• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Jadu
    Snövit1 skrev 2016-05-30 12:49:23 följande:

    Ja jag hoppas dom bokar in 1-2 veckor efter detta besöket, men vågar inte tro det helt..

    Ja det är ju det som är positivt med donation plus att alla inte behöver veta att det inte är helt biologiskt vilket ofta syns vid adoption.. Men blir donation aktuellt funderar jag på om det går snabbare att gå vidare i Danmark och betala för sig. Men än så länge är jag alldeles för dåligt insatt i det..


    Håller tummarna att det blir så.

    Precis och de är ju inte mer än familj som behöver veta hur det ligger till.. också väldigt dåligt insatt och vill eller orkar inte googla just nu utan tar de om och när det blir aktuellt.
  • 999

    Imorgon ska min man lämna nytt spermaprov och vi är så nervösa! Jag skulle bli världens lyckligaste om spermier hittades, även om de var döda! För då vet vi åtminstone att fabriken är igång. Han har tidigare lämnat två spermaprov och gjort en biopsi utan ett spår av en endaste spermie.

  • GoC

    Jag tä'nker på er alla hela tiden! Ni som funderar på donation, vilket ladsting tillhör ni? I örebro fick vi köra igång direkt när alla prover visat att det inte går. Ingen kö alls. Så kolla upp det ordentligt. Men jag vet också att de har längre köer som i Sthlm ex. Men precis som ni säger kan man ju åka till Danmark för att slippa köerna, det är inte heller speciellt dyrt. Det man missar är ju gratisförsöken som de erbjuder i landstingen. I Danmark vet jag att man kan köra igång nästa gång man har ägglossning alla dagar om året. Det svåra kan ju bli att resa dit snabbt om man inte har koll på ägglossningen. Vi själva gjorde donationsinsemination i Örebro. Vi fick som sagt köra igång direkt efter undersökningarna. Det gjorde att jag kraschade lite när det tog sig på "första" försöket (anledningen till att jag skriver första är att det egentligen var andra en första gången visste vi att vi var sent ute, men de ville prova i af. Så på förta riktiga försöket tog det sig) då jag inte hade bearbetat allt klart än. Men nu sitter vi här och ska ha barn 24/7 om allt flyter på som det borde. Jag vet precis vad ni går igenom allihop och har ganska stor koll på vägen, undersökningarna och alternativ. Så hör av er om ni undrar något så kanske jag kan hjälpa till. Kram

  • Jadu
    999 skrev 2016-05-31 14:23:46 följande:

    Det blir nytt spermaprov imorgon istället. Håll tummarna för oss!!!


    Håller alla tummar och tår för er idag!!
  • Charlie310
    999 skrev 2016-05-31 14:23:46 följande:

    Det blir nytt spermaprov imorgon istället. Håll tummarna för oss!!!


    Lycka till idag! :) Håller tummarna!
  • 999

    Jag är så nervös så jag kräks snart. Väntar fortfarande på svar. Ca två timmar sen provet lämnades.

  • Snövit1
    999 skrev 2016-06-01 12:49:34 följande:

    Jag är så nervös så jag kräks snart. Väntar fortfarande på svar. Ca två timmar sen provet lämnades.


    Åh förstår det!! Hur har det gått?
  • Snövit1

    [quote=76674240][quote-nick]GoC skrev 2016-05-31 10:30:27 följande:[/quote-nick]Jag tä'nker på er alla hela tiden! Ni som funderar på donation, vilket ladsting tillhör ni? I örebro fick vi köra igång direkt när alla prover visat att det inte går. Ingen kö alls. Så kolla upp det ordentligt. Men jag vet också att de har längre köer som i Sthlm ex. Men precis som ni säger kan man ju åka till Danmark för att slippa köerna, det är inte heller speciellt dyrt. Det man missar är ju gratisförsöken som de erbjuder i landstingen. I Danmark vet jag att man kan köra igång nästa gång man har ägglossning alla dagar om året. Det svåra kan ju bli att resa dit snabbt om man inte har koll på ägglossningen. Vi själva gjorde donationsinsemination i Örebro. Vi fick som sagt köra igång direkt efter undersökningarna. Det gjorde att jag kraschade lite när det tog sig på "första" försöket (anledningen till att jag skriver första är att det egentligen var andra en första gången visste vi att vi var sent ute, men de ville prova i af. Så på förta riktiga försöket tog det sig) då jag inte hade bearbetat allt klart än. Men nu sitter vi här och ska ha barn 24/7 om allt flyter på som det borde. Jag vet precis vad ni går igenom allihop och har ganska stor koll på vägen, undersökningarna och alternativ. Så hör av er om ni undrar något så kanske jag kan hjälpa till. Kram[/

    Vad skönt att höra att det gått så bra! Ok vad skönt att slippa någon kö. Vi tillhör Sahlgrenska och där har jag hört att det är två år.. Får forska i om man i så fall kan få göra det i Örebro istället om det nu blir så. Tack för all info! Och stort grattis :)

  • 999

    Nope, inga spermier den här ggn heller, inte ens en halv, död spermie. Så tre spermaprov och en biopsi senare kan man säga att vi är så fruktansvärt trötta på negativa besked. Nästa anhalt blir Carlanderska, för mikrotese och IVF. Det är vår sista chans. 

Svar på tråden Avsaknad av spermier