• 999
    Äldre 4 Jun 18:21
    539048 visningar
    2466 svar
    2466
    539048

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • 999
    Äldre 21 Nov 13:44
    MariaC skrev 2017-11-21 12:09:32 följande:

    Tack! Var tyvärr överstimulerad och är inlagd sen igår. Vet inte hur länge jag blir kvar här men hoppas jag får komma hem snart!!


    Usch, vad jobbigt! Hoppas du får komma hem snart och att det blir en bebis i alla fall.
  • Anonym (Dubbe­lt trubbe­l)
    Äldre 21 Nov 16:17
    MariaC skrev 2017-11-21 12:09:32 följande:

    Tack! Var tyvärr överstimulerad och är inlagd sen igår. Vet inte hur länge jag blir kvar här men hoppas jag får komma hem snart!!


    Nej så jobbigt! :(

    Det är ju det sista man vill! Vad säger läkarna om det? Jag är dåligt insatt med överstimulering, kan det påverka chanserna för graviditeten?

    Kram!!!!
  • Anonym (Dubbe­lt trubbe­l)
    Äldre 24 Nov 14:26
    MariaC skrev 2017-11-21 12:09:32 följande:

    Tack! Var tyvärr överstimulerad och är inlagd sen igår. Vet inte hur länge jag blir kvar här men hoppas jag får komma hem snart!!


    Hur går det för er och dig? Har ni haft testdag nu?

    Själv är vi på RD1 idag, tankarna snurrar och känns bitterljuvt just nu..
  • 999
    Äldre 24 Nov 16:50
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-11-24 14:26:38 följande:

    Hur går det för er och dig? Har ni haft testdag nu?

    Själv är vi på RD1 idag, tankarna snurrar och känns bitterljuvt just nu..


    Vad spännande att vi är fler nu som väntar på att få plussa nu. Vi gjorde insemination i måndags. När har du testdag?
  • Anonym (Dubbe­lt trubbe­l)
    Äldre 24 Nov 20:57
    999 skrev 2017-11-24 16:50:09 följande:

    Vad spännande att vi är fler nu som väntar på att få plussa nu. Vi gjorde insemination i måndags. När har du testdag?


    Vi hat testdag 5:e. När har ni testdag?
  • 999
    Äldre 24 Nov 21:29
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-11-24 20:57:53 följande:

    Vi hat testdag 5:e. När har ni testdag?


    6:e, vi gjorde en insemination i måndags. Hur känns det med allt vad detta innebär? När har du BIM? Jag är lite förvirrad över det här med testdag. Jag har BIM 1 dec, känns konstigt att inte testa förrän 6 dagar senare? Jag skulle helst vilja testa innan, för jag vill hellre vara beredd på att mensen kommer, än att hoppas in i det sista och sen dyker mensen upp.
  • Äldre 24 Nov 21:45

    Jag är gravid! Fick plus imorse! :)

    Jag fick komma hem i onsdags, mår sådär men de såg att vätskan minskat så då kan jag vara hemma och åka in på kontroller istället. Sjukskriven på heltid till 6 dec. Tyvärr såg de idag på proverna att mina levervärden skjutit i höjden sen i onsdags så blir jag det minsta sämre så måste vi genast åka till akuten. Har fortfarande så jävla ont i magen ibland så det känns som jag ska dö. De sa att nu när jag är gravid så kommer överstimuleringen fortsätta i några veckor till. Men jag får inte bli sämre. Känns så jobbigt för vi är så glada över att vi plussat men samtidigt mår jag så dåligt i överstimuleringen så vi kan inte njuta, är oroliga för hur det ska gå etc.

    Tänker på er andra som väntar på TD och håller tummarna för er!!!!!

  • 999
    Äldre 24 Nov 21:53
    MariaC skrev 2017-11-24 21:45:42 följande:

    Jag är gravid! Fick plus imorse! :)

    Jag fick komma hem i onsdags, mår sådär men de såg att vätskan minskat så då kan jag vara hemma och åka in på kontroller istället. Sjukskriven på heltid till 6 dec. Tyvärr såg de idag på proverna att mina levervärden skjutit i höjden sen i onsdags så blir jag det minsta sämre så måste vi genast åka till akuten. Har fortfarande så jävla ont i magen ibland så det känns som jag ska dö. De sa att nu när jag är gravid så kommer överstimuleringen fortsätta i några veckor till. Men jag får inte bli sämre. Känns så jobbigt för vi är så glada över att vi plussat men samtidigt mår jag så dåligt i överstimuleringen så vi kan inte njuta, är oroliga för hur det ska gå etc.

    Tänker på er andra som väntar på TD och håller tummarna för er!!!!!


    Åh vad kul! Stort grattis vännen! Så glad för din skull. Vi har följt varann länge. Tänk om jag också är gravid så att vi får barn nästan samtidigt också! Hoppas du blir bättre snart så du kan njuta fullt ut! Testade du på den testdag som Fertilitetskliniken sagt, eller tidigare?
  • Äldre 25 Nov 10:19
    MariaC skrev 2017-11-24 21:45:42 följande:

    Jag är gravid! Fick plus imorse! :)

    Jag fick komma hem i onsdags, mår sådär men de såg att vätskan minskat så då kan jag vara hemma och åka in på kontroller istället. Sjukskriven på heltid till 6 dec. Tyvärr såg de idag på proverna att mina levervärden skjutit i höjden sen i onsdags så blir jag det minsta sämre så måste vi genast åka till akuten. Har fortfarande så jävla ont i magen ibland så det känns som jag ska dö. De sa att nu när jag är gravid så kommer överstimuleringen fortsätta i några veckor till. Men jag får inte bli sämre. Känns så jobbigt för vi är så glada över att vi plussat men samtidigt mår jag så dåligt i överstimuleringen så vi kan inte njuta, är oroliga för hur det ska gå etc.

    Tänker på er andra som väntar på TD och håller tummarna för er!!!!!


    999 skrev 2017-11-24 21:53:26 följande:

    Åh vad kul! Stort grattis vännen! Så glad för din skull. Vi har följt varann länge. Tänk om jag också är gravid så att vi får barn nästan samtidigt också! Hoppas du blir bättre snart så du kan njuta fullt ut! Testade du på den testdag som Fertilitetskliniken sagt, eller tidigare?


    Stort grattis till plusset MariaC! Jag var ju aktiv här i början av vår resa och har inte kunna släppa tråden utan följt er två på avstånd. Jag håller mina tummar hårt för er 999.

    Hoppas du snart mår bättre MariaC!

    Stora kramar till er båda!
  • 999
    Äldre 25 Nov 10:28
    Popetot skrev 2017-11-25 10:19:26 följande:

    Stort grattis till plusset MariaC! Jag var ju aktiv här i början av vår resa och har inte kunna släppa tråden utan följt er två på avstånd. Jag håller mina tummar hårt för er 999.

    Hoppas du snart mår bättre MariaC!

    Stora kramar till er båda!


    Åh, vad rörd jag blir över ditt meddelande. Kul att höra från dig, hur är det med dig? Jag minns inte riktigt hur det gick för er. Jag blev faktiskt så rörd av ditt meddelande att ögonen vattnas (hoppas det är gravidhormoner :)). Jag är så tacksam att jag haft andra, underbara tjejer i samma situation att vända mig till här när det behövs som mest och när jag mått som sämst.
Svar på tråden Avsaknad av spermier