• 999
    Äldre 4 Jun 18:21
    539117 visningar
    2466 svar
    2466
    539117

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • ChansT­illLiv
    Äldre 27 Nov 23:25

    Någon i tråden som önskar hjälp? Jag förstår om många inte tycker det känns intressant, men någon kanske gör det ????

  • Äldre 28 Nov 12:17
    MariaC skrev 2017-11-24 21:45:42 följande:

    Jag är gravid! Fick plus imorse! :)

    Jag fick komma hem i onsdags, mår sådär men de såg att vätskan minskat så då kan jag vara hemma och åka in på kontroller istället. Sjukskriven på heltid till 6 dec. Tyvärr såg de idag på proverna att mina levervärden skjutit i höjden sen i onsdags så blir jag det minsta sämre så måste vi genast åka till akuten. Har fortfarande så jävla ont i magen ibland så det känns som jag ska dö. De sa att nu när jag är gravid så kommer överstimuleringen fortsätta i några veckor till. Men jag får inte bli sämre. Känns så jobbigt för vi är så glada över att vi plussat men samtidigt mår jag så dåligt i överstimuleringen så vi kan inte njuta, är oroliga för hur det ska gå etc.

    Tänker på er andra som väntar på TD och håller tummarna för er!!!!!


    Stort Grattis! Var också så nojig långt in i graviditeten, håller tummarna och hoppas att det går vägen! Jag försökte tänka att de via ivf satte in det bästa embryot och att det var mindre chans för missfall, oavsett om det är sant eller inte hjälpte det mig att sluta oroa mig! Nu är ju dottern 1,5 år och blev också till i Örebro! När har du bf?
  • Äldre 28 Nov 12:53
    odie skrev 2017-11-28 12:17:50 följande:

    Stort Grattis! Var också så nojig långt in i graviditeten, håller tummarna och hoppas att det går vägen! Jag försökte tänka att de via ivf satte in det bästa embryot och att det var mindre chans för missfall, oavsett om det är sant eller inte hjälpte det mig att sluta oroa mig! Nu är ju dottern 1,5 år och blev också till i Örebro! När har du bf?


    Tack!

    Ja, jag försöker också tänka så, att det är det bästa embryot. Vi har ju också gjort vul några ggr pga överstimuleringen och i fredags såg man lilla hinnsäcken som var ca 2 mm och igår var den 7 mm. Läkaren sa att mer än så går inte att se i nuläget men kändes skönt bara att se hinnsäcken och att den låg rätt placerad i livmodern.

    Bf är 27 juli. Samma datum som jag och min sambo träffades :)

    Grattis till er dotter :)
  • Äldre 28 Nov 23:26
    MariaC skrev 2017-11-28 12:53:59 följande:

    Tack!

    Ja, jag försöker också tänka så, att det är det bästa embryot. Vi har ju också gjort vul några ggr pga överstimuleringen och i fredags såg man lilla hinnsäcken som var ca 2 mm och igår var den 7 mm. Läkaren sa att mer än så går inte att se i nuläget men kändes skönt bara att se hinnsäcken och att den låg rätt placerad i livmodern.

    Bf är 27 juli. Samma datum som jag och min sambo träffades :)

    Grattis till er dotter :)


    Vilket härligt sammanträffande att det är på just er dag!

    Och vad skönt att det såg ut som att graviditeten går framåt, det är ett gott tecken! Jag tror på att det helt enkelt är er tur att bli föräldrar nu!

    Tack, hon är vårt allt!
  • Anonym (Dubbe­lt trubbe­l)
    Äldre 2 Dec 10:46
    MariaC skrev 2017-11-28 12:53:59 följande:

    Tack!

    Ja, jag försöker också tänka så, att det är det bästa embryot. Vi har ju också gjort vul några ggr pga överstimuleringen och i fredags såg man lilla hinnsäcken som var ca 2 mm och igår var den 7 mm. Läkaren sa att mer än så går inte att se i nuläget men kändes skönt bara att se hinnsäcken och att den låg rätt placerad i livmodern.

    Bf är 27 juli. Samma datum som jag och min sambo träffades :)

    Grattis till er dotter :)


    Hur går det för er? När har ni nästa vul?

    Vi fick plus på stickan igår men känner på mig att det kommer sluta i mf så går bara och väntar på blödningar..
  • 999
    Äldre 2 Dec 13:15
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-12-02 10:46:14 följande:

    Hur går det för er? När har ni nästa vul?

    Vi fick plus på stickan igår men känner på mig att det kommer sluta i mf så går bara och väntar på blödningar..


    Stort grattis! Har ni gjort IVF med donerade spermier?
  • Äldre 3 Dec 18:45
    odie skrev 2017-11-28 23:26:18 följande:

    Vilket härligt sammanträffande att det är på just er dag!

    Och vad skönt att det såg ut som att graviditeten går framåt, det är ett gott tecken! Jag tror på att det helt enkelt är er tur att bli föräldrar nu!

    Tack, hon är vårt allt!


    Ja, jag hoppas så att det är vår tur nu!! Allt har blivit lättare i livet efter plus :)
  • Äldre 3 Dec 18:47
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-12-02 10:46:14 följande:

    Hur går det för er? När har ni nästa vul?

    Vi fick plus på stickan igår men känner på mig att det kommer sluta i mf så går bara och väntar på blödningar..


    Det går bra här, jag är i princip helt frisk från överstimuleringen. Skönt! Och det rullar på bra angående graviditeten också, vad vi vet. Ni blir det inga mer vul i samband med överstimuleringen men det tidiga vul.et är bokat till 12 dec. Längtar:)

    Grattis till plus! Hur har det gått??
  • Anonym (Dubbe­lt trubbe­l)
    Äldre 6 Dec 17:40
    999 skrev 2017-12-02 13:15:37 följande:

    Stort grattis! Har ni gjort IVF med donerade spermier?


    Ja, vi har använt det. Trodde jag var beredd på känslorna och bearbetat färdigt men när vi fick plusset på stickan välde sorgen över oss båda två, att det faktiskt inte blev som vi hade tänkt och föreställt oss, hela situationen känns så surrealistisk.
    MariaC skrev 2017-12-03 18:47:43 följande:

    Det går bra här, jag är i princip helt frisk från överstimuleringen. Skönt! Och det rullar på bra angående graviditeten också, vad vi vet. Ni blir det inga mer vul i samband med överstimuleringen men det tidiga vul.et är bokat till 12 dec. Längtar:)

    Grattis till plus! Hur har det gått??


    Va härligt för er att ni fått positiva besked och att det verkar växa på
  • 999
    Äldre 6 Dec 22:45
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-12-06 17:40:57 följande:

    Ja, vi har använt det. Trodde jag var beredd på känslorna och bearbetat färdigt men när vi fick plusset på stickan välde sorgen över oss båda två, att det faktiskt inte blev som vi hade tänkt och föreställt oss, hela situationen känns så surrealistisk.Va härligt för er att ni fått positiva besked och att det verkar växa på


    Hur längesen var det ni fick besked om att din man inte kan få biologiska barn? Grattis till plusset!!!
Svar på tråden Avsaknad av spermier