i Ekots lördagsintervju. Puh!!!
    ..................................

    09.10 Arnstad smsar: nazister siktade på Mörkö.
    ..................................

    09.30 Fika! Kaffe och Delicatoboll. Magen i uppror, men skönt med en lugn stund för sig själv. Läser senaste ETC på toaletten. Tydligen tjänar vi forfarande ohyggliga pengar på invandringen! Bra! Somnar...
    ..................................

    09.45 ?vaknar av att Ygeman bankar på dörren. Morgan har lovat en grupp Eritreanska hjärnkirurger att de ska få bo på Bommersvik.
    Eva Larsson ursinnig. Ber Ygeman att kolla om de kan bo i uthusen på Harpsund istället. Han lovar återkomma.
    ..................................

    09.55 Magdalena kommer in på kontoret och gråter. Pengarna slut. Jag visar ETC-artikeln. Hon gråter ännu mer.
    ..................................

    10.00 Presskonferens om att vi snart introducerar snabbspår till snabbspårsjobben. Reportrarna ser förvånade ut. Inga följdfrågor. SKÖNT!!!
    ..................................

    10.30 Möte med Anders Danielsson. Han vill ha pengar till eget jetplan. ?Integration One?. Med möjligheter till tankning i luften så att han kan ligga ute non-stop och därmed täcka upp större ytor.
    ..................................

    11.30 Mular en hel påse Dumlekola inne på kontoret medan jag tittar på YouTubeklipp. Best Hockey Goals Ever. Arnstad sms:ar att han är i säkerhet.
    ..................................

    12.00 Lunch med Tro & Solidaritet + ärkebiskopen. Bjereld tycker att vi ska göra Ramadan till officiell helgmånad, Jackélen vill ha högläsning ur Koranen i Plenisalen. Arnstad sms:ar tips ? Arpi är nazist. Råder mig att dra in SvD:s presstöd.
    ..................................

    13.00 Väckelsemöte på Münchenbryggeriet. Partiet har tagit fram ny slogan istället för "REFUGEES WELCOME?.
    Jag får välja bland fem färdiga banderoller. Väljer: ?FINASTE
    ?
    ?
    ?
    !!!? och den hängs upp över entrén. Många gråter av rörelse.
    Gardell läser dikt under sitt anledningsanförande. Väldigt innerligt, men jag har lite svårt att hålla mig vaken.
    Hälsar på Schyffert. De påstår att han är snäll men han har elaka ögon. Brr!
    Malena sjunger ?We Are the World? med operettvibrato. Inte riktigt min grej, men uppskattat. Mycket handklapp. God stämning!
    ..................................

    14.00 Ekot ringer. Alice har lovat reviderad utgåva av SAOL med bortcensurerade ?triggerord?. Ringer Ygeman och frågar vad det är men han vet inte. Lovar att kolla.
    ..................................

    14.15 Snabbmöte med Dan Eliasson. Stämmer det att det är upprorsstämning inom polisen? Tänker på Holmér och Basebollligan? Palme och polisspåret? Eliasson viftar bort min oro. Jag frågar om IS-rekryterarna i förorten. Eliasson ler. SD är ett större hot. Jag nickar allvarligt. Kan han och Arnstad sätta ihop en kriskommission...?
    ..................................

    14.30 Partiledardebatt. Trött. Har svårt att läsa innantill. Sverigedemokraterna fnissar okontrollerat när jag säger att Sverige värnar asylrätten. Åsa går upp och pratar efter mig. Jag försöker hänga med i vad hon säger men det är svårt. Nåt om klimatsmart fundamentalism. Tösabiten försöker men det blir ju bara fel...
    ..................................

    15.00 Möte med Arnstad. Han har flera intressanta idéer. Bland annat om ett slags uppsamlingsplatser för SD-väljare. En slags inhägnader om jag förstår saken rätt. De får bo i baracker och arbeta ute i det fria. Mycket motion. Tid att tänka igenom sina livsval. Låter logiskt. Lovar att gå vidare med saken.
    ..................................

    16.00 Möte med Haytham Mahmoud Rahmeh från Stockholmsmoskéen. Försöker minnas om han är shia eller sunni. Kan aldrig lära mig skillnaden på det där. Ler och håller med om allt han säger. Viktigt att stå upp mot islamofobi. Men oj vad han luktar vitlök!
    ..................................

    16.30 Möte med försvarsministern. Han pustar och suckar. Retar mig lite på hans gnälliga dialekt. Han påstår att vi måste ha bort både Margot och MP om det här ska gå. Håller i bakhuvudet vad Arnstad sagt: möjlig nazist? släpp honom inte med blicken...
    ..................................

    16.45 Magdalena kommer in och säger att vi måste lägga ner mer statliga verk om det här ska gå. Föreslår Banverket, Boverket och Elsäkerhetsverket till att börja med. Magdalena antecknar och går därifrån.
    ..................................

    17.00 Hem till Ulla. Rotmos och fläsk till middag. Somnar mitt i en tugga. Ulla arg. Vill ha mer kvalitetstid tillsammans. Jag lovar att vi ska åka till stugan i helgen och städa ur förrådet. Eller gå på bio. Hon vill resa nånstans också, så jag föreslår Gränna. Där är det fint.
    ..................................

    18.00 Ser Aktuellt. Morgan Johansson försöker förklara nya taggtrådsstängslet vid Öresund för Hedenmo. Pojken rodnar okontrollerat. Eller är dåligt sminkad. Inte bra i vilket fall... Måste komma ihåg att skicka honom på mediahanteringskurs hos Ronge imorgon! Hittar bra text i AB av Virtanen: ?Invandringen drabbar ingen fattig.? Memorerar repliken. Kan komma väl till pass.
    ..................................

    18.05 Arnstad sms:ar. "Alice Teodorescu nazist?! Kräver att jag agerar. Känsligt. Hennes föräldrar var tydligen tiggare (eller nåt ditåt.).
    Ber Ygeman ringa Peter Hjörne och säga att vi är bekymrade.
    ..................................

    18.15 Somnar på soffan. Vaknar av att Ulla dammsuger. Vi ska ha fadder-Syrierna på middag imorn. Fick jag med mig det halalslaktade köttet hem? Det ska ligga i marinad 24 timmar! Inser att jag glömt. Ulla ursinnig. Ringer Ygeman som lovar svänga förbi med det senare. Saved by the bell? men han börjar låta sliten, grabben.
    ..................................

    19.30 Halvslumrar med AB över ansiktet fram till Rapport. Ygeman talar långsamt och ser blek ut. Poloniumförgiftning? Som med Litvinenko? Sms:ar Arnstad och ber honom kolla hur sånt där funkar.
    ..................................

    20.00 Vaknar av att Ulla knuffar på mig: ?Ska du ligga här och snarka med öppen mun kan du ligga gärna gå upp och lägga dig.?
    ..................................

    20.15 Går ut med hunden. Funderar på vad som skulle hända om jag bara fortsatte att gå. Rakt framåt. Bara gå och gå. Och försvinna. Skulle nån sakna mig...?
    ..................................

    21.00 Aktuellt. Ygeman ser svimfärdig ut, men står i alla fall på benen. Kör hårt Anders! Snart är det sommar!
    ..................................

    21.30 Gustav ringer och säger att M ?sonderar terrängen? i MP:s riksdagsgrupp. Vad kan S erbjuda som motbud? För fortsatt samarbete? Jag lägger på. Den jävla ormen.
    ..................................

    22.00 Långt telefonsamtal med Karl-Petter. Antalet medlemmar som röstar på/kan tänka sig rösta på SD närmar sig 75%. Många medlemmar vägrar dessutom blankt att åka på värdegrundskurs. Karl-Petter förtvivlad. ?Kan vi återinföra kollektivanslutningen?? Jag lovar att kolla med Ygeman som får kolla med partiets advokater om det skulle gå. Nåt måste göras!
    ..................................

    23.00 Långt samtal med Karin. Hon är orolig över våra opinionssiffror. ?Vi i behöver en make-over! Och du med!? Jag svarar att jag kan anlägga mustasch - som Lech Walesa - men hon tror att jag skulle se ut som Dupontarna. F.ö är Polen nazister numera. Liksom Tjeckien och Ungern. Före detta socialdemokratiska broderfolk. Systerfolk, menar jag. Tragiskt!
    ..................................

    23.55 Arnstad sms:ar ? ?En brun vind?? Etc.
    ..................................

    23.59 Ekot ringer och vill ha sista kommentar för dagen; Kaplan har siktats i Raqqa. Jag hänvisar till Ygeman.
    ..................................

    00.05 Lägger mig.
    ..................................

    00.06 Arnstad sms:ar ? han vet vem som sköt Palme: Åkesson.
    ..................................

    00.12 Åsa ringer och snyftar.
    ..................................

    00.14 Tar 2 Stilnoct. Försvinner i en dimma


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 23 Jan 22:45

    Bottennotering för S i senaste opinionsundersökningen från Sifo:

    www.svd.se/svd-sifo-m-storsta-parti--bottenrekord-for-s/om/opinionsmatningar

    23.2% för S vilket är det lägsta sedan Sifo startade sina mätningar. Nedgången är statistiskt säkerställd.

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?