• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Anonym (Förvirrad)

    Har nån av er erfarenhet av rfsu:s ägglossningstest? Jag använder alltid clearblue annars men hade glömt köpa nytt insåg jag på kvällen. Testade med clearblue dagarna innan som visade negativt. Var hos kliniken på ultraljud igår och dom trodde att ägglossningen skulle ske idag. Men när jag testade med rfsu:s test imorse var det negativt.

    Blir så himla förvirrad nu... stämmer testet?

  • Ontopic
    askyfullofstars skrev 2018-05-21 20:13:50 följande:

    Ja. Tror det är all stress verkligen men skönt att ha allt svart på vitt.

    Ni tänker inte försöka privat eller? :)


    Ja det förstår jag! Alltid bra att ta reda på det.

    Vi tänkte först försöka i Danmark, men jag är så osäker. Jag vet egentligen inte varför men när det väl gällde och vi kunde köra i gång där så tveka jag och känner att jag vill göra det i Sverige.. Vet egentligen inte varför jag känner så.
  • askyfullofstars
    Ontopic skrev 2018-05-22 11:05:29 följande:

    Ja det förstår jag! Alltid bra att ta reda på det.

    Vi tänkte först försöka i Danmark, men jag är så osäker. Jag vet egentligen inte varför men när det väl gällde och vi kunde köra i gång där så tveka jag och känner att jag vill göra det i Sverige.. Vet egentligen inte varför jag känner så.


    Vilket landsting köar ni i? Vi vill såklart med göra det i Sverige men här i gbg är köerna åt helvete...
  • Ontopic
    askyfullofstars skrev 2018-05-22 20:08:51 följande:

    Vilket landsting köar ni i? Vi vill såklart med göra det i Sverige men här i gbg är köerna åt helvete...


    Vi bor i Kalmar men är kopplade till Linköping.. Så himla tråkigt att köerna är så långa!! Hur länge skulle ni få vänta här?
  • askyfullofstars
    Ontopic skrev 2018-05-22 20:59:26 följande:

    Vi bor i Kalmar men är kopplade till Linköping.. Så himla tråkigt att köerna är så långa!! Hur länge skulle ni få vänta här?


    3-4 år var kön i gbg sist. Det är GALET. Förstår inte ens att det är möjligt. :( Tänk de som inte har pengar alls, Fyfan vad jobbigt att infertilitet ska kosta.
  • Ontopic
    askyfullofstars skrev 2018-05-22 21:01:43 följande:

    3-4 år var kön i gbg sist. Det är GALET. Förstår inte ens att det är möjligt. :( Tänk de som inte har pengar alls, Fyfan vad jobbigt att infertilitet ska kosta.


    Det är ju helt sinnes! Hur kan de vara så lång kö?! Hemskt. Det är ju inte alla som har råd att ta annan behandling som du säger, helt plötsligt en klassfråga.. Och det är ju ingen billig historia..
  • Ontopic
    Nervernautanpå skrev 2018-05-22 23:10:10 följande:

    Då var det dags igen. Väntan. Inseminering idag och ovitrelle efter. Sen lutinus två ggr om dan.


    Jaha sprutan tas efter insemineringen? Åhh lycka till!! Hoppas det kommer gå bra! Håller mina tummar för dig.
  • Nervernautanpå
    Ontopic skrev 2018-05-23 06:19:38 följande:

    Jaha sprutan tas efter insemineringen? Åhh lycka till!! Hoppas det kommer gå bra! Håller mina tummar för dig.


    Ja man kan tydligen göra det för att skjutsa på ägglossningen. Jag fick hjälp på kliniken efter inseminationen. Ser inte direkt fram emot lutinus i några veckor nu mitt i sommarvärmen. Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Hoppas så att det kommer gå!
  • askyfullofstars
    Nervernautanpå skrev 2018-05-23 09:51:03 följande:

    Ja man kan tydligen göra det för att skjutsa på ägglossningen. Jag fick hjälp på kliniken efter inseminationen. Ser inte direkt fram emot lutinus i några veckor nu mitt i sommarvärmen. Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Hoppas så att det kommer gå!


    Åh kan du berätta mer om tanken att ta sprutan efteråt? Antar ni kollat med VUL osv? Berätta gärna mer!
Svar på tråden Avsaknad av spermier